Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

PODATEK ROLNY: 48 zł zamiast 53 zł

2019-11-18 21:33
 

AKTUALIZACJA!

Burmistrz Mogilna zaproponował radnym podniesienie podatku rolnego w 2020 roku. Podatek ma wynosić 53 zł, czyli o 10 zł więcej niż dotychczas. Tym samym za jeden hektar rolnicy mieliby zapłacić 25 zł więcej.

AKTUALIZACJA!

20.11.2019 r. - W środę, 20 listopada podczas sesji Rady Miejskiej w Mogilnie burmistrz Leszek Duszyński wprowadził autopoprawkę do projektu uchwały. Zaproponował radnym zmianę kwoty z 53 zł na 48 zł.

- Nie byłem na komisjach w poniedziałek ze względu na wyjazd do Urzędu Marszałkowskiego. Doskonale wiem jakie były państwa rozmowy i propozycje. W związku z tym proszę o autopoprawkę, żeby w paragrafie pierwszym kwotę 53 zł zamienić na kwotę 48 zł - mówił burmistrz Leszek Duszyński.

Za nową propozycją burmistrza zagłosowało jednogłośnie 19 radnych biorących udział w obradach sesji. Ostatecznie podatek rolny z jednego hektara przeliczeniowego będzie wynosił 120 zł (48 zł x 2,5q).

***

Mogileńscy radni podczas najbliższej sesji będą podejmować decyzję w sprawie podatku rolnego, jaki będzie obowiązywał w 2020 roku na terenie gminy Mogilno. Według wstępnych założeń ma on wynosić 53 zł za jedną decytonę. W związku z tym podatek rolny z jednego hektara przeliczeniowego ma wynosić 132,50 zł. Dotychczas była to kwota 107,50 zł. Podwyżka sprawiłaby, że do gminnego budżetu wpłynęłoby dodatkowo 830 000 zł. Według danych urzędu podatek rolny w 2019 roku powinien zasilić gminną kasę o 2 180 000 zł.

- Średnia cena skupu żyta za 11 kwartałów poprzedzających kwartał poprzedzający rok podatkowy wyniosła 58,46 zł za jedną decytonę (wg Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 18 października 2019 r. opublikowanego w Monitorze Polskim z 2019 r., poz. 1017). Rada Miejska w Mogilnie działając na podstawie art. 6 ust. 3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym obniża w/w cenę skupu żyta do kwoty 53zł i przyjmuje jako podstawę do obliczenia podatku rolnego na 2020 r. Skutkiem obniżenia średniej ceny skupu żyta określonej w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego do kwoty 53,00 zł jest utrata dochodów w podatku rolnym w kwocie ok. 300 000,00 zł. Uzyskane dochody z tytułu podatku rolnego przeznaczy się na inwestycje w gminie Mogilno. W 2020 r. podatek rolny z 1 ha przeliczeniowego będzie wynosił (53,00 zł x 2,5q) 132,50 zł - czytamy w uzasadnieniu do uchwały.

Zdaniem Pawła Molendy za sprawą suszy obecny rok nie należał do urodzajnych. Jego zdaniem podwyżka powinna być niższa, a kwota obecnie zaproponowana jest nieuczciwa.

- Musimy sobie zdawać sprawę, że drugi rok w rolnictwie był naprawdę bardzo trudny, spowodowany zwłaszcza suszą. I ten rok w odróżnieniu do ubiegłego roku jest naprawdę bardzo niekorzystny. Bo w ubiegłym roku wiadomo, że ta susza była też, ale jednak rośliny okopowe one jednak nie zawiodły (...) Podnoszenie tego podatku z 43 zł na 53 zł to tak uważam, że w obecnej sytuacji to wobec rolników jest troszeczkę nieuczciwe. Myślę, że powinniśmy tu troszeczkę stonować. Nie mówię, że w ogóle nie mamy tego ruszać - mówił przewodniczący Paweł Molenda.

Głos w sprawie zabrał również radny Robert Przepiórka, który oczekuje równego traktowania mieszkańców miasta i wsi. Jak podkreślał - ma szacunek do ciężkiej pracy rolników, jednak nie widzi miejsca na wielką pobłażliwość przy uiszczania podatków.

- Rozumiem, że może to jest drastyczna podwyżka i może też faktycznie za dużo (...) Nie da się każdej pracy porównać, ale powiedzmy ktoś prowadzi działalność, to się nikt nie pyta, czy mu się podoba, czy nie, że najniższe idą do góry, kolejne podatki idą w górę i coraz więcej też musimy odprowadzać. Jeśli obciążamy jedną stronę społeczeństwa kosztami powiedzmy, bo jest tak, a nie inaczej to nie możemy być tu w 100% pobłażliwy (...) Szanuję pracę rolników. Mam też rodzinę, więc wiem jaka to jest trudna praca, ale z drugiej strony też widzę jakimi sprzętami operują (...) Mnie nikt nie daje, nie mamy takich dotacji fajnych, my musimy więcej na siebie zapracować (...) Musimy równo podchodzić do wszystkich, a nie, że powiedzmy jednych będziemy głaskać, a miasto będzie płacić za resztę - mówił radny Robert Przepiórka.

Na 10-złotową podwyżkę nie godzi się także Barbara Lech. Według radnej wzrost kwoty jest nieunikniony, jednak jest przeciwna pierwotnej propozycji.

- Ja tutaj popieram kolegę Roberta, że podwyżki tak, bo jeżeli wchodziły podwyżki inne byliśmy też za, żeby podnieść. Też uważam, że to trzeba, ale nie taka kwota. Taka kwota to przeraża - mówiła radna Barbara Lech.

Z kolei radnej Ewie Szarzyńskiej problemy rolnicze nie są obce. Tak samo jak jej przedmówcy nie godzi się na wzrost kwoty z 43 zł do 53 zł.

