Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Wywóz odpadów droższy o 57%?

2019-04-16 00:08
 

18 złotych - tyle może wynosić miesięczna opłata od jednego mieszkańca za wywóz segregowanych odpadów komunalnych. Decyzja w sprawie podwyżki ma zapaść tuż po świętach.

W poniedziałek, 15 kwietnia w Urzędzie Miejskim w Mogilnie odbyło się spotkanie burmistrza z częścią radnych. Przewodniczący poszczególnych komisji byli zaniepokojeni szykującą się drastyczną podwyżką za śmieci. W chwili obecnej miesięczna opłata od jednego mieszkańca za wywóz odpadów segregowanych wynosi 11,50 zł. Po przegłosowaniu przez radnych proponowanej podwyżki wyniosłaby 18 zł. Bedzie to wówczas blisko 57% wzrost ceny.

- Nie wiem czego państwo oczekujecie od nas. Ja mam zaklinać rzeczywistość? Wyszła taka kwota jaka wyszła. Nie mam wyjścia na to. Pytanie, co dalej? (...) We Wrześni stawkę podnieśli radni na 17 złotych, w Inowrocławiu jest 17 złotych, w Dąbrowie koło Mogilna 16 złotych. Widocznie takie są teraz realia (...) Ten system zgodnie z ustawodawcą miał się samobilansować, a więc jeżeli wyszła taka stawka, a nie inna powinny być opłaty pobierane od mieszkańców na takim poziomie, który by się bilansował. I po przetargu wiemy teraz jaka to jest stawka - mówił burmistrz Leszek Duszyński.

Burmistrz nie ma sobie nic do zarzucenia. Jak podkreślał, przetarg był dostępny dla każdego, nawet zagranicznego przedsiębiorcy, gdyż informacja o nim została zawarta na otwartej platformie elektronicznej.

- Spółka już podała w przetargu najniższą możliwą cenę. Po to państwo poprosiliście - tak można powiedzieć, o przetarg, żeby sprawdzić jaka jest najniższa cena. Myśmy dawali najniższą możliwą swoją. Ja byłem przekonany, że któraś z dużych firm tutaj przyjdzie, bo to jest zbyt głośno ogłoszony przetarg, żeby ktoś nie przyszedł - mówił Artur Lorczak, prezes MPGK.

Prezes MPGK mówił również, że rozmawiał z przedstawicielem firmy Remondis, jednak to przedsiębiorstwo nie jest zainteresowane mogileńskim rynkiem odpadów. Powodem mają być zbyt duże zawirowania wokół ustawodawstwa oraz rosnących cen odbioru odpadów.

Radni Rady Miejskiej w Mogilnie obawiają się reakcji mieszkańców na znacznie wyższą opłatę za śmieci. Paweł Molenda podkreślał, że najbardziej odczują to emeryci, renciści, osoby samotne i rodziny wielodzietne. Natomiast radny Łukasz Drzazgowski za całą sytuację wini poprzednie decyzje radnych, a także politykę socjalną obecnego rządu oraz świadczenie "500+". Część radnych uważa również, że system gospodarowania odpadami nie jest do końca sprawiedliwy. Jednym z powodów jest na przykład uchwalony niedawno nowy regulamin z zapisem limitu pięciu worków z każdej frakcji na jedną deklarację danej rodziny. Przemysław Majcherkiewicz zwracał także uwagę na zadeklarowanie przez Spółdzielnię Mieszkaniową w Mogilnie dokonywania segregacji przez wszystkich jej mieszkańców. Zdaniem radnego nie wszyscy zamieszkujący w blokach segregują odpady, lecz wyrzucają śmieci do jednego kontenera. Jednocześnie mieszkańcy bloków mogą czuć się pokrzywdzeni, ponieważ nie są od nich odbierane odpady biodegradowalne, a stawka jest ujednolicona dla wszystkich. To samo również dotyczy mieszkańców miasta i wsi, którzy mają własne kompostowniki.

Unieważnienie przetargu zdaniem burmistrza byłoby "bardzo tragiczne w skutkach". Jak informowano, ponowne podejście do tego samego tematu to minimum 3 miesiące czekania na wyłonienie kolejnego wykonawcy takiej usługi. Ponadto za unieważnieniem przetargu nie przemawia żaden poważny powód. Według burmistrza Leszka Duszyńskiego, nikt nie miał wpływu na fakt, że do przetargu przystąpiła jedynie mogileńska spółka.

Tuż po świętach, na najbliższej sesji ma zapaść decyzja w sprawie nowej, wyższej stawki za odpady komunalne. Warto podkreślić, że przed podobnymi dylematami stanęły już wcześniej inne gminy z terenu powiatu mogileńskiego. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [87]» dodaj komentarz   

 » Smieci (Lila | 02-01-2020, 12:31:16)

Znowu więcej za śmieci. Czas na zmiane gospodarza.bo ten z torbami nas puści. Gdzie są radni na których głosowaliśmy.teź są za podwyżkami?

 » Cm śmieć (Hejka | 24-04-2019, 21:34:03)

Pij stary pij na starość torba i kij ,!!

