Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Polityka

Dołożył pół miliona, choć radni byli przeciw

2018-04-11 22:51
 

Burmistrz Mogilna jednoosobowo stosownym zarządzeniem zdecydował o dołożeniu ponad pół miliona złotych do przebudowy kompleksu lekkoatletycznego w Mogilnie. Część radnych nie kryje oburzenia jego posunięciem.

W miniony poniedziałek w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mogilnie ukazało się rozporządzenie burmistrza w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy Mogilno na rok 2018. Chodzi o przeniesienia kwot z innych działów dotyczących sportu na zadanie związane z bieżnią lekkoatletyczną.

- Dokonuje się przeniesienia planu wydatków budżetowych w ramach działu klasyfikacji budżetowej: - dział 926 – Kultura fizyczna w kwocie 508.919,00 zł – dokonuje się przeniesienia planu w rozdziale 92601 z wydatków bieżących z paragrafów: 4150, 4210, 4270 i 4300 do wydatków inwestycyjnych do zadania "Przebudowa kompleksu lekkoatletycznego w Mogilnie, wariant – bieżnia okrężna 400 m treningowy”. Plan zadania po tej zmianie wynosi 2.329.000,00 zł (w tym na roboty budowlane 2.328.526,20 zł brutto, z tego netto 1.893.110,73 zł i podatek VAT 435.415,47 zł) - czytamy w uzasadnieniu do zarządzenia.

Co ciekawe, w najbliższy piątek, 13 marca ma dojść do podpisania umowy na przebudowę wspomnianego kompleksu lekkoatletycznego w Mogilnie. Przypomnijmy, że w ogłoszonym przetargu przez gminę wzięły udział dwie firmy. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 2 328 526,20 zł, którą złożyła spółka Gardenia Sport z Warszawy.

W dniu dzisiejszym burmistrz Leszek Duszyński poinformował o zamiarze przystąpienia do wykonania tej inwestycji. Jednocześnie zaznaczał, że pierwotna kwota, jaką zabezpieczono w tegorocznym budżecie jest "prawie" wystarczająca.

- Po otwarciu przetargu okazało się, że najniższa kwota wynosi 2,3 mln zł brutto. Po odliczeniu podatku VAT, którego odzyskamy, wartość zadania opiewa na kwotę 1,8 mln zł, czyli tyle ile zapisano w uchwale budżetowej na 2018 r.. Trzeba będzie dołożyć tylko 73 tys. zł. Dofinansowanie z Ministerstwa Sportu wyniesie ponad 800 tys. zł. Warto było nie skreślać tej inwestycji - informuje burmistrz Leszek Duszyński na swoim profilu facebook'owym.

Warto również zauważyć, że podczas marcowej sesji Rady Miejskiej w Mogilnie niektórzy radni mieli za złe, że burmistrz ogłosił przetarg na bieżnię w kwocie większej niż zabezpieczone środki w budżecie na ten cel. Przypomnijmy, że 11 radnych nie zgodziło się wcześniej na dołożenie brakujących kwot finansujących to zadanie.

Jednoosobowa decyzja burmistrza

Część radnych nie kryje oburzenia decyzją burmistrza o dołożeniu ponad pół miliona złotych do przebudowy bieżni. Wcześniej zakładano, że z kwoty 1,8 mln zł zostanie odzyskany podatek VAT, tym samym do budżetu trafią dodatkowe środki. W chwili obecnej radni dowiadują się z Biuletynu Informacji Publicznej, że burmistrz jednoosobowo zwiększył tę kwotę do ponad 2,3 mln zł brutto. Włodarz o takim zamiarze nie poinformował wcześniej radnych, choć finansowanie tej inwestycji budziło wiele wątpliwości. Niektórzy radni po takim działaniu burmistrza uważają, że nie mają już żadnego prawa głosu przy decydowaniu o podziale pieniędzy na lokalne inwestycje. Twierdzą również, że obecna kwota 2,3 mln zł może być niewystarczająca na doprowadzenie do końca całej inwestycji. Tym samym obawiają się, że może powtórzyć się sytuacja dochwalania pieniędzy, jak miało to miejsce przy remoncie jednej z świetlic wiejskich.

Choć inwestycja jeszcze się nie rozpoczęła, burmistrza zapowiedział już huczne otwarcie zmodernizowanego kompleksu sportowego.

- We wrześniu na odrestaurowanym stadionie Pogoni Mogilno odbędzie się wielki festyn rodzinny. Już dziś serdecznie zapraszam rodziców z dziećmi. Bieżnia lekkoatletyczna, wraz z towarzyszącą infrastrukturą, będzie udostępniona mieszkańcom naszej gminy codziennie. Oznacza to, że każdego dnia osoby, które kochają biegać, będą mogły realizować swoją pasję na bezpiecznej, tartanowej bieżni, bez konieczności biegania po chodnikach i ulicach w oparach kopcących samochodów - zapowiada Leszek Duszyński. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [92]» dodaj komentarz   

 » Będziemy biegli do urn ,hah (Antonio | 25-04-2018, 17:56:27)

(Panie)Burmistrzu wracaj pity w okienku odbierać a nie dyktatore wprowadzać. Są sluzby ktore sie tym człowiekiem zajmą

 » Wypadki (Niezgodna | 25-04-2018, 13:40:57)

Prosze, aby wkoczyl w zycie temat swiatel na pasach !!! Dziekujemy panom ze Strazy miejskiej za pilnowanie o godzinie 8, lecz dzieci jeszcze ze szkoly wracaja, pasy podwojne sa niebezpieczne, jeden samochod stanie, drugi przejezdza, to sie nie zmieni... Bardzo prosze, aby zainwestowac w bezpieczenstwo dzieci i nie tylko, jak sie okazuje po dzisiejszym wypadku, na Placu Wolnosci. Pozdrawiam

 » Od tematu (Urbanista | 24-04-2018, 19:45:25)

Problem parkowania jest wszędzie, w każdym mieście ale w tak małym,jak Mogilno nie powinien być tak drastyczny. A dlaczego jest? Ano dlatego, że 40-50 lat pobudowano duże osiedle mieszkaniowe Kościuszki-Hallera-Dworcowa, gdy prywatnych aut w rękach spółdzielców było kilkanaście. Powstała też szkoła zawodowa,technikum od dawna był dworzec PKP (i postój TAXI z 3-4 samochodami), był jeden urząd gminy, szpital, zoz z przychodniami i jakoś życie się toczyło, a aut nie przybywało. Nadeszły, lata 90.ub. wieku i.... z roku na rok pojazdów przybywało, zwłaszcza tych "z importu". W międzyczasie, w 1999 r.w tamtym rejonie miasta powstało starostwo powiatowe i znowu przybyło urzędników z autami interesantów z autami. I nic na to nie poradzisz mieszkańcu pobliskiego osiedla ! Przecież nie dyslokujesz bloków, urzędów czy np. szpitala.I nie miej pretensji do burmistrza, a jeśli już to do prezesa spółdzielni, który nie zapewnia mieszkańcom spółdzielczego osiedla warunków do minimalnej egzystencji właścicieli pojazdów.I co z tego? Może pan prezes Baran ma wam pobudować podziemne parkingi?