- Ja z propozycją podwyżki podatku rolnego o 10 zł absolutnie nie mogę się zgodzić. Znam sytuację w rolnictwie, bo sama codziennie borykam się z tymi problemami (...) Jeżeli musimy już podnosić to na pewno nie o 10 zł, minimalnie - mówiła radna Ewa Szarzyńska.

Według Grzegorza Stochlińskiego nagły wzrost to efekt niepodnoszenia kwoty tego podatku na przestrzeni ostatnich lat. Radny uważa również, że mieszkańcy całej gminny powinni ponosić podatki solidarnie na rzecz zadań inwestycyjnych.

- Przez 4 lata podatek w gminie Mogilno był na takim samym poziomie, a nawet w ubiegłym roku obniżyliśmy. Przez 4 lata był jeden z najniższych poziomów, jakie mają ościenne gminy wokół Mogilna. Chyba błędem było też jakby działanie rady miejskiej, która nie podwyższała sukcesywnie jak pozostałe gminy tego podatku rolnego i zrobiło się w tej chwili 10 zł. Za suszę w rolnictwie płacimy wszyscy (...) Powinniśmy wymagać jakiegoś solidaryzmu jeśli chodzi o podnoszone koszty na inwestycje - tłumaczył radny Grzegorz Stochliński.

Podczas dzisiejszych obrad komisji Rady Miejskiej w Mogilnie nieobecny był burmistrz Leszek Duszyński z uwagi na wyjazd służbowy do Torunia. Kilka słów wyjaśnień w tej sprawie udzielił radnym zastępca burmistrza.

- Nie mamy innych źródeł dochodów. Są jakieś drobne, ale one są nieporównywalne z tym z czego żyje gmina, każda gmina. Każda gmina, każdy samorząd żyje z podatków. Między innymi z podatków od nieruchomości, podatku transportowego, ale również z podatku rolnego - mówił wiceburmistrz Jarosław Ciesielski.

Na zakończenie radny Robert Przepiórka zaproponował stawkę 48,20 zł. Formalne tego typu zgłoszenie może paść dopiero na najbliższej sesji. Głosowanie w sprawie podatku rolnego odbędzie się w środę, 20 listopada. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [63]» dodaj komentarz   

 » Polak musi czuć bat nad sobą? (Miernik | 02-12-2019, 10:09:24)

Zgadzam się z Miastowym. Zaorywanie (podorywanie ) drogi nawet polnej jest po prostu wykroczeniem i jako takie winno być karalne. Jest to swego rodzaju „kradzież” czyjegoś mienia. Jak tylko pamięcią sięgam, zawsze tak było. Ten, co naruszył granicę pole-droga winien zapłacić karę mandat a dodatkowo zapłacić za tzw. wznowienie granic przez geodetę.

 » Droga polna (Miastowy | 30-11-2019, 13:45:02)

Najgorsi są rolnicy, którzy mają pola przy drodze polnej gminnej i sobie zaorają metr lub dwa, bo i tak rzadko kto nią jeździ. Powinny być surowe kary za takie zachowanie! Dlaczego gmina tego nie kontroluje?

 » Rolas (A7 | 28-11-2019, 18:47:10)

Jesli brakuje kasy to rolnik ma mlacic a miastowi np parkuja i blokoja miasto czas na zmiany placic za parkowanie tego zlomu z zachodu i gmina bedzie bogata

 » wy (wy | 26-11-2019, 19:32:50)

gg zainwestuj w 10h 700000 +paliwo,nawozy,opryski,maszyny swoją pracę i wrzuć gdzieś zdjęcie jak się cieszysz z 2 lub (3 z dopłatą) tys zł na czysto miesięcznie. tyle wyciągnie bezdomny bez żadnego wkładu własnego oprócz rąk. oczywiście jak by przepracował uczciwie miesiąc. a swoją drogą kredyty na 40lat biorą? ty chyba jeszcze podstawówkę nie skończyłeś.

 » Do knyfa i wy (Gg | 26-11-2019, 16:38:55)

Już od dawna rolnicy próbują innej pracy. Wielu jest kierowcami zawodowymi lub zakłada inny rodzaj działalności aby utrzymać siebie i rodzinę. Panie lub Pani Knyf to że ziemia jest jak piszesz po 70 za hektar chociaż nie wiem gdzie takie ceny są, to ta wartość nie stanowi przychodu. Mówisz że powinni stać lepiej bo ziemia droga. Hahaha to jak rolnik ma 10ha to znaczy że zarabia 700000tys zł według Ciebie tylko doprecyzuj czy rocznie czy miesięcznie. Maszyny za miliony mówisz... może i mają ale głównie nie za swoje lecz na kredyt pewnie na 40 lat i spłacają to, co w ostatecznym rozrachunku da kwotę jeszcze wyższą. A teraz coś od siebie. Wiadomo że jak dziura w budżecie to się szuka pieniędzy. Dla mnie to normalne. Akurat teraz padło na rolników, sam jestem jednym z nich. I ja jakoś się tym nie podpalam. Najwięcej ludzi tu komentujących to Ci bez ziemi. Chichot z miastowych bo niby stajecie tu w obronie rolników jednocześnie wyliczając ile mają dochodu a nie macie zielonego pojęcia o tej pracy. Jedyne co potraficie to pić, jeść, spać i robić 8 godzin

 » wy (wy | 25-11-2019, 20:53:28)

ludzie ogarnijcie się . wy myślicie? umiecie to robić? mam firmę kredyty, podatki, trudne sytuacje też. nie narzekam gdyż są zyski. ale mowa o rolnikach czyli praca uzależniona od cen na rynku i przede wszystkim pogody czyli na nic nie maja wpływu. zrozumcie że oni mają majątek w postaci ziemi(70 TYS za h),maszyny urządzenia wart miliony. osobiście uważam że powinni lepiej stać mając takie zasoby. wasze komentarze ,ich poziom= taka sama władza mogilna -nieudolna..tu jest problem a nie w rolnikach czy nas wszystkich mieszkańców gminy.