 » Może być taniej (Ariel | 24-04-2019, 21:33:26)

Panie burmistrzu Leszku Duszyński! Naprawdę nie wiedziałam, że nasze miasto i wieś zamieszkuje tylko 21 000 ludzi. Zawsze chwalił się Pan, że jest to 25 000 mieszkańców. Wynika stąd prosty rachunek: 4000 ludzi wybyło z naszej gminy. A to ciekawe? Złożone DOBROWOLNE deklaracje dotyczące wywozu śmieci wykazały, że jest nas TYLKO 21000 mieszkańców, a to ma bezpośredni wpływ na to, że płacić będziemy za śmieci 18 zł od osoby, zamiast np. 15-16 zł.

 » Podwyżka (Mieszkanka | 24-04-2019, 14:12:58)

W żadnym wypadku mieszkańcy nie są zadowoleni to nie jest normalne żeby płacić tyle za odpady gdzie pracownicy nie zawsze zabierają śmieci a płacić i tak trzeba. Jestem tylko ciekawa czy cała gmina Mogilno i każda rodzina złożyła deklaracje czy wszyscy mieszkańcy są wliczeni w te odpady bo bardzo dużo osób mówi o tym że nie każda rodzina złożyła deklaracje a odpady i tak wystawia i są onezabierane a inni płacić maja za ludzi którzy nie płacą NIEWYRAZAMY NA TO ZGODY przejrzyj ie sobie deklaracje mieszkańców i ich składu rodziny niech zapłacą ci co do ten pory nie płacili... Licząc rodzinę np 5 osobowa nie płacą za odpady przez 5 lat cena była niższa mając uregulować to będą mieli policzone stawkę taka jak jaka wynosi na dzień zadeklarowała wynik jest prosty czysty zysk....

 » Śmieci (Mieszkaniec | 24-04-2019, 09:35:06)

Witam,czytając komentarze o śmieciach,a raczej o podniesieniu opłaty za ich wywóz komentujący mało miejsca poświęcają niegospodarności w MPGK spółce gminnej ,jej Radzie Nadzorczej no i wreszcie Zarządowi .Jeżeli v-ce burmistrz za zasiadanie w w/w Radzie dostaje rocznie około 50 tysięcy złotych ,a członków Rady jest 3 to łatwy rachunek - wychodzi około 150 tysięcy rocznie,do tego dodać nieprzyzwoicie wysokie zarobki Prezesa to mamy już 300 tysięcy złotych kosztów stałych tej pseudo spółki i tutaj mamy odpowiedź na pytanie dlaczego musimy więcej płacić za śmieci.Osobnym tematem jest zarządzanie pracownikami,cały poprzedni tydzień aby przejechać przez Strzelno od strony Kwieciszewa trzeba było postać w korku około 1 godziny ,a w 3 ostatnie dni tygodnia już 2 godziny bo korek był prawie do lasu na Kopcach i nasze śmieciarki a w każdej z nich po 3 osoby sobie w nich stały zamiast objechać Strzelno drogami bocznymi !Mam pytanie czy w Inowrocławiu należy ręcznie rozładowywać te śmieci z samochodu że zawsze obsługa robi sobie wycieczkę na wysypisko ? I ostatnie pytanie do Pana prezesa ,czy gdyby był właścicielem MPGK tak samo by kierował tą firmą i zarządzał swymi pracownikami ? Państwo Radni zawsze możecie być przeciw podwyżce albo się wstrzymać od głosu ,jeżeli decydenci tematu śmieci są głusi na rzeczowe argumenty ,a skutki swej arogancji i braku restrukturyzacji chcą przerzucić na nas mieszkańców !Wyborcy tego głosowania Wam nie zapomną .

 » ŚMIECI (obywatel | 24-04-2019, 08:03:54)

PROPONUJĘ ZASTRAJKOWAĆ W SPRAWIE ŚMIECI TAK JAK SZANOWNI NAUCZYCIELE TO ZROBILI, TYLKO PRZED GMINĄ. SZANOWNI PAŃSTWO KAŻDY Z NAS JEST CIEKAWY, ILE KOSZTUJE UTRZYMANIE RADY NADZORCZEJ W MPK, Z JAKICH PIENIĘDZY TO IDZIE? ILU PŁATNYCH CZŁONKÓW TAM ZASIADA?JAKA USTAWA TO REGULUJE? CZY NA ICH PENSJE, PŁACI BIEDNY LUD MOGILEŃSKI?!!!PAŃSTWO RADNI MIEJCIE TO NA UWADZE, BO W ŻYCIU BYWA RÓŻNIE.POZDRAWIAM.

 » Cena (Obywatel | 24-04-2019, 00:39:18)

Szanowna "rado" burmistrzu. Ta cena którą proponuje Rada to dodatkowy podatek dla mieszkancow. Dlaczego w gminach ościennych nie mówię tu o strzelnie mając "swój mpgk " placimy straszne pieniądze. Jezeli ta rada ktora zapowiadala sie obiecujaco przeglosuje te bzdury i uchwali to będzie koniec normalnosci.