 » ZASIEDZENIE (hejka | 24-04-2018, 17:20:48)

Kuźwa czytam wypociny zainteresowanych tym żeby było tak jak kiedyś , uzależnionych od znajomości zginania karku przed "władzą" ha ha kij marchewka ! Burmistrz Starosta to nie przymierzając gumka w portfelu , zabezpieczenie wirtualne ,

 » Od tematu. (Od tematu | 24-04-2018, 00:25:43)

Burmistrzu. W zwiazku z przejeciem parkingow przez ZOZ i PSSE ja mieszkaniec Kosciuszki pytam sie gdzie mam parkowac swoje auto? Moze na Sądowej co? Albo w Gebicachmoze? Chcesz zaplusowac przed wyborami to zrob cos z rzadami Gotowaly i reszty swity bo lud jest juz coraz bardziej wkurzony

 » Do alkusa (Kazik | 23-04-2018, 20:26:28)

Jak wybudujesz ten pas startowy, to tylko załóż dobre trampki, rozpedz się i już tu nie wracaj..

 » tylko i wyłącznie kasa (xx | 23-04-2018, 20:00:24)

Jasne jasności, tylko i wyłącznie kasa się liczy. Nawet na głowie Jezusa w Świebodzinie parafia zamontowała anteny do przepływu bezprzewodowego internetu.To co teraz przechodzi przez Jego głowę, to się nawet w kategoriach grzechu śmiertelnego nie mieści. W ogóle to się w głowie nie mieści, co się na głowie Pana dla kasy mieści.U nas też wszystko robi się dla kasy, czy to świeccy, czy to święci w sutannach.

 » zatrudnienie (ola | 23-04-2018, 13:37:34)

Wszystko oparte jest na znajomościach i kasie. Jak co nowego powstaje w Mogilnie, to kto ma pracę? Jasne, że znajomi, ci co blisko dyrektorów, czy kierowników. Czy to przedszkola, hale sportowe, domy pomocy społecznej. Popatrzcie uważnie na powstające inwestycje. Kto tam znajdzie zatrudnienie? Ci, co dobrze się mają z założycielami.Liczy się kasa i znajomości, nie kompetencje.

 » Lista (hejka | 22-04-2018, 11:58:12)

"Lista przez zasiedzenie "? Rodzinne znajomości ? Cały " ratusz " trzeba wyczyścić od sprzątaczki po komunistycznych" "panów" ! I Kuźwa rozliczyć

 » burmistrzunio (Nowy | 21-04-2018, 12:27:36)

Jest mi bardzo przykro ,ze" nasz" by się wydawało burmistrzunio ma nas za kompletnych nieudaczników. wielu z nas kończyło renomowane uczelnie, wielu szkoły średnie, wielu zawodowe nawet w podstawówce uczono matematyki, tu nie potrzeba całek czy tworzenia jakiś algorytmów z 1,8 mln VAT ok 300tyś z 2,3mln VAT ok 430tyś różnica 130 tyś a trzeba dołożyć 500 tyś

 » ekopiec 2018 (ekopiec | 20-04-2018, 21:06:04)

Lista pod adresem: http://www.bip.mogilno.pl/?a=10447

 » akcja Strzelno (kto | 19-04-2018, 13:38:50)

A kto posadzi drzewa w Strzelnie, nie mówiąc o tych które zostały zniszczone na rynku, kto posadzi wzdłuż ulic, w parkach, na obrzeżach miasta, kto posadzi na Klasztornym kasztany, czyż nie pięknie byłoby iść na spacer czy jechać rowerem za miasto na Klasztorne i podziwiać piękno kwitnących kasztanów? Może Rada Miasta wyjdzie z taką propozycją.

 » drzewa (xx | 19-04-2018, 12:38:33)

Niektórzy sadzą, a inni wycinają. Tak było na Jana Pawła II. Piękne drzewa, które prałat zasadził, i co, nowy przyszedł i powycinał.Z tymi też tak będzie burmistrz sadzi , a inni powycinają.

 » nasadzenia drzew (Stachu | 19-04-2018, 09:47:38)

Fajnie, że pan burmistrz Leszek Duszyński pojechał do Miradza i tam brał udział w grupowym sadzeniu 100 cisów i 100 jarzębów na 100 lecie odzyskania niepodległości. Może ten fakt zainspiruje pana burmistrza do tego, aby taką akcję zrobić w Mogilnie. To nic, że Strzelno było pierwsze i nas wyprzedziło, ale możemy to nadrobić sadząc drzewka np. opodal hali sportowej wzdłuż ul. Grobla. Kiedyś był taki pomysł aby tam nasadzić platany.. Można by też nasadzić drzewka wzdłuż granic z działkami domków jednorodzinnych na tzw. łące na wprost zjazdu z wiaduktu w kierunku zachodnim. Z pewnością są jeszcze inne miejsca w Mogilnie do nasadzeń.

 » Nick (Nick | 18-04-2018, 14:55:33)

Mogilnianin a dlaczego ty pod nickiem a nie z imienia i nazwiska!4

 » Mogilnianin (Punkt | 18-04-2018, 14:52:52)

To nie tylko teren miejski o ktory walczy pozostała WSPANIAŁA grup647a radnych!

 » inwestycje (Mogilnianin | 18-04-2018, 14:14:45)

Przykrym jest, że wiele publicznych osób, głównie krytykujących, występuje pod nikiem. Totalny brak odwagi do wygłaszania własnych poglądów i męczenia innych bezustanną krytyką. Niestety nie potrafią wyjść poza własne ograniczenia, które próbują narzucać Mogilnianom od wielu lat. Od wielu lat ta sama mantra: Gmina się zadłuża. Nie starczy na nic pieniędzy. Tylko, że Gmina i Mogilno się zmienia. Gmina Mogilno to nie tylko tereny wiejskie, o które walczy "11 wspaniałych". Nie tylko drogami i lampami żyje Gmina. Jesteśmy jednym wspólnym organizmem, a nie wsią i miastem. Tym, którzy to dzielą jest wygodnie. Trudniej jest łączyć. Za lata, następne pokolenie nas osądzi. Wszystkie inwestycje pozostaną, będą śladem pracy ludzi, którzy zaangażowali się dla lokalnego społeczeństwa. Czas na zmianę myślenia.

 » Przeci (WYSPORTOWANY | 18-04-2018, 13:22:44)

Jak chcę biegać to biegnę przed siebie! Bieżnia nie jest mi potrzebna! Ale za to potrzebna jest mi droga by w czasie deszczu nie brodzić w błocie.