 » mogilno (mieszkaniec | 24-11-2019, 19:53:32)

jak tacy madrzy sa mieszczuchy niech ida na role robota od rana do wieczora ceny coraz nizsze za zboża buraki ziemniaki a opłaty coraz wieksze prosze zapraszam wszystkich przemadrzałych placzków.

 » Permanentnie niezadowolona (oko | 23-11-2019, 14:37:34)

Od kiedy jesteś na bocznym torze,nic Tobie nie pasuje.

 » ! (Mieszczuch | 23-11-2019, 11:40:26)

Moja pensja tez jest na poziomie kilku lat taka sama a koszty i ceny wzrosły!

 » Do poniżej (Knyf | 23-11-2019, 11:39:03)

Nikt rolnikom nie zazdrości, to po pierwsze. Po drugie wszędzie słyszy się głosy aby "miastowi" sie przebranżowili i spróbowali pracy na roli. To może odwrotnie-skoro w rolnictwie jest tak źle od kilku lat proszę spróbować innej pracy. Pójść do prywatnego przedsiębiorcy lub otworzyć własną działalność, nie związaną z rolnictwem!!!i jeszcze jedna rzecz...wy rolnicy tez byście bez miastowych zginęli, to działa w obie strony, więc proszę nie umniejszać roli miastowych jak wy to mówicie

 » grajdołek (obserwator | 23-11-2019, 06:18:16)

Ale "grajdołek" w tym powiecie mogileńskim."Władca" obniżył na 48 i co???Ano,nic,że wstępnie przeszacowali i można obniżyć,nic,że nie wstrzymał się nikt od głosu,nic że nadal nie potrafią kierować,rządzić(słynne przedszkole podobnie?).W tej "mieścinie",władzach czas "zatrzymał" się na latach 70-tych,nawet te "zakupy" w godz.pracy urzędu.

 » Do j23 (K | 22-11-2019, 21:41:19)

To trzeba było kupić coś na kredyt, czym się pracuje i zarabia, a nie dobro luksusowe jakim jest auto. Nie rozumiem dlaczego zazdrościcie rolnikom maszyn w większości na kredyt, którymi przecież pracują w polu. Poza tym ceny płodów rolnych są obecnie na poziomie sprzed 10lat, a koszty wzrosły dwukrotnie. A Pan burmistrz zamiast umorzyć jedną ratę podatku rolnego z powodu suszy to podwyższa podatek.

 » Podatek dla rolnika (J23 | 22-11-2019, 20:08:08)

Ja też zadam obniżenia dla mnie podatków. W tym roku nie dostałem tyle monet premii od pracodawcy co się spodziewałem i nie mam teraz na ratę na nowo zakupione auto. To jest skandal że strony burmistrza. Rolnicy zawsze krzyczeli że jest źle nawet jak był urodzaj. To jest tak że zawsze trzeba narzekać. Ciekawe kogo z miasta stać na ciągnik za 500.000, agregat za 50.000 czy kombajn za 500.000 nawet w kredycie na 10 lat? Dodatek suszowy to też jest gruby wałek na gminną kasę. A może nam miastowym burmistrz da dopłatę do paliwa tak jak na wsi dostają do hektara? Jeśli gospodarka się nie opłaca to chętnie zamienię się z takim wiecznie placzacym na mój dom w mieście.

 » do Wielkopolanin (OBI | 22-11-2019, 08:30:47)

Jeżeli Burmistrz mógł zastosować taki "rabat podatkowy", to co zmienił, wraz z radą, w kosztach? Jeżeli nikt o takich zmianach nie wspomina, to całe opracowywanie budżetu nie ma sensu,albo nikt z radnych nie ma pojęcia na czym to polega.Podobnie ma się sytuacja z podwyżkami za śmieci.Nie wierzę w to,że MPGK prowadzi nieprawidłowo zapisy rachunkowe!?

 » Burmistrz musiał odpuścić (Wielkopolanin | 21-11-2019, 19:37:22)

Droga Mieszkanko! Nie jest tak, jak piszesz, że ucieszyła nas „propozycja łaskawcy”. Kamera przekazująca transmisję z obrad rady miejskiej nie jest w stanie wszystko pokazać , wychwycić. Burmistrz tuż przed sesją doskonale wiedział, że przegra, że jego projekt podatku rolnego po prostu nie przejdzie! Przed sesją 10 radnych optowało za kwotą 47-48 zł, a pozostałych 9 .... za tym, co w konsekwencji powie burmistrz.

 » Podwyżka (Mieszkanka | 21-11-2019, 13:30:03)

Brawo dla radnych!!! Ale ich ucieszyła propozycja łaskawcy;)) zapomnieli co niektórzy wstrzymać się od głosu :)

 » Więcej faktów (OBI | 21-11-2019, 09:55:03)

A ja wiem,że jak planuje się budżet, to nie jest licytacja tylko fakty.Przychody muszą pokrywać wydatki i jeżeli pada propozycja stawki podatku, to należy również wskazać z czego trzeba zrezygnować w wydatkach.Widocznie radni o tym nie wiedzą i próbują nie wiadomo jakiej gry pod nazwą "ale dobry ze mnie radny".Szanowni radni! Ustalanie budżetu, to nie kabaret.