 » Brak wyliczeń i cenika (duszek | 23-04-2019, 23:20:14)

TAK to działa bez zastnowiena i wyliczeń radni podnoszą opłaty bo tamte Gminy terz podniosły a nikt nie pomyśli ze to są wygurowane koszty odbioru śmieci , skoro srednia cena za 1 km. około 3.80 x ilość kilometrów to powini pokryc mieszkańcy . A zakład komunalny wylicza nam 7,5 mil.rocznie a skąd taka suma . Składowiska śmieci włącznie z placmi i zagospodarowaniem odzysku ,powinny być utrzymywane z Budzetu Panstwa w przepisach porzątku publicznego.A burmisztrz zarabia 10 krocie więcej od starszej emerytki i nie wsyd go zato co proponuje innym płacić . NIech uchwalą według dochodów na osbę bo ten co mało zarbia to mało kupuje .A opłaty to porówno .JAK to tak dalej ma dziłać ten wyzysk to tylko referendum i odnowa uchwalać wynagrodzenia i przetargi ale start od pensji minimalnej .A Duszynski nie po bieżni a po składowisku śmieci niech sobie pobiega to się zmniejszą koszty ugniatania i szczury uciekną

 » społeczeńsatwo (x | 23-04-2019, 22:52:16)

wszystko dla 500plus tak trzymać,a reszta będzie za nich płacić

 » Do astron (Ja | 23-04-2019, 21:46:02)

Dwóch dobrych ale w czym dobrych? Proszę o konkrety

 » do astron (mieszkaniec | 23-04-2019, 17:50:39)

Chyba żyjemy w dwóch różnych gminach, bo w Mogilnie nie było lepszego kandydata. Zresztą wynik sam się broni

 » Dokładnie tak jest (Stan | 23-04-2019, 17:27:33)

ADA! Bardzo podoba mi się Twój głos w dyskusji. Sama prawda.

 » Były wybory. (Astron | 23-04-2019, 11:38:32)

Było 2 dobrych kandydatów na stanowisko burmistrza wybraliście to co teraz macie. A spółka MPGK to jeden śmiech co tam się dzieje. A jak są niegospodarni i za mało kasy to niech kombinują a nie wincyj Burmistrzu, wincyj dej.

 » do Ada (UW | 23-04-2019, 08:21:14)

Do kontenerów na plastik wrzucają wszyscy, nawet Ty.Podobnie ma się sprawa wrzucania do kontenerów na zmieszane.Tatuś z synkiem podjeżdża samochodem i synek wyskakuje i wrzut śmieci do kontenera SM.Twoje porównanie,że rodzina w domku ma więcej plastiku,to żadne porównanie,ponieważ nie podajesz ile osób,produkuje te plastiki.Temat śmieci, to temat rzeka i zawsze w takiej organizacji opłat, ktoś będzie niezadowolony, a podrzucanie odpadów do cudzych kontenerów trwa.Czy Ty znasz pojemność kontenera,chyba nie.I to wszystko wyjaśnia.Nie było by problemu,gdyby płacić dodatkowo za każdą butelkę przy zakupie i sklep odprowadzał te pieniądze firmie zbierającej odpady.Nie kupuję,nie płacę.A kto otrzymuje te pieniądze za torby plastikowe?

 » Nie tylko spółdzielnia (Ada | 22-04-2019, 22:44:42)

Nie tylko na blokowiskach spółdzielni nie segregują. Także w gminnych. Wystarczy policzyć...skoro rodzina w domku oddaje co miesiąc 4 worki plastiku, to mnożąc to przez liczbę mieszkańców bloku kontenery na plastik powinny być pełne. Jeśli tak nie jest, wiadomo że ten plastik jest w kontenerze

 » Głos w sprawie (Tolek | 22-04-2019, 22:40:29)

W spółdzielni mieszkaniowej nie płaci się za liczbę osób zamieszkujących lokal, tylko za liczbę osób które spółdzielnia ma w swoim wykazie. Osoby, które wynajmują mieszkanie nie płacą za siebie. Przykładowo mieszkanie wynajmuje rodzina 4-6 osobowa, zameldowana w lokalu jest jedna osoba, spółdzielnia pobiera opłatę za jedną osobę. Sam chciałem niegdyś płacić za 2 osoby i nie miałem takiej możliwości, choć chęci były. Tak uciekają pieniądze.

 » śmieci (onufry | 22-04-2019, 20:33:52)

Po co cała dyskusja o podrzucaniu śmieci jest wiadomo, że robią to osoby które nie płacą a to można łatwo zweryfikować i powinny to zrobić władze Gminy. Każdy kto płaci może wystawić dowolną ilość pojemników a stawka jest od osoby, poco miałby podrzucać je komuś innemu. Rada gminy powinna zająć się kosztami działalności Z.G.K i M może są zbyt wysokie.

 » Szmal (Kapi | 22-04-2019, 16:18:49)

Wykonczycie nas ludzie z kad brać na to środki z uczciwej pracy nie da rady ujechac zacząć kraść czy jak

 » Przykłady (Ricardo | 22-04-2019, 15:27:51)

OBI chłopie, masz problem z podrzucanym popiołem, to go rozwiąż! Wskaż rozwiązania.

 » Drogi Wielkopolaninie (Pinokio | 22-04-2019, 13:57:56)

A my mieszkańcy blokowisk chcemy oddychać świezym powietrzem i nie życzymy sobie byście smrodzili i zatruwali nam powietrze. W godzinach popołudniowych i wieczorem nie idzie otworzyć okna bo dym z wiatrem z reguły leci do nas. Moze tym sie Pan zajmie? No ale fakt to mało wygodny temat skoro to moj okręg wyborczy.