 » rewitalizował i nie dokończył (Analityk | 18-04-2018, 13:09:48)

Podoba mi się ksywa: Leszek I Sportowiec, jakiej użył jeden z internautów. Zawsze to lepiej brzmi, niż gdyby było Leszek I Szambonurek (w przypadku, gdyby burmistrz realizował ważniejsze od sportu zadania własne Gminy, tj. ochrona środowiska i budowa kolektorów sanitarnych na Stawiskach, Świerkówcu czy Chabsku). Ale póki co to n ie grozi naszemu Leszkowi. On uważa tylko sport za priorytet. Sportem nie rozwinie się miasta, gminy. Od 12 lat centrum miasta nie uległo zmianie i szumnie zapowiadanej rewitalizacji. Burmistrz poszedł wtedy na łatwiznę i niby "zrewitalizował" park. No i dobrze, ale wg mnie trzeba było zrewitalizować mogileńską starówkę, rynek. A teraz? Jakie są szanse? Są! Bo zawsze z Placu Wolności można zrobić "filię Stadionu i bieżnię".

 » bieżnia (xx | 18-04-2018, 11:35:50)

Zenek, emeryci też biegają. Burmistrz myśli o młodych,ale o starszych też nie zapominają niektórzy. Przecież z unii można czerpać finanse. I ci, którzy chcą zarobić na tym już to robią i zakładają domy seniorów. Posłuchaj, co mówią o domach codziennego pobytu dla ludzi starszych?

 » Lukas , TAM (obserwator | 18-04-2018, 07:23:13)

Wykształceni internauci! Proszę zaznajomić się z pisownią lub przed wysłaniem komentarza przeczytać ileś tam razy w celu wyeliminowania błędów . Co do treści to napiszę TAK:"Wazelina po cenach hurtowych do nabycia w w sklepie internetowym pd;wazelina-władza.pl .

 » Marzenia (Tumek | 17-04-2018, 20:04:09)

Jestem przeciw remontowi bieżni! Ważniejsza jest obiecana już dawno budowa hali sportowej przy szkole podstawowej nr 3 w Mogilnie. Nawet gdyby miała kosztować 10 milionów (bo tyle będzie kosztować skoro za remont małej świetlicy wiejskiej w Twierdziniu burmistrz chce zapłacić aż blisko 700 000 zł).

 » Stadion (Lech | 17-04-2018, 16:07:47)

Super decyzja jestem za!!!!!!!!

 » EkoPiec (2018 | 17-04-2018, 12:03:02)

Z INNEJ BECZKI: Czy został już rozstrzygnięty konkurs na dofinansowanie z programu EKOpiec 2018? Jeżeli tak, to czy lista osób które otrzymają dofinansowanie będzie publicznie dostępna? Ciekawy jestem rozstrzygnięcia w gminie, gdzie zamieszkuje prawie 25 tys. mieszkańców. A szczęśliwców mogło być raptem 25... cmg24.pl zajmijcie się tematem, jeżeli coś będzie wiadomo :)

 » sport (mon | 16-04-2018, 20:43:50)

Po co stadiony...lepsza flaszka i kreska. Ma rację burmistrz, ze remontuje stadion. Arbuzy zawsze będą przeciw.

 » unia (mieszkaniec | 16-04-2018, 14:39:31)

co z tego ze unia doklada,ale ty musisz kase oddac,kiedy zrozumiecie ze nie ma ,nie bylo i nie bedzie nic za darmo,,

 » mecenas mogilnianka (Klemens | 16-04-2018, 14:28:29)

mogilnianko, skoroś taka mądra i obrończyni, to powiedz mi, dlaczego burmistrz doprowadza do dewastacji majątku komunalnego, który to majątek zakupił dokładnie rok temu? Ja się nie zgadzam z tym, aby komunalny już Magazyn Zbożowy GS ulegał dalszej dewastacji budowlanej, zaciekał i rozpadał się. Co dalej panie burmistrzu? Kto będzie odpowiadał za to co dzieje się z tym magazynem? A takie miało być piękne i zrewitalizowane. Nie sztuka kupić, ale potem wyremontować i utrzymać! Co na to wszystko pani przewodnicząca i radni? I Wy jesteście winni takiemu marnotrawstwu. Oczywiście radni co byli ZA zakupem. A czy już radni proburmistrzowscy wiedzą co zrobią z kolejnym magazynem-młynem przy ul. Benedyktyńskiej?

 » ? (Hgh | 16-04-2018, 12:31:29)

Kogo masz na myśli pisząc jełopy? Brak jakiejkolwiek debaty ze wszystkim! A to wolność słowa, myśli jest podstawą demokracji! Dlatego nie obrażaj ludzi, którzy mają odmienne zdanie a jest ich bardzo bardzo dużo nie tylko na wsi ale i w samym mieście!

 » inwestycje (mogilnianka | 16-04-2018, 10:51:29)

Brawo Panie Burmistrzu. Takie inwestycje pozostają w mieście i gminie na długie lata. Wybudowane stadiony, drogi, hale sportowe, biblioteki, parki. Bez względu na fakt czy jest burmistrzem Pan Duszyński czy będzie inny ...Kowalski. Fakt dołożenia pieniędzy z wydatków do inwestycji jedynie co może powodować, że mniej będzie pieniędzy na imprezy np. Sołeckie gdzie przejadane są pieniądze mniej więcej w tej samej wysokości. I gwarantuję ,że za rok nikt z funduszu sołeckiego nie będzie pamiętał ile kiełbas z grilla zjadł. Ponadto kwota prawie 500 tys. i tak wróci do Gminy ze zwrotu Vat. Brawo Panie Burmistrzu. Życzę powodzenia.

 » . (M | 16-04-2018, 10:18:47)

My nie chcemy nawet by dołożył 20-50% Tak jak z obwodnicą zrobiono, zbudować ją tylko po to bo ileś tam % unia dołoży, boz sensu.A na dodatek dalej chcą ją ciągnąć ech... Typowe podejście człowieka z PO oderwane od rzeczywistości i normalnych ludzi.

 » do Lukasa (Waldi | 16-04-2018, 09:40:20)

Szanowny Lukasie! (niekoniecznie jołopie) - naprawdę nie wiedziałem, że ulice Piłsudskiego, Hallera, Dworcowa, Słowackiego, Konopnickiej nie są gminne? Myślałem, że należą do burmistrza i są ulicami komunalnymi. No bo skoro Podgórna czy Taczaka są gminne to te wcześniej wymienione też powinny, co nie? Z tym sportem to naprawdę nie przesadzajmy. Już widzę ten nalot klubów sportowych z całej Polski i te kolosalne dochody spółki Mogilno-Sport. A może ktoś wie, czy spółka ta wychodzi na zero, czy może ma zyski, czy może trzeba do niej dokładać?