 » czteropak (brony | 21-11-2019, 08:48:13)

to zdjęcie z chlebem w jego rękach kuje w oczy obłudą i fałszem

 » ZDZICHU (obserwator | 21-11-2019, 06:13:20)

Sprawdź sobie jakie preferencje są w tych krajach co wymieniłeś i dopiero zacznij "szczekać jak burek u rolnika na podwórku" Jestes kolego żałosny !!! No chyba że jak zabraknie rolników to Jaro załatwi Tobie żarcie z Wyspy "GŁUPOLE "

 » Kasa kassa (Wiesniak | 21-11-2019, 05:31:39)

No drogi to nawet dziury nie zalepia a co zeby zrobic z 100m u nas obiecal i ni zrobil a tak to juz wszystko do gory poszlo smieci pewnie znoeu do gory podatek od nieruchomości tez rolny tez za niedlugo pomyslow zbraknie co by podniesc ploty drogie w gminie macie racje no ale ladny za to ludzie mieszkanie by mieli jais socjal czy co u nas to tylko sport markety i bida wszedzie a zabawy plenerowe jo jo ten no sylwester bedzie jak zawsze :D

 » O nie (Luna | 20-11-2019, 22:32:35)

Do wsi wyciąga ręce po kasę A na wsi nie robi się nic.!!!!!!!Po co było robić elewację na płocie urzędu za 120 tyś skoro nie ma kasy .Ale piszą że to dobry włodarz .....Ja się pytam dla kogo????? Bo na pewno nie dla mieszkańców wsi .Panie burmistrzu czas na inwestycje na wsi ....np w Chabsku ludzie lgną po kolana w bagnie ..taka tam piękna droga jest ..

 » Podatek rolny (Mieszkaniec | 20-11-2019, 22:12:47)

Widzicie ,powrócił miejski wizjoner i wydał rozkaz aby kwotę 53 zamienić na 48 i wszyscy już uradowani ,czyli nie o 10 złotych będzie podwyżka podatku rolnego na kwintalu ale tylko o złotych 5 .Chyba jednak redaktorek się pomylił ze swym określeniem ,jak by z tego "naszego" wizjonera był taki geniusz to pierwotnie zaproponował by maksymalną dopuszczalną kwotę ,a reagując na lamenty społeczności zredukował by podwyżkę o połowę i też by mu zaakceptowali ,a miał by na roztrwonienie pierwotnie zakładaną kwotę.

 » Buahaha (Zdzichu | 20-11-2019, 18:48:21)

Nie chce mi się czytać tych bajek, ze bez polskiego rolnika byśmy zdechli z głodu... Sprowadzilibyśmy tanie i dobrej jakości zboże np z Ukrainy, Białorusi itd.. Bez konieczności dawania miliardowych dopłat do hektara, do maszyn, do paliwa! A komuś kto prowadzi firmę kto doplaci? Mimo ze prowadzący firmę daje prace itd np 5 współobywatelom, a rolnik cwaniakuje i tylko marudzi. Dla mnie ktoś kto 20 lat hoduje świnie itp i 20 lat opowiada,ze mu się nie opłaca itd to zwykły oszust! Bo poco to robi i z czego żyje te 20 lat? Dość jechania rolnych cwniaków na garbach nas etatowców! Nikt nie zmusza do bycia rolnikiem. Tylko trzymają się tego "zawodu" bo wiedza ze nigdzie nie ma tak lekko..

 » Te farmer (Podatek PiSiorowo Jareczkowy | 20-11-2019, 18:12:01)

Drogi farmerze, a powiedz mi kto prywatnemu przedsiębiorcy dołoży jak mu się konkurencja za płotem otwórzy? Suszowe nam dadzą, czy może dodatek do konkurencji? Czy może biedronkowe? Albo z ubezpieczalni dostaniemy, bo klient wybiera market który podatki płaci poza Polską? Nie, nam nikt nie zapłaci, a Wam dokładają na każdym kroku. Suszowe, gradobicia i inne ciągnięcie z agencji i ubezpieczalni. Spójrz ile Tobie dają i jak wiecznie narzekacie, bo rolnikowi wiecznie mało i wiecznie źle.

 » Swobodny handel (Wielkopolanin | 20-11-2019, 17:30:40)

Astron, Ty chyba zapomniałeś, że Polska jest od wielu lat w Unii Europejskiej, gdzie jest swobodny przepływ towarów i usług. Stąd ceny na np. zboża są takie a nie inne. Nie możesz, ot tak, zahamować importu. M.in. firmy sprowadziły z Rosji czy Donbasu kilkanaście mln ton taniego węgla ,pomimo, że na zwałowiskach na Śląsku leży 16 mln ton polskiego, pisowskiego, drogiego złota czyli węgla. Nie wspomnę już o setkach tysięcy warchlaków importowanych z Danii do Polski.

 » podwyżka (ignaś | 20-11-2019, 15:18:27)

Molenda nie zgadza się na podwyżkę bo to dotyczy jego i kliki PSL-owskiej

 » Do rolnikow (Astron | 20-11-2019, 08:24:50)

Niby 2 rok susza, to powinny być braki powiedzmy w zbożu a wy piszecie że tanieje? To znaczy że co? Mimo suszy jest nadprodukcja i skup jest tani bo jest za dużo towaru. Zawsze rolaski płaczą a na swoje wychodzą jeszcze Unia ścieli na dotacje i za nie użytki. Nikt nie może sobie pozwolić tak jak rolnik kupić TV, pralki czy komputera za gotówkę. Wszyscy albo odkładają kilka miesięcy albo w kredyt. A rolnik ścieli 3 tysie bez mrugnięcia. A jak jest susza to ubezpiecz uprawy.