 » do Wielkopolanin (OBI | 22-04-2019, 09:33:25)

Nasza wymiana poglądów nie prowadzi do celu, gdyż nie chce Pan zrozumieć, że do kontenerów dzierżawionych przez Sp.Mieszkaniową, za która dodatkowo płacą mieszkańcy bloków, wsypują swoje odpady mieszkańcy cudownych domków jednorodzinnych, w tym popiół, którego już się nawet nie mają możliwości wyprzeć. O innych odpadach nie wspomnę, gdyż może je produkować każde gospodarstwo domowe, natomiast popiół nie! Jeżeli umie Pan wyrzucanie popiołu nazwać zwyczajnym chamstwem, to nie jest rozwiązanie problemu.Podobnie ma się sprawa z zarzutem, że to mieszkańcy bloków nie segregują śmieci, gdyż nie stoi Pan na straży przy kontenerach.Nawet jeżeli będzie Pan nawet pisał w tym temacie, ponieważ dzieli Pan mieszkańców na tych lepszych z domków jednorodzinnych i tych gorszych z bloków,nie podejmę dalszych komentarzy, bo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia,Druga sprawa dziwi dodatkowo.Nie mamy ogrodów, a przy naszych kontenerach, w br, kiedy odbiór rozpoczynał się od 01 kwietnia, przed tym dniem było pełno brązowych worków z odpadami.No cóż, wyciągam wniosek, według Pana instrukcji,to tylko chamstwo,a mieszkańcy z bloków powinni to posegregować. Życzę Panu,aby ten dzisiejszy lany poniedziałek,ostudził Pana zapał na podziały społeczne.

 » Będzie problem (Ursus | 21-04-2019, 20:57:05)

Towarzyszu Ekologiczny. Czyli ma być tak, jak PiS robi? Każdy równo dostaje i każdy ma równo płacić np. bez ulg? To jest wysoce niesprawiedliwe. Zarabiam 12 000 zł na miesiąc, żona 28 000 na rękę. Mamy 2 dzieci i inkasujemy co miesiąc 1 000 zł w ramach 500+. Sąsiad, strażak jest na emeryturze, choć ma niecałe 57 lat i inkasuje prawie 4 800 zł co miesiąc. On też dostanie 880 zł tzw. trzynastki Jarka Kaczyńskiego, tak jak moja inna sąsiadka, co ma miesięcznie 1276 zł.

 » do OBI (Wielkopolanin | 21-04-2019, 20:15:45)

No cóż, trudno z Panem polemizować, skoro padają z Pana strony insynuacje , że mogłem startować na burmistrza. A co to ma wspólnego z wywozem śmieci i opłatą za tę usługę? Ja nie mam uwag, pretensji do obecnego burmistrza!!! Gmina nie może dopłacać do wywozu śmieci - tak stanowią przepisy i burmistrz nie ma nic do powiedzenia na ten temat. Powiem Panu szczerze i dosadnie, że nie interesuje mnie popiół w kontenerach śmieciowych spółdzielni mieszkaniowej. To nie moja sprawa. Przyznamy jednak rację, że tak nie powinno być - to zwykle chamstwo. Przecież prezes SM nie postawi strażników przy tych kontenerach! Większym problemem jest fakt niesegregowaniu odpadów przez część mieszkańców blokowisk. I zdania nie zmienię.

 » 10 worów śmieci (Ekologiczny | 21-04-2019, 15:24:46)

Niech każdy płaci tyle, ile wyprodukował śmieci, a nie od osoby. Jedna rodzina wystawia 10 worków ze smieciami plys dwa kontenery, a duga jeden kontener i najwyzej 2 worki. Dlaczego te dwie rodziny, mają płacić tyle samo? Ja nie godzę się na to

 » odpady (onufry | 21-04-2019, 13:03:05)

Należy szybko wrócić do poprzedniego systemu opłat za wywóz śnieci tj.każdy płaci za swoje śmieci.Tylko w takiej sytuacji wysokość opłat będzie mobilizowała do ograniczania produkcji odpadów oraz sprawiedliwe ponoszenie opłat za ich wywóz. Ponieważ zależy to od sejmu to na pewno to nie nastąpi. Władze gminy w tej sytuacji powinny bardzo zainteresować się czy wszystkie firmy działające na terenie gminy płacą za wywóz i czy mieszkańcy nie płacą za produkowane przez nie odpady.

 » ! (Pytajnik | 21-04-2019, 10:23:34)

Ludzie przestańcie z tymi zniżkami. Dlaczego jedna kategoria ma być wyróżniona. Skoro znizki dla rodzin wielodzietnych to moze znizki dla emerytów, rencistów, znizki dla studiujących, dla niepełnosprawnych, itp., itd....a może lepiej dla wszystkich wprowadźmy zniżkę.Płacimy wszyscy, co to za wyróżnianie!

 » do Wielkopolanin (OBI | 20-04-2019, 21:40:09)

Szanowny Panie.Przyczepił się Pan S-ni Mieszkaniowej, a właściwie mieszkańców bloków SM, a jeszcze Pan nie dokonał analizy skąd popiół w kontenerach. To po co takie nieciekawe uwagi.Trzeba było startować na burmistrza i byłby raj w Mogilnie. I dla wszystkich rodzin wielodzietnych 500+, śmieci+,matka+. Przecież te 500+, to jest na pokrycie kosztów utrzymania dziecka, a nie tylko na "z łapy do papy".Życzę Panu wesołych świąt i rozsądnych przemyśleń.