 » Mogilnianie (I AM | 16-04-2018, 09:09:41)

Wiekszość tych co tu pisza nawet do konca nie przeczytali artykułu ale pisza byle zadaz komus muchomora.W wiekszości to jakies tchurzliwe mały.Przepraszam jezeli obraziłem małpy.Bardzo łatwo przypisac profil psychologiczny komus takiemu :samotny,nielubiany,bez wiedzy,niewykształcony,konus bity przez kolegów od przedszkola,może do dzisiaj moczy sie a jezeli mysli ze jest błyskotliwy i ma przyjaciół to jest jedyną osobą która tak uważa( i co zdziwiony ? ).Ma pewnego rodzaju fobią społeczną i sobie z tym nie radzi,nie znajacy podstawowych norm przyzwoitości i prznalezności do gatunku ludzkiego :)Jego jedyne zajęcie to klikanie na forach i obrazanie innych.Burmistrz robi dobra robote i wygra nastepne wybory czego mu zycze z całego serca.Pozdrawiam podludzi i tchórzy :)

 » JESTEM ZA (Lukas | 15-04-2018, 16:52:54)

Czy wy jołopy rozumiecie że Burmistrz dokłada 20%- 50% a resztę dostaje z EU czy z rządu. A tu co chwilę w komentarzach płacz bo burmistrz nie zrobił drogi np. plac wolności czy 900- lecia jak to są DROGI WOJEWÓDZKIE i to samo dotyczy dróg powiatowych. Hala, obwodnica, biblioteka, Basen, to są inwestycje na lata. Tak jak Bieżnia to jest inwestycja na lata i ładnie łącząca cały kompleks Stadionu, klubu, Hotelu i Hali. W przyszłości mogą przyjedrząć tu trenować inne zespoły zawodnicy i płacić za to !!

 » tak było (Jankiel | 15-04-2018, 09:38:33)

Lolo! wybij sobie z głowy, że burmistrz Duszyński kupi-odkupi plac po byłem Jordanku w parku. Jak nie odkupił 11 lat temu za śmieszne pieniądze, to teraz nie ma szans, bo taka działka w centrum miasta może kosztować ponad 1 mln zł. A pamiętam te czasy kiedy w 2006 roku działkę tę mógł kupić poprzednik Duszyńskiego i to za .... 40 000 zł, ale nie kupił, bo chciał od właścicieli gruntu utargować jeszcze jakieś 5-10 tys. zł. Potem, na początku 2007 r. obecny burmistrz mógł nabyć ten grunt już za ... ponad 200 000 zł. I też nie kupił!! No to jak miasto olało temat, to działka poszła w prywatne ręce. Identyczna sytuacja jest z terenem koło ratusza, gdzie ciągle burmistrz Duszyński chce zrobić parking i życia mu nie starczy. Teren po Alstalu nie kupiła gmina Mogilno ale prywatna osoba. Tereny przy dworcu PKP też burmistrz odpuścił i oddał w ręce prywatne.W krajach zachodnich jest nie do pomyślenia, aby tak strategiczne place, grunty nie były w rękach samorządu, gminy.

 » bieżnia (mog | 15-04-2018, 06:16:38)

Dobry gospodarz dba o potrzeby mieszkańcow a nie realizuje swoje ambicje /sportowe/. Potrzeb jest dużo ale nalezy wybierać te które są najbardziej potrzebne. Mogilno to nie stolica sportu.

 » Nasza władza nasze losy (Kazik | 15-04-2018, 00:18:53)

Lepiej podaj się do dymisji i niech jakaś świeża krew zrobi coś dobrego dla ludności tej gminy

 » fajnie tak wydawać nieswoje pieniądze (Gigi | 14-04-2018, 21:36:58)

Ta choroba nazywa się SPORT i jest nieuleczalna w tym przypadku.Nie remonty ulic, chodników, dróg na wsi, ścieżek rowerowych, budowa kanalizacji na podmogileńskich nowych osiedlach ale bieżnia jest ważniejsza i horrendalnie drogie, kosztowne remonty świetlic wiejskich. Głupiego chodnika wzdłuż ul. Kasprowicza od targu do ul. Ogrodowej ta władza nie potrafi od 12 lat wybudować-raptem będzie tego ze 60 metrów bieżących Tragedia. Ale za 750 000 tys. zł remontować dobrą ulicę Podgórną, to burmistrz potrafi! A co z autorskimi planami L.Duszyńskiego dotyczącymi budowy stadionu lekkoatletycznego za orlikiem przy Grobli? Przecież pan burmistrz pozyskał tam parę lat temu od PKP teren pod ten stadion i co? Pomysł upadł? Jaka szkoda.

 » Hmmm (Ja | 14-04-2018, 14:13:18)

[komentarz niezgodny z regulaminem]

 » Co ty wiesz (Do Uraz | 14-04-2018, 12:27:29)

Uraz proszę cię przekonaj mnie do poparcia budowy tej bieżni...bo zakładam że twierdzisz że negatywne komentarze piszą ludzie "zawistni"? Rocznie płacę około 100 - 150 tys PLN podatków do naszej gminy, a ty ile płacisz? I tak, boli mnie to, że te pieniądze są marnowane dla garstki osób. Pseudo sportowców. Chodniki są do zrobienia, drogi są do remontu, ścieżki rowerowe żeby zachęcić WSZYSTKICH mieszkańców do sportu, niech wesprą rodziny z dziećmi budując kolejne żłobki. Biegacze wolą biegać w terenie, zamiast w kółko jak chomiki. Echh brak słów

 » 2. 3mln(+to co się nie uda☺) (Lolo | 13-04-2018, 22:28:56)

Lepiej byłoby odkupić plac po byłym Jordanku i zrobić coś dla młodzieży i dzieci niż zrobić bieżnie do tego żeby zarośla mchem ale jak ktoś woli się pochwalić inwestycja ze ktoś zrobi rondo co przez tyle lat nie potrafiła zrobić władza i radni to szacun

 » bieznia (juras | 13-04-2018, 19:31:46)

Zblizaja sie wybory

 » Pan i władca (hejka | 13-04-2018, 18:44:37)

[komentarz niezgodny z regulaminem]

 » @Mz (Holenderczyk | 13-04-2018, 17:58:16)

Zaden powazny sponsor oprocz drobnych (dobrze, ze sa!) nie zainwestuje w klub, ktorym de facto zarzadza wlodarz nie rozumiejacy wlasnosci prywatnej. Biznes patrzy, widzi i wyciaga wnioski. Od samego poczatku brakowalo umiejetnosci rozmowy z firmami. Widzial kto jakas reklame ktoregos z mogilenskich potentatow na Dniach Mogilna (poki byly)? Nikt z roztrwonnikiem nie chce gadac. Przyklad Zbych-Polu obrazuje to doskonale. Wazniejszy jest kiosk! I to bez waxnej dzierzawy!!!1000 razy moglby w tym czasie Zbychpol juz na ten kiosk zarobic i wybudowac go sprzedawcy gdzie tylko by chcial. A wlodarz? Na rzesach powinien stanac w momencie otrzymania informacji o takiej potrzebie!! A co robi? Zrzuca wine na ZDP, ze nie dopilnowal wjazdu podczas remontu ulicy x lat temu. I te klakiery to powtarzaja.