 » Podwyzka (Rolnik | 20-11-2019, 07:09:35)

Barany z miasta żeby nie my to byście chleba nie jedli żeby nie dopłaty bezpośrednie byście go nie kupili bo nie było by was stać na niego niepozwole obrażać naszej ciężkiej pracy

 » PODATEK (ROLNIK | 19-11-2019, 21:56:09)

BURMISTRZ MIASTA MOGILNA-TAK WIDNIEJE NA PIECZATCE TEGO KTORY WYCIAGA ŁAPY PO PIENIĄDZE OD WIESNIAKÓW.MY ROLNICY NIE MAMY BURMISTRZA -TAK WYNIKA Z PIECZĄTKI I Z INWESTYCJI JAKIE TEN Z PIECZĄTKI CZYNI W PODLEGŁYM SOBIE MIESCIE MOGILNIE.DZIERZĄŻNO ,KTÓRE ZORGANIZOWAŁO TEGOROCZNE DOŻYNKI GMINNE MIAŁO OBIECANE PRZEZ TEGO Z PIECZĄTKI ODBUDOWE BOISKA WE WSI,NO ALE NIESTETY BRAKŁO KASY,WIĘC OBIECAŁ CHOCIAŻ OGRODZENIE,NO ALE NIESTETY ZNÓW BRAKŁO KASY.BYŁY WAŻNIEJSZE INWESTYCJE W MIESCIE BURMISTRZA.TAK WIĘC PODZIAŁ BARBZO WSKAZANY-WIEŚ ZASŁUGUJE NA DOBREGO GOSPODARZA -TRZEZWEGO TEŻ.WIEŚ TO MĄDRA I PRACOWITA SPOŁECZNOŚĆ-PANIE BURMISTRZU MOGILNA-NALEŻY O TYM PAMIĘTAĆ.

 » i mamy podatki, datki i dodatki (PiSdatki | 19-11-2019, 20:34:15)

Kto wierzy, że wszystkie datki idą z kasy własnej tej jedynej partii?? To nasze zakupy i podatki! Nie obrażajmy się nawzajem, nie tędy droga. I tak wszyscy zapłacimy za te obietnice. Szacun dla rolników i wszystkich ludzi pracy oraz tych którzy pracowali na naszą dużą i małą Ojczyznę. To nasza wspólna zasługa, że jesteśmy w tym miejscu. :)

 » podatek przepiórczy (farmer | 19-11-2019, 19:37:39)

Panie Przepiórko … kończ waśc wstydu oszczędź masz Pan pojęcie o rolnictwie widze bardzo ubogie prosty przykład ile to mamy kasy w tym roku, podam Ci przykład jednej uprawie kukurydza 500zł/ha tyle zostało kasy na reke po odliczeniu wszystkich kosztów a znam gospodarstwa co dokładały do interesu ... a kredyty na maszyny same się spłacają bo unia dała 50% przykre jest to że ludzie takiego pokroju jak Pan tak myśli rolnictwo nie jest trudne to prosta praca i przyjemna … mogę Panu udostępnić z 20ha i zobaczymy co Pan osiągnie... pozdrawiam Farmer

 » Rolasy będą się smiac z tych podwyzek (Zenek | 19-11-2019, 19:25:04)

TYLKO TYLE???! PRZECIEŻ ONI I TAK NIE BĘDĄ PŁACIĆ BO IM UNIA DAJE WIEC TO UNIA TE KIESZONKOWE DO GMINY ZAPŁACI. DZIWIĘ SIĘ ŻE TAK MAŁO, W KOŃCU UNIA TO BOGOLE I ROLASOM MAŁO TEZ NIE DAJĄ.

 » rolnik (marek | 19-11-2019, 19:20:29)

panie burmistrzu pieniazkow brakuje na miasto wiec do rolnikow bo nie glosuja za toba

 » do ja i ty (MieszcUch | 19-11-2019, 19:14:28)

Uwierz większość ludzi z miasta zarabia najniższą krajową albo minimalnie więcej i pracują po kilkanaście godzin i wydaje mi się, że w znacznie gorszych warunkach niż obecnie rolnicy. I nie narzekają wiecznie

 » do Wielkopolanina (realista | 19-11-2019, 18:33:18)

Z Pana wypowiedzi wynika , że zdaje Pan sobie sprawę iż potencjalna gmina miejska klepała by straszną biedę. W związku z tym dlaczego Pan i cała większość w RM pozwalacie na nieproporcjonalny podział dochodów własnych gminy w stosunku do mieszkańców terenów wiejskich. Czy naprawdę to tak wiele w XXI wieku, czy utwardzona droga i oświetlenie uliczne to już luksus. Nie wspomnę o zacofaniu dotyczącym odbioru ścieków oraz o gazyfikacji w związku z ochroną środowiska. Nie neguję potrzeby hali, parku i wielu innych inwestycji.Natomiast instytucje kultury rozrastają się ponad potrzeby miasteczka powiatowego. Proszę przyjrzeć się udziałowi mieszkańców na imprezach organizowanych przez MDK i Muzeum gdzieś prawie na końcu gminy. To na imprezy integracyjne organizowane przez Rady Sołeckie i Stowarzyszenia przychodzi o wiele więcej osób. Państwo radni wszelkiej opcji zastanówcie się czy już nie zaczynamy zjadać własny ogon.

 » dobrobyt rolniczy. (obserwator | 19-11-2019, 16:55:08)

Brawo,podnosić,podnosić mają z czego płacić,niech płacą.Jak nie chcą,to niech sprzedają,jak nie chcą uprawiać,ale płacić,płacić.Tak trzymać Panie Burmistrzu,głosowali,wybrali i niech płacą,bo ma Gmina potrzeby.Sprawdzać,jeszcze,czym palą w piecach,bo za "bogato" nie wystawiają worków ze śmieciami.