 » do WW (Wielkopolanin | 20-04-2019, 13:06:48)

WW. Pomysłów jest wiele. Twoje są ciekawe, zwłaszcza te dotyczące opłat „z góry” i ulg przy rodzinach wielodzietnych. Z doświadczenia osobistego wiem, że nie zawsze to działa. Kiedyś opłaciłem wywóz za I półrocze z góry. W międzyczasie cena skoczyła na 11,50 zł od osoby. Zostałem wezwany do kilkuzłotowej dopłaty, mimo iż urząd mógł „obracać” prawie przez pół roku moimi pieniędzmi. Wg mnie jest inny, ważniejszy problem: miasto i gmina Mogilno liczy ok. 25 000 mieszkańców. Jak to jest możliwe, że deklaracje wywozu nieczystości składa tylko lekko ponad 21 000 osób? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że aż 4000 mieszkańców jest poza gminą. Krótko mówiąc należy uszczelnić system i zweryfikować deklaracje, zwłaszcza w przypadku spółdzielni mieszkaniowej, nowych osiedli i właścicieli nieruchomości wynajmujących mieszkania różnym osobom, rodzinom , w tym obcokrajowcom przybyłym do nas „za pracą”.

 » podwyzki (WW | 20-04-2019, 11:00:04)

podwyzki ok troche drastyczne a moze burmistrz by wdrazyl cos nowego jakas znizke dla rodzin wielodzietnych czy dla rodzin korzystajacych z karty duzej rodzinny lub dla tych co oplacą za caly rok z gory. rozwiazan jest wiele. Ciagle podwyzki niedlugo bedziemy pracowac tylko na oplate rachunkow

 » życzenia świąteczne (Zdzisiu Szyderca | 19-04-2019, 12:04:56)

Czy Szanowna Redakcja mogłaby utworzyć post z życzeniami, chciałbym złożyć życzenia moim mordkom zdradzieckim ale nie będę pisał w tej śmieciowej kolumnie. Zróbcie coś w stylu "Życzenia dla Mogilnian" coby nam wszystkim było miło przez chwilę.Z góry dziękuję Zdzisław Sz.

 » Mogilno (Mogilno | 19-04-2019, 11:36:46)

nie zgadzam się na podwyżki! niech szukają rozwiązania oszczędności w prowadzeniu spółki w przypadku kiedy się zgodzimy będą robili co chcą, przypominam że gmina Mogilno jest bogatsza od gminy Barcin (większy wpływ środków np z kopalni soli, gaz itd.) pytam się gdzie są te pieniądze, zwróćcie drodzy uwagę jak robią nas w ......

 » śmieci (xxx | 19-04-2019, 10:17:47)

Panie Prezesie Rada Nadzorcza MPGK. Zasady logistyki jaka obowiązuje w przedsiębiorstwie, jes na najnizszym poziomie. Tutaj należy szukać oszczędności. Widać, że rada nadzorcza spółki miejskiej nic nie robi w tym zakresie.Potrzeba w spółce menadżera, który potrafi zarządzać zasobami spółki w zakresie gospodarności i organizacji pracy na tym polu.Do przemyślenia- można zbierać śmieci z o połowę mniej kilometrówek jakie wykonuje tabor samochodowy, wyłączając oczywiście samochody śmieciarki.

 » ??? (Mieszkaniec | 18-04-2019, 23:15:23)

Państwo Radni ,ciekawi mnie czy już udzieliliście absolutorium burmistrzowi za 2018 rok ? Bo moim zdaniem za samowolkę z bieżnią już powinien go nie dostać a za ustawiony przetarg na śmieci i wymuszoną tym sposobem na was zgodę na podwyżkę opłat dla mieszkańców to już żadna ręka nie powinna być podniesiona do góry ! Jedyna nasza nadzieja w rozsądności p.Wielkopolanina że podpowie reszcie jak nie robić z wyborców baranów do strzyżenia !

 » Odpady (Kopal | 18-04-2019, 22:45:22)

Informuję państwa piszących, że w tym roku opłata marszałkowska wynosi 170 złotych za tonę, a w roku 2020 będzie 270 złotych za tonę. Te kwoty są ustalane przez rząd, a nie burmistrza. Proszę dziękować dobrej zmianie PIS.

 » Wybory (Diz | 18-04-2019, 22:17:27)

Był czas wyborów, ale nie- jak barany - wierzyć,ze sami z siebie sie ludzie zmienia i wybrac tych samych. No do cholery smieci beda drozsze od rachunkow za telefon, internet i satelite.I jeszcze limity , BO SIE NIE OPLACA. Pomijajac fakt,ze trzeba placic i koniec , a automatu, jak barany..

 » do bolo i Julki (Giewol | 18-04-2019, 21:37:34)

Jeśli nie zamieszkuje 25000 tylko 21000 bo reszta za granicą, na studiach itp to 21000*18*20= 7mln 560tys więc nie wiem jak to zostało policzone, że wyszło 7,4 mln. No i oczywiście pozostają opłaty od zakładów,firm, sklepów itp. GDZIE SĄ WYLICZENIA? PROSZĘ MPGK O PUBLIKACJĘ KALKULACJI!!!