 » kmpleks sportowy (mogilnianin | 13-04-2018, 15:52:18)

Jeszcze raz burmistrz udowodnił wszystkim jak bezradni sa nasi radni.Robi,co mu się podoba,nie zważając na potrzeby bardziej celowe.Zrobił sobie z gminy folwark, ale myślę, że nie na długo.Podatnicy wsi i miasta popatrzcie,pomyślcie i wyciągnijcie słuszne wnioski

 » @tutejszy (Nietutejszy | 13-04-2018, 15:16:21)

Basen- jestem za, hala- jestem przeciwny, bieznia- jestem przeciwny. Dodalbym jeszcze biblioteke i obwodnice- ta pierwsza jak najbardziej tak, ta druga kolejny blad. Dlaczego? Otoz z basenu korzystaja i moga korzystac wszyscy-od lat 5 do 90. Hala- oprocz silowni i Bajlandii / ktore sa „prywatnymi najemcami” w wiekszosci dnia jest pusta / wniosek- zbedna lub za duza, aktywnosci jakie sa tam prowadzone mozna by bylo prowadzic np. w halach gimnastycznych przy szkolach-patrz Gniezno, Wrzesnia, Slupca, Poznan, nawet wynajmujac je komercyjnie po godzinach urzedowania szkoly/. Bieznia... coz... nie neguje, ze byc moze ktos z niej bedzie korzystal, ale... naprawde nie ma pilniejszych potrzeb na dzis niz bieznia? W Mogilnie jest ok. 12000 mieszkancow. Z tego pewnie dzieci i mlodziezy ok. 2000. Z tego pewnie nie wiecej ńiz 10% moze byc potencjalem na sportowca biegacza a z tego 10% realnie moze do czegos dojsc ostro trenujac. Mysle zatem, ze stawianie dobra 20 osob ponad 11980 i to za ta kwote jest IDIOTYZMEM. Biblioteka tez moze sluzyc wiekszemu gronu mieszkancow i nie da sie hej zastapic w latwy i dostepny sposob / biezgac mizna zas wszedzie/ a na obwodnicy jest taki ruch, ze z powodzeniem moze zastapic niejeden stadion lekkoatletyczny. Zacznijmy stwarzac warunki do sciagania inwestorow, ktorzy zapewnia prace mieszkancom i podatki dla miasta, a pozniej wydawajmy te pieniadze na upiekszanie miasta czy fanaberie w postaci inwestycji sportowych.

 » Rozliczymy Pana Burmistrza (Mz | 13-04-2018, 12:49:39)

Żal mi tych dzieciaków, które tyle serca włożyly w to by zdobyć podpisy na budowę skejt parku. Tyle czasu prosili Burmistrza a on i tak nie zrobił tego. To zamiłowanie Burmistrza do sportu jest już trochę przesade... Ekstra klasy z Pogonistow nie zrobimy Chce Pan w nich inwestować to niech Pan zostanie ich prywatnym sponsorem z własnej kieszeni bo mieszkańcy są już podirytowani całą tą sytuacją.

 » . (Xf. | 13-04-2018, 09:42:32)

Bieżnia pewnie tak samo dla wszystkich jak Orliki ? Gdzie idziesz na Orlik , niestety zajęte przez Pogonistów gdzie przecież mają swoje boczne boisko do treningów, idziesz na basen Pogoniści i tak samo będzie z bieżnią ,tylko dla wybranych. Może w końcu coś powstanie innego niż tylko pod piłkę nożną? My już Panu podziękujemy !

 » trochę tematów dla przypomnienia (Weksel | 13-04-2018, 09:40:48)

Czy to tak trudno zrozumieć, że Słońce Mogilna realizuje nie tylko swoje dziecięce marzenia (sport ponad wszystko), ale przede wszystkim te inwestycje na które dostanie kasę z zewnątrz. Gdyby nie dostał pieniędzy z warszawki na bieżnię i urzędu marszałkowskiego np. na "remont" świetlicy w Twierdziniu, to nigdy by tych inwestycji nie robił. I tak jest z wszystkim. Nie dostanie kasy na remont ulicy Hallera, to nie będzie jej robił, albo będzie ale przez 3 kadencje!!! Taka jest prawda, tylko cały czas nie mogę zrozumieć, dlaczego robi ulicę Podgórną, kto tak ważny tam mieszka, że stary, ale dobry, równy asfalt będzie usunięty a położona będzie kostka polbrukowa. Ludzie u nas na Świerkówcu też mieszkają od paru lat ale nawet nie mają takiego asfaltu, jak ci z Podgórnej. Poza tym gdyby Lechu od zaraz, od pierwszej kadencji zabrał się za modernizację oczyszczalni ścieków, to nie musiałby dokładać z budżetu gminy aż 17 mln zł! Pewnie by wystarczyło połowę tej kwoty, na ale on chciał pokazać, jak to jest nowy burmistrz i zaczął od fontanny za 1 mln zł, podczas gdy w tym czasie fontanna w Barcinie na rynku kosztowała 66 000 zł (teraz nasza jest "remontowana za 50 000 zł). Takiego mamy ojca miasta, który niby "odpowiada na zapotrzebowanie społeczne", ale chyba na swoje własne echo! Radnym proponuję, aby pozostali w domach, bo po co przychodzić na sesję i nie mieć nic do powiedzenia?

 » Do ja- piłkarze (tomasz z Mogilna | 13-04-2018, 09:40:11)

Młodzi może kupują... myślę jednak że rodzice i tu jest Wasz błąd! Daliście się poznać. Nie ma w czym grać, to nie gramy. Proste. A tak to burmistrz i świta się chwali i dofinansowanie dostaje dla seniorów- za darmo nie grają. Nie tak dawno murzyna wynajęli...no chyba za dropsa nie grał? By coś mogło istnieć w mieście np. piłka nozna, siatkówka, lekkoatletyka itd. potrzeba pieniędzy, a te jedynie mogą być jeśli miasto się rozwija. Ludziom mają dobrą pracy. Powstaje przemysł, który jest dźwignią gospodarki. Nasz Burmistrz pomylił swoje miejsce zamieszkania...to nie jest Bydgoszcz, to jest Mogilno! Mamy większe rozchody niż dochody. Nikt na siłę Wam nie każe grać... może trzeba mieć swoją godność i wziąć drużynę w swoje ręce i pokazać tak jak triathloniści. Pozdrawiam

 » Autobusy (No tak | 13-04-2018, 02:53:48)

Zamiast tej bieżni lepiej byście autobusy miejskie wymienili na nowe, ekologiczne. Te stare trole zaśmiecają powietrze bardziej od śmieci palonych w piecach!

 » Piłkarze /tomasz z Mogilna (Ja | 13-04-2018, 02:48:10)

Tomasz z Mogilna, nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, wyobraź sobie że piłkarze, przynajmniej ci młodzi kupują sobie wszystko sami, dosłownie wszystko

 » Stadion (Betelgeza | 13-04-2018, 00:54:50)