 » Podatek rolny (Mieszkaniec | 19-11-2019, 15:58:23)

Panie Wielkopolanin może przeprowadź się Pan na teren wiejski to będziemy mieli bardzo światłego mieszkańca gminy wiejskiej - pisze Pan że w/w podział jest nie wskazany dla miasta ,więc dlaczego jest Pan za podwyżką podatku rolnego w 2 roku permanentnej suszy i niższych cen skupu płodów rolnych ? Jak szeroko rozumiana wieś wnosi do wspólnego budżetu większą jego część to może wymieni nam pan inwestycje na wiejskim terenie adekwatne do wnoszonych lokalnych podatków - czyli ponad połowa funduszu inwestycyjnego na tereny wiejskie a nie na poronione wizje burmistrza .Jak burmistrz tak nie lubi wsi to niech się jej pozbędzie poprzez podział samorządu na dwa odrębne a my mieszkańcy wsi płacąc podatki będziemy wiedzieli że będziemy mieli z tego faktu inwestycje ,a nie na bezsensowne wizje naczelnego wizjonera .

 » podatek (jo | 19-11-2019, 15:53:31)

Tylko likwidacja tego niewydolnego powiatu załatwi sprawę.

 » „nie igrajcie z ogniem” (Wielkopolanin | 19-11-2019, 13:52:58)

Pomysł z rozdziałem Gminy Mogilno na gminę wiejską (wójt) i gminę miejską (burmistrz) jest szalenie ryzykowny i według mnie niewykonalny. Takie ruchy próbowano wykonywać już na początku lat 90. ub. wieku, kiedy burmistrzem był Stanislaw Łaganowski. Inicjatorzy podziału bardzo szybko jednak zdali sobie sprawę z tego, że bez terenu wiejskiego i pochodzących stamtąd podatków samo Mogilno byłoby w bardzo słabej kondycji . I tak jest do dzisiaj! Otóż oprócz podatku rolnego, gmina wiejska miałaby do swojej dyspozycji niebagatelny podatek od nieruchomości i urządzeń z Kopalni Soli Mogilno w Przyjmie oraz podobny od podziemnych magazynów gazu w Palędziu Dolnym. Wiele małych firm również działa poza granicami miasta. Warto też pamiętać, że ujęcie wody dla Mogilna jest w Szczeglinie, a więc na terenie wiejskim i to gmina wiejska, wójt czerpałbym niebagatelne dochody ze sprzedaży wody burmistrzowi Mogilna. A oczyszczalnia ścieków też jest na terenie wiejskim, a zrzut każdego metra 3 mogileńskich ścieków też byłby dochodem gminy wiejskiej! Poza tym, choć na Szerzawach nie ma wysypiska odpadów komunalnych, to jednak jest to miejsce potrzebne MPGK. Tak więc podział Gminy Mogilno na dwa odrębne samorządy jest niewskazany i nieuzsadniony. Tak uważam.

 » Pisiory (I AM | 19-11-2019, 13:41:59)

Znowu piszecie jaki to Burmistrz zły ? Tępy narodzie PiS rozdaje PIS zabiera tak trudno to zrozumieć ???

 » Kasa (Bos | 19-11-2019, 12:46:26)

Ja bym i podniósł minimalnie 100 zł a co na wszystko dostają a to susza a zaleje a zmarznie wiecznie płaczą w mieście nikomu nie dadzą a podatki też podnoszą więc nie pisz ze w mieście jest łatwiej baranie!!!!!

 » Brawo Mieszkaniec ! (Rolnik | 19-11-2019, 12:41:45)

Obie ręce podnoszę za propozycją Mieszkańca dotyczącą podzielenia nas na dwie gminy ! Jak byśmy mieli odrębne samorządy to ani rolnicy nie zarzucali by miejskim że dokładają do hali ,obwodnicy czy ostatnio do oczyszczalni ścieków (sami płacąc duże pieniądze za wywóz szamba!),ani miastowi nie pisali by o naszych dopłatach a już na pewno nie o jakiejś krowie+,czy świni+ - tematów na potrzeby kampanii wyborczej z których nic nie będzie zrealizowane ale ludki to kupili!! Tylko rozdział wsi od miasta - brawo za pomysł .

 » Podatki (Mieszkaniec | 19-11-2019, 12:15:21)

Moim zdaniem i pewnie wiekszosci podatnikow bardzo dobrze, niech podniosa rolnikom, wiecznie tylko narzekaja wiecznie im mało a z jakim znajomym rolnikiem bym nie rozmawiał to zawsze na swoje wyjdzie. Tylko tak sie nauczyli zeby wołac i zawsze im nie dobrze, jak pracodawcy, jakby nie było to zawsze źle zawsze dokładaja do interesu! a co ja mam powiedziec jak wypłata od kilku lat taka sama a ceny coraz wieksze?? rolnicy są potrebni dzieki nim mamy co jeść ale niech w koncu sie ogarną i przestaną wołać, nowe auta nie biorą się przecież z biedy i niedostatku...

 » Kolega (Ja z Mogilna | 19-11-2019, 11:58:27)

Co do pisania w Pałukach w suprlatywach o burm. Inaczej być nie może to przecież koledzy jak mówi Hol "przecież my koledzy razem waliliśmy b.... Y u Siwego w garażu"

 » rolnicy (ja i ty | 19-11-2019, 10:00:43)

Witam. Czytam te komentarze i normalnie nachodzi taka myśl, że trzeba się zastanowić co się pisze. Gdyby nie rolnicy to wszyscy by nie mieli co jeść k***a ludzie trzeba być rolnikiem żeby wiedzieć ile to się płaci a nie siedzieć sobie w mieście i mieć na wszystko w******e.

 » podatki (nemo | 19-11-2019, 08:54:36)

O jednym zapomnieliście,zboża nie drożeją a wręcz przeciwnie.Wszystko inne tak.