 » można unieważnić przetarg (Zdzisiu Szyderca | 18-04-2019, 21:15:17)

jeśli zamawiający otrzyma tylko jedną ofertę i jej wartość przewyższa kwotę jaką zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia, można przetarg unieważnić. (tak jak w przypadku remontu przedszkola nr 3, wpłynęła jedna oferta, przetarg unieważniono). Zobaczymy czy Państwo Radni są zaradni czy może bezradni. Pozdrawiam Zdzisław.

 » Dziwne (wszystko | 18-04-2019, 19:07:01)

Cała ta dyskusja jest bez matematyczno-ekonomicznego sensu. Rada nadzorcza MPGK nic nie wnosi w tej sprawie! Pierwsze: bilans zysków i strat, CIT za 2018 MPGK na publiczny stół. Co więcej? Raczej nic, bo (z tego co widzę) radni nie mają w większości zielonego pojecia o czym piszę. Tak to jest jak głos mieszkańców jest w rękach ludzi, którzy nie mają (w większości) zielonego pojecia o tym, o czym napisałem wyżej. Bialns, CIT i wtedy można o czymkolwiek dyskutować (drodzy bezradni). Na przyszłość- zanim wyrazicie chęć kandydowania na radnego, radną zastanôwcie się czy nie zrobicie z siebie publicznego pośmiewiska.

 » unieważnić przetarg (wujek rada | 18-04-2019, 16:19:47)

proszę radnych by niegodzili się na podwyżkę. Zostawcie to zgniłe jajo burmistrzowi i ciesielskiemu z lorczakiem. To oni zarabiają po 15 klocków niech teraz wielce zarządzający wymyślą co zrobić. Jako wyborcy będziemy się radnym bacznie przyglądać. teraz się okaże czyją stronę trzymacie. wyborców czy kolesi.

 » Śmieci (Arek | 18-04-2019, 14:12:40)

Co ma 500+ do podwyżki śmieci co za cebule piszą te komentarze.

 » 500+ (Obiektyw | 18-04-2019, 13:38:28)

Zgadzam się z komentarzem Obserwatora, jaki ma wpływ 500+ na podwyżki za śmieci, raczej dzięki polityce socjalnej PIS wzrosły o 100% obroty i zyski w rodzinnym sklepie pana radnego.Jaka gmina tacy radni.

 » a PSZOK? (przeciętny mieszkaniec | 18-04-2019, 11:03:36)

Wcale się nie dziwię że nikt z zewnątrz nie przystąpił do przetargu, skoro jednym z warunków jest zapewnienie PSZOK maksymalnie 2km od Mogilna. Zgadza się - słuszny to warunek, bo jako mieszkaniec chcę mieć PSZOK blisko. Jednak oczywiście nikt z zewnątrz tego nie ma - a czy gmina jest gotowa udostępnić teren pod taki PSZOK firmie zewnętrznej? A może gmina wręcz powinna taki teren firmie zewnętrznej udostępnić, w ramach dbałości o mieszkańców i ochrony ich przed monopolem jednej spółki?

 » Dziwne (wszystko | 18-04-2019, 00:06:11)

Cała ta dyskusja jest bez matematyczno-ekonomicznego sensu. Rada nadzorcza MPGK nic nie wnosi w tej sprawie! Pierwsze: bilans zysków i strat, CIT za 2018 MPGK na publiczny stół. Co więcej? Raczej nic, bo (z tego co widzę) radni nie mają w większości zielonego pojecia o czym piszę. Tak to jest jak głos mieszkańców jest w rękach ludzi, którzy nie mają (w większości) zielonego pojecia o tym, o czym napisałem wyżej. Bialns, CIT i wtedy można o czymkolwiek dyskutować (drodzy bezradni). Na przyszłość- zanim wyrazicie chęć kandydowania na radnego, radną zastanôwcie się czy nie zrobicie z siebie publicznego pośmiewiska.

 » Dziwne (wszystko | 18-04-2019, 00:05:21)

Cała ta dyskusja jest bez matematyczno-ekonomicznego sensu. Rada nadzorcza MPGK nic nie wnosi w tej sprawie! Pierwsze: bilans zysków i strat, CIT za 2018 MPGK na publiczny stół. Co więcej? Raczej nic, bo (z tego co widzę) radni nie mają w większości zielonego pojecia o czym piszę. Tak to jest jak głos mieszkańców jest w rękach ludzi, którzy nie mają (w większości) zielonego pojecia o tym, o czym napisałem wyżej. Bialns, CIT i wtedy można o czymkolwiek dyskutować (drodzy bezradni). Na przyszłość- zanim wyrazicie chęć kandydowania na radnego, radną zastanôwcie się czy nie zrobicie z siebie publicznego pośmiewiska.

 » Dymisje (Dek | 17-04-2019, 23:45:40)

Duszynski i Lorczak do dymisji!!!!! I to jak najszybciej bo bedzie tylko gorzej

 » Do Wielkopolanina (Julka | 17-04-2019, 21:54:33)

Raczej się nie znam, ale czytałam ten przetarg i mieszkańców z deklaracji jest 21.000.

 » Samorządy! (Obserwator | 17-04-2019, 18:48:06)

Wstyd panie Drzazgowski!..Winnych podwyżki za śmieci uważa pan obecny Rząd i 500+...A co ma piernik do wiatraka!Pytam się!-a kto ma rządzić naszym krajem jak nie PiS?.