Poziom znajomości tematu najlepiej obrazuje wypowiedż niejakiego ,,Tomasza z Mogilna", którego zdaniem organizowany w Gnieźnie ,,Bieg Lechitów" przynosi profity dla organizatora w domyśle - miasta. Tomaszu zanim podzielisz się z nami swoimi rewelacjami może lepiej najpierw dotrzeć do źródeł, coś przeczytać lub wprost dopytać. Dla Twojej wiedzy, każdy z bieģów organizowanych w Gnieźnie otrzymuje subwencje z Urzeďu Miasta w wysokości od 60 do 70 tysięcy złotych. Co daje łączną kwotę około 200 000 zł rocznie dla trzech biegów. Ile dokłada drugi samorząd - Starostwo Powiatowe nie wiem, ale jeśli będzie taka potrzeba to się dowiem. Pewnie drugie tyle. MSiT realizuje swoje zadania poprzez Polskie Związki Sportowe, w tym wypadku poprzez PZLA, jednym z tych zadań jest budowa stadionów lekkoatletyczych, w miastach powiatowych. Kolejka chętnych jest długa, jak udało sìę burmistrzowi pozyskać środki niech pozostanie jego tajemnicą. Kolejna szansa za kilka lat. Są to środki celowe przeznaczone tylko na budowę stadionu. Nie będzie z tego żądnych dróg, chodników skateparków itp. Albo stadion albo nic i to jeszcze według planów PZLA. Jest cała masa takich projektów, kolejny dla przykładu to Team 100 w którym wbrew nazwie 200 zawodników w wieku do 23 lat ,objętych programem otrzymuje po 40 000 zł rocznie na wydatki związane z rozwojem kariery sportowej. Wielu działaczy wietrzyło łatwe pieniądze dla klubów , nic z tego. I tym razem jest do dotacja celowa zasada ta sama, albo zawodnik albo nikt. Pieniądze przelewane są bezpośrednio na konto zawodnika. Wymagania które są stawiane zawodnikowi to medal w imprezie docelowej, wyższej rangą niż Mistrzostwa Polski, bądż rekord Świata lub Europy. Jeden z internautów wyraził swoją opinie że "biegać to on sobie może po lesie". Oczywiście możesz, tylko co to ma wspólnego ze sportem. Szkolenie to proces ciagły, trwający około 6 lat rozpoczyna się w klasie 6 ,7 szkoły podstawowej,kończy w klasie maturalnej. To zajęcia w miejscu zamieszkania, 3 - 4 razy w tygodniu,udział w zawodach sportowych, szkolenie poza miejscem zamieszkania,czyli obozy sportowe . I niezwykle trudna decyzja, kontynuje przygodę ze sportym, czy definitywnie kończe i biegam sobie po lesie. Programami obejmującym rozwój dzieci i młodzieży są programy np "Klub"po 10 000 zł dla sekcji,na zakup sprzętu sportowego, organizację obozów sportowych itp. "Lekkoatletyka dla każdego"itd, itp. System punktowy, w którym sukcesy zawodników przeliczane są na punkty i z końcem roku na konto klubu przelewane są odpowiednie kwoty pieniężne dla dalszego szkolenia.Nic tylko brać i szkolić. Bez tego nigdy nie dowiemy się ilu po ulicach Mogilna chodzi Adamów Malyszów, Stochów, Lewandowskich. Która z dziewczynek biegających po plantach to Justyna Kowalczyk. Panie burmistrzu aby nie było tak słodko. Budowa stadionu to zaledwie 30% zadania, należy stworzyć jeszcze odpowiedni system szkolenia, oparty o wykwalifikowaną kadrę trenerską, a taķże jasny i przejrzysty program finansowania klubów. Przypominam że rozwój sportowy dzieci i młodzieży jest jednym z zadań własnych gminy.

 » A ja pochwalam!!! (Tutejszy | 13-04-2018, 00:07:36)

Mówią, że tanie mięso psy jedzą. Za rok-dwa trzeba by wydać drugie tyle na remont zgodnie ze sztuką budowlaną. Gminy na tandetną inwestycję nie stać, trzeba zrobić raz -a dobrze!!!! A Państwo malkontenci- basen się nie podobał, hala się nie podobała, kanalizacja się nie podobała. Ale jak już są to ok- bierzecie jak swoje? Nasze dzieci nie wyobrażają sobie, że nie ma basenu! Gdyby nie tacy gospodarze gminy jak nasz to nic by tu nie było. Ja widzę, szanuję i doceniam

 » Bieżnia (URAZ | 12-04-2018, 21:32:31)

Leszku , nie przejmuj się tymi wpisami, piszą dwie - trzy osoby. Rób tak dalej. Mogilno będzię wielkie. Kochamy Cię xa to.

 » Hala i hala i bieznia (Kuzyn bizona | 12-04-2018, 20:30:45)

Panie BURMISZCZ! A kiedy hala zostanie dokonczona? Na razie ino budynek. A dwa donda i Grobla pieknie mialy jeszcze krajobraz rysowac. Bieznie tez w polowie zostawisz? Festyn pod brama z kielbaska (wyborcza) odprawisz?

 » Potrzebni inwestorzy z świeżymi pomyslalmi (Adam | 12-04-2018, 20:04:44)

W Mogilnie brakuje: -miejsc do rekreacji -miejsc gdzie dzieci i młodzież mogłaby rozwijać swoje zainteresowania -klubu tanecznego (dyskoteki) -szkoły tańca -ścieżek rowerowych -Mac Donalda -Lidla -ścianki wspinaczkowej -parku linowego Może kogoś zainspiruje do realizacji któregoś z przedstawionych propozycji

 » mogilno miasto emerytow (Teresa | 12-04-2018, 19:56:21)

To już lepiej byłoby wizualnie poprawić wygląd miasta, wprowadzić trochę nowoczesności bo jak dotychczas to wygląda tu jak sprzed komuny

 » No i? (Ja | 12-04-2018, 19:44:03)

» woda (mg | 12-04-2018, 16:27:51) Nie wiem czy włodarze wiedzą , ale niektóre główne ciągi do wody pitnej wykonane są z rur azbestowych . Nie wiem czy Pan wie, ale rury azbestowe nie są szkodliwe, dopóki się ich nie tknie. Pyły dostające się do płuc i organizmu dopiero są szkodliwe. Lepiej więc już zostawić te rury w spokoju, gdyby ktoś się uparł na ich wymianę, to dopiero narobiłoby szkód i problemów.

 » Buta (Ja | 12-04-2018, 19:21:16)

Buta tego pana, celowo.z.malej litery nie zna granic

 » Bieznia (Bieznia | 12-04-2018, 18:43:23)

Mogilno powoli staje się miastem ludzi starych.Kto mądry nie mogąc w rodzinnym mieście zanieść pracy opuścił niegościnny teren.A w Mogilnnie rzeczywiście jest tyłu lekkoatletów że trzeba budować kolejny obiekt.Może jakiś kolejny koleś albo elitarny członek rodziny znajdzie pracę przy utrzymaniu tego tworu.No ale już SPORT to zdrowie.

 » Budżet. (Domek | 12-04-2018, 18:13:05)

Czy nie lepiej było by pozbyć się najpierw smogu który truje wszystkich mieszkańców? Co z tego że, będzie bieżnia, obiekt sportowy jak warunków do uprawiania zdrowego sportu nie ma! Dotacja do wymiany pieców jest ale tylko 25 sztuk. Co to jest 25 nowych kotłów? Nic!Smog nie zniknie a problem zostanie! Za mostem jest orlik, gdzie po szkole dzieci jest mnóstwo i wszystkie te dzieci wdychaja do dziadostwo. Za tą kwotę można spokój zmniejszyć ilość smogu który truje wszystkich...