 » kilka przemyśleń (Observer | 19-11-2019, 08:48:54)

Wg mnie Mieszkaniec powiedział szczerą prawdę. Dodam tylko, że to redaktor naczelny Pałuk bardzo stara się aby jego kolega, a nawet przyjaciel , Pan Duszyński był na fali. Wg Holaka, tylko burmistrz może mieć wizje rozwoju miasta. Inni są pozbawieni tego talentu, jak np. likwidacji części parku miejskiego i wyrażenie zgody na blaszane pudło . Aby jednak wszystko w tygodniku grało i buczało, czasami redaktor, ot tak , od niechcenia skrytykuje burmistrza, da po łapkach aby „wierni czytelnicy” odczuli bezstronność gazety. A co do podatku rolnego, to rolnicy płacą go za hektar przeliczeniowy. Gmina Mogilno nie jest zasobna w gleby I czy II, a nawet III klasy . W większości są to ziemie IV klasy a więc podatek ten jest dużo mniejszy jak podane w artykule 132,50 zł. Wg mnie podwyższa podatku powinna być max o 2 zł tj. do kwoty 45 zł za kwintal żyta. Poza tym mam radę: jeśli ktoś zazdrości rolnikom, to droga otwarta! Kupić glebę i gospodarzyć na niej! Co do cen jakie płaci np. Centrala Nasienna za zboża czy rzepak, to są to z pewnością ceny rynkowe. Bo jakie mają być? Umiłowany przez ludność polskiej wsi Jarosław Kaczyński i jego partia PiS niestety nie przewidzieli dopłat do tony zboża czy rzepaku, buraków, ziemniaków. Za to dopłacają 500 zł do 1 krowy i 100 zł do jednej świnki.

 » Do arkadiusz (Dr.Mercedes | 19-11-2019, 07:34:21)

Cuż za samoocena jestem pod wrażeniem. Chłopie masz jaja i pusto w głowie gratulacje.

 » Sprawiedliwie (Pinokio | 19-11-2019, 00:19:55)

Popieram na 100 %. Nie tylko rolnik ma trudny rok. Wszyscy mają! Niech rolnik przedstawi swój budżet i pokaże z czego tak ciągle dokładają? Nic innego nie mówią, tylko, że ciągle dokładają.w zeszłym tygodniu na zabawie andrzejkowej cały czas narzekali, a miałem 2 rolników przy stoliku

 » MIASTOWY (MIASTOWY | 19-11-2019, 00:05:10)

Ludzie o czym wy mówicie. Ja też mam pensję na poziomie poprzedniego, baa nawet na poziomie ostatnich kilku lat i będę płacił wyższy podatek i nikt mi się nie pyta czy na to mam. A rolnik-najbardziej roszczeniowa i uprzywilejowana grupa społeczna.

 » MIASTOWY (MIASTOWY | 19-11-2019, 00:02:18)

Ludzie o czym wy mówicie. Ja też mam pensję na poziomie poprzedniego, baa nawet na poziomie ostatnich kilku lat i będę płacił wyższy podatek i nikt mi się nie pyta czy na to mam. A rolnik-najbardziej roszczeniowa i uprzywilejowana grupa społeczna.

 » . (Do wiejski | 18-11-2019, 23:58:14)

Ale to nie Ty jako rolnik tylko przedsiębiorca płaci a tu komentarze ileż to rolnicy nie płacą.

 » i Mieszkańcu (Aaaaa | 18-11-2019, 23:55:55)

proponuję abyś w tej wiejskiej gminie startował nacwójta! Na pewno sobie poradzisz :) a poza tym uważam, że taki talent doradczy nie może się zmarnować

 » do Hahaha (Wiejski | 18-11-2019, 23:53:56)

Kolego, pamiętaj że magazyny gazu, czy też rurociąg gazowy są na terenach wiejskich, a to potężny zastrzyk gotówki do budżetu gminnego.

 » Mieszkańcu (Hahaha | 18-11-2019, 23:50:42)

O tak te 2 mln podatku rolnego wystarczą wam na inwestycję we wszystkich wsiach! POWODZENIA

 » Szanowny rolniku (Nierolnik | 18-11-2019, 23:48:37)

A mi żal Ciebie, że jesteś nieudolny i nie potrafisz utrzymać sie ze swojego gospodarstwa-mając dopłaty, dotacje i wszelkie inne pomoce od państwa, których przeciętny przedsiębiorca nie ma. Proponuje by rolnicy jak im nie starcza dorabiali sobie tak jak to robią przecietni ludzie, tym bardziej, że teraz macie chyba wolne, prawda?

 » Podatek rolny (Mieszkaniec | 18-11-2019, 23:07:47)

Panie Molenda - Przewodniczący Rady Pan jako prezes Spółki która skupuje zboża,rzepak i ostatnio kukurydzę proszę podczas obrad Rady podać za które z w/w w tym roku Pan płacił rolnikom więcej niż roku ubiegłym,aby uzasadnić swoje zdanie o podwyżce podatku rolnego.Podobno opozycja wobec burmistrza ma o 1 głos więcej niż jego przyboczni ,zobaczymy jaki będzie wynik głosowania nad podwyżką i sobie to zapamiętamy ,tak jak pamiętamy dzięki kogo głosowi mamy tak drakońska podwyżkę cen śmieci bez wymogu restrukturyzacji tej komunistycznej pozostałości jaką jest komunalka .Moim zdaniem należy się poważnie zastanowić ,czy jak opozycja ma 1 głos przewagi nad przybocznymi burmistrza nie należało by przeprowadzić referendum nad utworzeniem Gminy wiejskiej z Wójtem i miejskiej z Burmistrzem - wpływy z podatków z terenów wiejskich wreszcie wystarczą nam na porządne inwestycje na wsiach np.na beznadziejne drogi .Drodzy Radni opozycyjni aby przejść do historii należy w odpowiednim czasie podjąć odważne decyzje ,nie dajcie się więcej zastraszać wizjonerowi,ani nie dajcie się skusić obietnicą zrobienia czegoś na waszym terenie abyście mogli się pochwalić przed mieszkańcami czego to Wy nie wywalczyliście! ,a co mają zrobić miejscowości nawet większe gdzie nie ma Radnego - wszyscy płacimy podatki !!!