 » Do Jak (Guru | 17-04-2019, 16:24:25)

No cóż...radni którzy tworzyli regulamin tak wymyślili

 » Inne wyliczenia (Wielkopolanin | 17-04-2019, 15:35:24)

Nigdy nie będzie rzetelnej ewidencji osób zamieszkujących naszą gminę i miasto. Migracja jest rzeczą naturalną, ale ludzie nie tylko wyjeżdżają z Mogilna (studia, praca), ale także przyjeżdżają do nas aby podjąć pracę ( np. Ukraińcy), zamieszkać tymczasowo lub na stałe. Osiedla deweloperskie powstają u nas jak grzyby po deszcz. Najprostsze wyliczenie opłat za śmieci nie jest pozbawione błędu,minimalnego błędu. Oto miasto i gmina Mogilno - 25 000 mieszkańców. MPGK chce za wywóz śmieci przez okres 20 miesięcy, a więc do końca 2020 r. kwotę 7,4 mln zł. Obliczenie stawki: 7 400 000 zł podzielić przez 20 m-cy równa się 370 000 na miesiąc, dzieląc tę kwotę przez 25 000 mieszkańców gminy wychodzi,że opłata od 1 mieszkańca = 14,8 zł. Zakładając jednak, że ok. 1000 osób stałe nie mieszka w mieście i gminie, choć są zameldowani, to stawka = 15,4 zł, a nie 18 zł !!!

 » Smieci (Rerere | 17-04-2019, 15:30:53)

Jeżeli wszyscy tak twierdzą że MPGK P zanosi straty to wywalcie dyrektora czy tam prezesa a nie podnosicie opłaty za śmieci .to jak funkcjonuje cały MPGK to tragedia na szerzawach jobel jak po wojnie a ogólnie to co to za kierownictwo jak nie potrafią utrzymać firmy jeszcze trochę to ludzi pozwolniacie bo pieniędzy nie będziecie mieli

 » śmieci (joł | 17-04-2019, 09:40:55)

jak żeście sobie wybrali takich cawniaczków, to teraz co? beczycie, będą z wami robili co zechcą , mają 5 lat laby, jakie przeliczenia, nikt tego nie robi, stawka wypuszczona , i czekają, rada przecież przyklepie, to zwyczajne du*owłazy tej wadzy, o co wam biega?, nie wiem czy byłoby lepiej, ale na pewno nie tak jak jest po chamsku, nie licząc się z nikim, wodzowie kurna zarabiają więcej niż w Warszawce, o co biega? laba, 5 lat koryta, 5 lat braku kontroli, pod koniec coś dla plebsu rzucą, a niż dalej się uda, kto to widział, wice a zarazem decydent w komunalce, nic nie robi tylko kontroluje, (a on akurat potrafi), nikt tam palca nie wciśnie, kolejni du*owłazy są na straży i pilnują, a plebs płaci, jak taki głupi był wybór to nie kwiczeć, sami żeście wpuścili wilki do owczarni, posadzili na piedestale, w koryto, to teraz mordki w kubeł i płacić, a można było coś zmienić, nowy zawsze by się bał, nie zna kruczków, i w tak bezczelny sposób by nie postępował, no ale wybraliśta, to mata

 » Pytanko? (Jak | 17-04-2019, 08:17:00)

Tak sobie myśle, będzie limit 5 worków danego typu na gospodarstwo? Naprawdę? To jeśli u mnie mieszka 10 osób za które płace to ma być 5 tak samo jak na rodzine dwu osobowa? No chyba ktoś na główek upadł. Z Ilony,i tez będzie limit miesięczny 5 worków na tydzień na gospodarstwo?

 » Przetarg (ccc | 17-04-2019, 07:52:11)

Skoro gmina ustawiła cenę wywoławczą na poziomie 4,4 mln rozumiem że to zostało oparte na jakichś wyliczeniach? Czy jako mieszkaniec gminy mogę te wyliczenia zobaczyć? Drugie-skoro komunalka zaoferowała 7 mln i wygrała przetarg,rozumiem że też mają swoje wyliczenia i też mogę je teraz zobaczyć skoro wygrali i będę im płacił jak każdy mieszkaniec gminy? Gdzie są do wglądu te dokumenty? Bo coś czuję,że te 3 mln różnicy to pójdzie na oddłużenie źle zarządzanej spółki i pensje zarządu,a nie na wywóz śmieci.

 » Wladza (Xxx | 17-04-2019, 00:17:42)

Lorczak duszynski czas na pozegnanie sie z stanowiskiem

 » ??? (Mieszkaniec | 16-04-2019, 23:15:08)

Policz sobie ile byś zapłacił w Strzelnie za swą 6 osobową rodzinę po podwyżce o 100 % - wychodzi około połowa tego co w Mogilnie po podwyżce tylko o 57% !!!! Mogilno to złodziejskie miasto panów a słoma z butów się sypie ,ci co dyktują politykę lokalną czyli dyktatorzy to właśnie w Mogilnie są najbardziej aroganccy nie licząc 1 miesiąca kampanii przed wyborami samorządowymi ,kiedy to wszystkim obiecują wszystko - taka ich małostkowość ,tylko koryto a jedzonko wrzucą do niego mieszkańcy po wyborach ,jak tak wybrali to widocznie tego chcieli !