 » cały etat,praca 5 godzin (pieniądze | 12-04-2018, 17:51:03)

Gmina Mogilno ma kasę,duuuuużo kasy.Panie sprzątające mają pełne etaty a pracują 5godzin w porywach 5,5 godziny w piątki czasem 3 godziny.Brak jakiegokolwiek nadzoru.Wszędzie pełno kurzu i pajęczyn.Jak się tak wyrabiają to zmniejszyć ilość etatów.No ale przed wyborami lepiej się nie narażać.

 » Lekkoatletyka (Zenek | 12-04-2018, 17:26:15)

Na co i po co to komu? Emeryci będą biegać ? Jednym słowem żal. Nie wiem może popatrz jak inni burmistrzowie zarządzają pieniędzmi w sąsiadujących gminach (nie mam tu na myśli Strzelna,broń Boze) Ale np w gminach z wielkopolski

 » wsłuchując się w głos mieszkanców... (Olek | 12-04-2018, 17:04:15)

...taki cytat jest z opublikowanego przez burmistrza....Ponieważ przypuszczam ,że mogileńskie majówka będzie miała ten sam od kilkunastu lat SLD-kwiaty przed pomnikiem(zobaczymy - mam nadzieję siły lewicy w powiecie,potem świeto flagi,bieg do Trzemeszna, nieśmiertelny all dance-cos tam coś , cos tam.Dlatego proponuje:panie burmistrzu,żeby znaleść godzinkę i posłuchać prawdziwego,a nie wydumanego głosu mieszkańców i tych , którzy chwalą pana i ci którzy mają wątpliwości co do realizacji zadań wykonywanych przez Pana-miejsce w muszli w parku-jak najbardziej wskazane-ODWAGI!!!!

 » woda (mg | 12-04-2018, 16:27:51)

Nie wiem czy włodarze wiedzą , ale niektóre główne ciągi do wody pitnej wykonane są z rur azbestowych .

 » ..... (Ja | 12-04-2018, 15:10:57)

Stypendia dla uczniów zabrane na bieżnię?!!!Szkoda słów!!!!

 » lesiu-przegiąłeś (joker | 12-04-2018, 14:22:37)

jak bede chciał pobiegać to pobiegnę sobie do lasu.bieżnia?komu to potrzebne.eh.zbudowałbyś skate park i miałbyś spokój,a ty dalej swoje.kadry lekkoatletycznej na miarę światową nie zbudujesz w cmg,tak samo jak piłkarskiej i siatkarskiej.wake up!

 » bieżnia (sad | 12-04-2018, 13:50:34)

Temu Panu podziękujemy po wyborach.

 » Podatki (apek | 12-04-2018, 13:34:19)

Na szczęście niebawem wyprowadzam się z Mogilna i przenoszę firmę do innego miasta. Nie mam zamiaru płacić tu więcej podatków, które są roztrwonione na pierdoły. Mogilno - jedna z najbogatszych gmin w Polsce, a włodarze mają w nosie mieszkańców. Wolą wydawać nasze pieniądze na swoje widzimisię, niż na podstawowe potrzeby miasta.

 » Skatepark (Gojo | 12-04-2018, 11:43:37)

Trochę nie rozumiem - pieniędzy na skatepark nie ma, ale są środki finansowe na kompleks lekkoatletyczny. Skatepark wydawał się miejscem dostępnym dla każdego, a wejście na bieżnię będzie ogólnodostępne - czy przez to stadion będzie otwarty, żeby każdy mógł wejść i pobiegać czy jedynie po uzyskaniu odgórnej strony?

 » wychodzac naprzeciw oczekiwaniom mieszkancow (mieszkaniec | 12-04-2018, 11:26:48)

smiechu warte,drogi rozwalone,brak chodnikow ,parkingow,a ten pan tylko sport i sport,jesli ktos juz tak bardzo pregnie tego sportu i warunkow do tego niech wyklada z wlasnych kieszeni a nie zeby wszyscy za to bulili

 » Bieznia. (Astron | 12-04-2018, 11:14:30)

Tylko sport sport i sport. Stan dróg porażka, wyglądy budynków w centrum porażka, brakuje chodników albo wymagają remontu. Brakuje mieszkań komunalnych, brakuje w ogóle mieszkań. Ale na sport to siano jest. Nie samym sportem człowiek żyje i fajnie że jest hala itd. Tylko co z tego jak stan reszty miasta odpycha ludzi? Mega ogromny problem to jest parkowanie w centrum miasta. Za parking ludzie by pokochali. Można zrobić jakiś tani płatny parking piętrowy i by było super...

 » W Mogilnie jak w Moskwie...Putin rządzi. (tomasz z Mogilna | 12-04-2018, 10:26:44)

Proponuję radnym zabrać wynagrodzenia... wystarczy nam jeden- bo jeden decyduje. Bieżnia okej, tylko kto będzie na niej biegał? Biegu od kilku lat nie ma...bo są ludzie od sportu, na stołkach jacy są. Do piłki trzeba dokładać i to sporo, a na Bieg Lechitów zapisało się już ponad 2,5 tyś zawodników! Skromnie organizator ma 30 zł na każdym zawodniku, bo wpisowe 70-90 zł. Triathlonistów mamy w Mogilnie ładną drużynę, ale burmistrz nic nie robi by promować ten piękny sport. Szkoda że piłkarze sami nie kupują sobie piłek, strojów i odżywek, może lepiej by grali :P. Kurczę jak fajnie jest wydawać cudze pieniądze. Tylko czemu tak się Pan Burmistrz uparł? O co chodzi???

 » Porządki (BBE | 12-04-2018, 09:21:23)

Może czas zainteresować sie porządkami, działką za Milą i wokoł, może Straż Miejska by sie zajeł ściekami spływającymi do Brzyduli,ogolny wszendzie brud,i śmieci,czy tego nikt nie widzi

 » wybory 2018 (Darek | 12-04-2018, 09:18:23)

Miałem głosować na Duszyńskiego jednak po tym ruchu tego nie zrobię. Podejmować samemu taką decyzję wbrew woli rady miasta. To już dla mnie jest przesada.

 » ... :) (Olo | 12-04-2018, 09:12:05)

Jakby powiedział klasyk??? Leszku Duszyński i ....psie Sabo - nie idźcie tą drogą!!! :)ja tam byłbym za każdą inwestycją na "tak",tylko pod warunkiem, żeby nie trzeba było dochwalać dodatkowych pieniędzy, bo coś zostało ,źle wyszacowane.zgodnie z prawem Burmistrz może podpisać weksel in blanco ,że w przypadku braku pieniędzy na daną inwestycje,różnicę pokryje z własnych pieniędzy , a nie podatników!

 » wybory... (Witcher | 12-04-2018, 09:11:02)

To nie będzie festyn rodzinny tylko festyn wyborczy... Ja nie dam się na to nabrać, do tej pory głosowałem na Pana, panie Leszku, ale koniec z tym. Mojego głosu już Pan nie otrzyma. A tak na marginesie, ile ulic można za te pieniądze wyremontować? Mamy piękne obiekty sportowe, ale dojechać do nich trudno, dziura goni dziurę, np. ul. Grobla...