 » Podatek (Rolnik | 18-11-2019, 22:50:42)

Żal mi ludzi, którym na własnej działalności nie starcza na ZUS... powodów może być kilka: są to ludzie za mało kreatywni, może za mało inteligentni, może po prostu robić im się nie chce. Nie mi oceniać. Najgorsze jest to, że tacy ludzie zakładają rodziny, a potem nie mają pieniędzy na jej utrzymanie i rodzą się patologie społeczne. To smutne... Co do podatku rolnego to proszę zagłębić sie troszkę w literaturę prawną jakie prawo ma gmina co do naliczania podatku. Chyba że jest to dla Was zbyt trudny język. Pozdrawiam

 » Podatek rolny (Mieszkaniec | 18-11-2019, 22:35:17)

Witam,przyznam się z pokorą ,że w ostatnim tygodniu zrobiłem wyjątek i kupiłem nic nie warty nasz lokalny tygodnik,i dopiero teraz wiem dlaczego na ostatniej stronie redaktor zamieścił te peany wychwalające burmistrza pod niebiosa - wiedział że będzie skok na kieszenie rolników !!! Jeżeli szanowni Radni uważają że w drugim roku z rzędu z powodu katastrofalnej suszy w rolnictwie dzieje się tak dobrze to ja podpowiadam - podnieście podatek rolny do jego maksymalnej wysokości,już ze śmieciami zrobiliście nas mieszkańców w konia i teraz z podatkiem rolnym - to są te wizje obecnego burmistrza :1.nie działająca fontanna !, 2.hala z przeciekającym od początku dachem !,3.obwodnica do nikąd o za małym dopuszczalnym obciążeniu tonażowym aby mogła być przejęta jako droga wojewódzka !,4.bieżnia do biegania z o jednym za mało torem aby można było przeprowadzać zawody wyższej rangi i jeszcze bez oświetlenia !,5.biblioteka dla 100 aktywnych czytelników !,6 zakup zgniłego magazynu zbożowego dla ponoć alternatywnej kultury i teraz jego remont za grube miliony !,7.dziurawe wszystkie główne drogi w mieście !8.przekształcenie wszystkich zakładów gminnych w spółki (bo prezes to nie dyrektor i musi zarabiać 20 tysiaków miesięcznie)i powołanie tam Rad nadzorczych ze swych ludzi .To są wizje wizjonera ,a jakie zrobił ten wizjoner inwestycje na mogileńskiej wsi ?Drodzy Radni myślę ,że zdajecie sobie sprawę i znacie roczne koszty utrzymania w Mogilnie tych pomników wizjonerskiego burmistrza !Podnosząc rękę za podwyżkami podatków ,myślę że przedstawicie mieszkańcom podział środków na inwestycje z podziałem na miasto i wieś ,wierze że przedstawicie wyborcom ,albo chociaż znacie wpływy do gminnego budżetu z miasta oraz ze wsi.Dobrze że mamy internetową transmisję obrad Rady dzięki czemu dowiemy się kto reprezentuje kogo interesy no i wizje ,jak podniesiecie podatek rolny w tak trudnym dla rolników czasie ,to idźcie za ciosem i podnieście sobie diety i burmistrzom uposażenia ,dołóżcie jeszcze kilka milionów na gminne spółki - ich prezesom i radom też się należy podwyżka ! Kiedy wymusicie na lokalnym wizjonerze restrukturyzację gminnych spółek ? Teraz dopiero wiadomo po co było majstrowanie przy okręgach wyborczych przed wyborami samorządowymi - wieś z większą liczbą mieszkańców niż miasto ma dzięki temu o 1 radnego mniej - TO NAPRAWDĘ ZROBIŁ WIZJONER!!!

 » Podatek podniesc, glowe opuscic. (SKR Strzelce | 18-11-2019, 22:13:40)

Logika uzasadniawcza wykonawcza doktora ekonomii Griegorija Radnego Ilicza Stochliniewicza: wszedzie drogo, wszedzie podnosza, trzeba podnosic. Szkoda, k***a, ze jak trzeba bylo SKRy u nas podniesc, to nasz zbawca ich nie podniosl. Tylko polozyl.

 » Takie zapytanie (Fifi | 18-11-2019, 22:05:01)

Czy jeżeli w działalności, którą prowadzę będę miał w danym roku mniejszy dochód to czy szanowna rada mi to zrekompensuje? Co to znaczy, że była susza? Większość gada, że na tej suszy dobrze wyszła i wiem co mówię bo mam kumpla rolnika.

 » Protest (Nierolnik | 18-11-2019, 21:57:36)

Jak rolnikom nie podniosą to przyjade i bede protestował w urzędzie i pod drzwiami radnych. Dlaczego my którzy nie jestesmy rolnikami mamy płaxic wiecej a oni ciagle mniej. Prowadze swoja dzialanosc, drobną i zdarza się ze są miesiace ze nie mam na zus i nikt mi nie doklada. A oni ciagle malo!

 » nie w temacie ale.. (arkadiusz | 18-11-2019, 21:55:43)

rolnicy czyt.- chłopi - najbardziej zalkoholizowana grupa społeczna w tym kraju

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Straciły pieniądze z kont (4)
 » Kolejne zderzenie w Dąbrówce (16)
 » Policyjna akcja "Prędkość" (6)
 » Już wkrótce festiwal (18)
 » II Majówka w Bielicach (1)
 » Co zrobić, by szybko zdobyć dodatkowe pieni... (0)
 » Pobici w Kwieciszewie (12)
 » Nielegalny zrzut ścieków (30)
 » Zderzenie w Dąbrówce (5)
 » Krzesiński nadal starostą? (114)
 » Wyburzą budynki (6)
 » Zdrowe odchudzanie (0)
 » Przejażdżka z promilami (7)
 » JW: Zmiany w radzie (40)
 » STRZELNO: Radni wybrani (11)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