 » buta (Harcerz | 12-04-2018, 09:04:33)

Witam po raz pierwszy zgadzam się z prezesem PIS 2-e kadencje max , Mamy przykład we własnym grajdole . Pycha , buta, egoizm . Przecież ta Gmina jest nasza a nie tylko mgr Duszyńskiego i paru jego przydu*ników.III kadencja i woda sodowa do głowy uderza, chyba ,że coś innego.

 » jestem za (mlody | 12-04-2018, 09:04:25)

Nie czepiajcie sie burmistrza, wedlug mnie , postapil wlasciwie. Dzieki tej decyzji bedzie mozna w koncu rozwijac swoje umiejetnosci sportowe (głównie bieganie) na profesjonalnej bierzni. Jest to wrecz kluczowe dla mlodych ludzi, probujacych cos osiagnac w swiecie sportu, jakies mozliwosci. Niech zgadne, wiekszosc komentarzy tutaj jest od ludzi w wieku 35+, macie racje, dla was drogi, parkingi i najlepiej nowy dom seniora...a co dla nas???młodych??? dbacie tylko o swoje xxxx...Brawo Panie burmistrze, my młodzi jesteśmy murem za tą decyzją. Pozdrawiam

 » Mm (Tom | 12-04-2018, 09:02:55)

O lodowisko też był krzyk.. a sprawdziło się znakomicie

 » duszyniówki padły (Chłop | 12-04-2018, 08:40:20)

duszyniówka na stadionie na zakończenie kadencji?! A na wsiach jakoś duszyniówki padły po okresie euforii, dlaczego?

 » znowu sport ponad wszystko (Dandys | 12-04-2018, 08:38:03)

Panie burmistrzu! Jest pan mistrzem w kadzeniu ludziom i mieszaniu im w głowach. Lepiej aby wyszedł pan naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców naszej gminy i wsłuchał się w ich głos i zaczął realizować INNE, WAŻNE zadania dla CAŁEJ społeczności naszej gminy. Myśli pan, że jak załata parę dziur w ulicach Mogilna to załatwia sprawę? W ogóle nie remontuje pan ulic, które są w tragicznym stanie (Dworcowa, Hallera, Piłsudskiego, Słowackiego). Dla pana jest ważniejsza peryferyjna uliczka Podgórna od np. strategicznej ul. Dworcowa-Słowackiego. Już widzę jak codziennie na stadionie będzie można uprawiać biegi i inne ćwiczenia.

 » propozycja transferu (jojo | 12-04-2018, 08:35:33)

Mam propozycję do mogilnian: - Dajcie nam do Strzelna tego nielubianego Burmistrza, którego my strzelnianie podziwiamy. W zamian damy Wam tego naszego, który nasze miasto zapuścił, a wieś rozpuścił... Nawet Wam dopłacimy za ten transfer, byście mieli na drogi wiejskie...

 » bieżnia (clif | 12-04-2018, 08:17:24)

Co by nie zrobił Pan Leszek to i tak będzie źle. Radni się oburzyli nie wierzę. Spokojnie reszta kasy którą SAM ON dołożył i tak się znajdzie. Znowu szykuje się podwyżka śmieci. Zapewne radni razem z Panem Leszkiem wtedy się zgodzą. Czas wymienić ten BETON tylko na kogo.....

 » inwestycja (podróżny | 12-04-2018, 07:49:47)

A gdzie pieniądze na ten obiecany parking samochodowy dla klientów PKP,bo pod dworcem więcej aut się już nie zmieści popzdro

 » bieżnia (wawa | 12-04-2018, 07:33:50)

Jak można mówić o odzyskaniu VAT, skoro gmina nie prowadzi działalności, gdzie mogłaby wystawiać faktury VAT i tak go odzyskać. Niech burmistrz powie, ile towarów zakupił w 2017 r z podatkiem VAT, a ile z tego odzyskał. To jest jak w rodzinie, gdzie nie mamy firmy- kupujemy towary z VAT i nigdy go nie odzyskujemy.

 » DO KTOŚ (mieszkaniec | 12-04-2018, 07:23:25)

Zapomniałeś, o jednej priorytetowej inwestycji drogowej dla burmistrza - Budowa dalszego odcinka obwodnicy Mogilna. Więc będziemy mieć jedną ładną równą drogę bez dziur.

 » Jak dla mnie... (Scoob | 12-04-2018, 07:17:57)

... burmistrz to BUC! Dobrze by bylo, zeby CBA zbadalo ten przetarg. Jakos dziwnie podejrzana dla mnie chamska proba przeforsowania tego przedsięwzięcia choćby wbrew radnym. Myślę i mam taką nadzieję, że to już ostatnia kadencja tego pana na tym stanowisku.

 » ... (bamber | 12-04-2018, 02:01:27)

Na co radni po co Rada, niech żyje nam Leszek przez długie lata... Russia 2018...

 » inwestycje (ktoś | 11-04-2018, 23:32:10)

mamy w Mogilnie piękne : halę sportową, orliki, pływalnię,bibliotekę,kino i piękniejący ratusz. Mamy się czym pochwalić ! tak ! i będzie jeszcze więcej szumnych inwestycji ! tylko pytam, kto będzie mógł z tego korzystać skoro nie będzie jak do miasta dojechać, bo jeszcze trochę a drogi w tej gminie przestaną istnieć ! poza miastem na drogach błoto, dziury na dziurach, odcinki czsowo bez możliwości przejazdu, że ludzie tygodniami do domu samochodem nie mogli dojechać. a w gminie rozkładają ręce, że kasy brak na remonty ! na nowe inwestycje drogowe tym bardziej nie ma kasy ! a potrzeb ogrom !!! czy burmistrz wie jak wyglądają drogi na wsiach w jego gminie w XXI wieku ???

 » Niech dołoży (Ze swoich | 11-04-2018, 23:22:53)

Niech burmistrz ze swoich prywatnych dołoży te 500 tys. A a nie naszymi pieniędzmi szasta jednoosobowo jak mu się podoba. Widzę szanse na kolejną kadencję lecą... oj lecą na łeb na szyję... mieszkańcom polecam zapamiętać co ten osobnik teraz wyprawia i podjąć słuszną decyzję przy urnie o odwołaniu burmistrza ze stołka

 » Sciema (hejka | 11-04-2018, 23:10:18)

Samorząd o kant .... rozbić , towarzysze "pomożecie"? Ha ha ha !

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Straciły pieniądze z kont (1)
 » Kolejne zderzenie w Dąbrówce (15)
 » Policyjna akcja "Prędkość" (6)
 » Już wkrótce festiwal (16)
 » II Majówka w Bielicach (1)
 » Co zrobić, by szybko zdobyć dodatkowe pieni... (0)
 » Pobici w Kwieciszewie (12)
 » Nielegalny zrzut ścieków (29)
 » Zderzenie w Dąbrówce (5)
 » Krzesiński nadal starostą? (107)
 » Wyburzą budynki (6)
 » Zdrowe odchudzanie (0)
 » Przejażdżka z promilami (7)
 » JW: Zmiany w radzie (40)
 » STRZELNO: Radni wybrani (11)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