 » do Giewol (bolo | 16-04-2019, 22:49:06)

To Ja Ci może spróbuję wyjaśnić skąd deficyt w oplatach śmieciowych względem ilości mieszkańców. Poprostu ilość ludzi zameldowanych nie odpowiada ilości zamieszkujących. NP jestem z żoną zameldowany w Cmg ale mieszkamy za granicą. Takich przypadków jest z pewnością więcej. Pozdrawiam

 » Oszuścik (Wiechu | 16-04-2019, 22:36:35)

Mój sąsiad ma firmę w mieście, ale śmieci z tej firmy przywozi do swojego domku jednorodzinnego na obrzeżach miasta i wystawia je w dniach wywozu jako śmieci domowe, a przecież gołym okiem widać, że to odpady z firmy. Poza tym tych worków jest 3 razy więcej niż od przeciętnego domku jednorodzinnego.

 » Smieci (Mieszkaniec | 16-04-2019, 22:04:39)

Skandal taka podwyzka lorczaka zwolnic po co jezdzi tyle ludzi i smici zbiera po wioskach dwuch chidzi zaczepia pojemniki a trzeci idzie za nimi i si patrzy na nich to raz a dwa ha segreguje i wystawi trzy worki plstiku a podjedzie smiciarka i zaczepi kosz ogolny i panowie maja kaprys i se wrzucaja dwa worki posegregowane plskiki a trzeci zostawiaja to pi co to segregowac jak pracownicy tak byle jak zbieraja. I zucaja byle jak popadnie a trzeci problem zbieranie ni potrzebne biodegradalne bo ktos skosi trawe i dwie galazki i wystawia worki i koszty zbierania robi masakra

 » Nie umiecie zarabiać na śmieciach - to do widzenia ! (Joker | 16-04-2019, 22:00:19)

Piszę o mądralach z gminy i komunalki. Trzeba zbadać czy inne firmy nie brały udziału w przetargu. A z zresztą co ja się przejmuję ,to miasto i gmina jest smutne i źle zarządzane. Dziurawe drogi i chodniki, żałuję głosu na duszyńskiego!

 » Chorzy ludzie (Ojo | 16-04-2019, 21:57:25)

Chorzy ludzie rodzina 6 osobowa będzie płacić więcej za śmieci niż za zakupy,nawet nie wiem jak to skwitować w Strzelnie 100 procent podnieśli w Mogilnie sie szykuje niemal 60 procent, paranoja niedługo bedziemy pracować tylko na rachunki a żyć będziemy za ochłap, niech szukają pieniędzy gdzie indziej

 » xxx (Anna | 16-04-2019, 21:31:10)

Największy bałagan z nie segregowaniem śmieci robią osoby co wynajmują mieszkania od innych,wszystko ląduje w jednym kontenerze

 » Skandal (Mieszkaniec | 16-04-2019, 21:02:13)

Ja jako mieszkaniec gminy Mogilno mam finansować kolesiostwo ,rozrzutność i brak rynkowego podejścia do tematu przez zarząd i radę komunalki ,przyjrzyjcie się jak ta firma funkcjonuje - tam jeszcze jest era głębokiej komuny ,a rację ma tylko pan prezes ,a na uwagi o złym rządzeniu reaguje agresją ,to nie prywatny folwark kolesi !! A były niedawno wybory to ludziska jak te przysłowiowe barany głosowali na tę zatęchłą elitę ,a cierpimy wszyscy.Ciekawi mnie jaką dotację dla pogoni nakazał dać nasz fan sportu prezesowi komunalki ? w opłatach za śmieci płacimy za fanaberie burmistrza utrzymując za olbrzymie pieniądze te lokalne nic nie znaczące kluby sportowe ,jak chcą Żyć jak paniska z 1 ligi to niech poszukają sponsorów zewnętrznych ,tylko kto im da kasę jak tu żadnych większych sukcesów nie ma . PAŃSTWO RADNI JAK PODNIESIECIE RĘCE ZA KOLEJNYM OGRABIENIEM NAS TO BĘDZIE WASZA OSTATNIA KADENCJA !!!!Zawsze można nie podjąć decyzji ,a wtedy niech to zrobi burmistrz ze swym zastępcom jak tak bronią komunalki ,a Wy nie przykładajcie ręki do kolejnej grabieży wyborców.

 » Śmieci (Cmgx | 16-04-2019, 19:47:37)

Złodzieje i komunisci

 » Wyliczenia (Giewol | 16-04-2019, 19:16:08)

Gminę zamieszkuje około 25000 ludzi ( dane z BIP GMINY). 25000*18=450000 miesięcznie * 12 daje nam 5 mln 400tys rocznie i 9 mln na 20 miesięcy a nie 7,4 mln. Trochę korepetycji z matematyki by się przydało. Nie wspomnę tu o instytucjach, zakładach pracy, sklepach, lokalach usługowych itp oraz o pieniążkach uzyskanych za surowce wtórne!!!!

 » Odpowiedzialność (Gustaw | 16-04-2019, 19:11:16)

Kiedy chodzi o cenę wody i ścieków, to decyduje prezes MPGK wraz z radą nadzorczą, a nie RADNI. Teraz cenę za odbiór i wywóz śmieci mają ustalić RADNI. A dlaczego nie burmistrz, jego zastępca i prezes komunałki, skoro wygrał przetarg? Dlaczego oni nie chcą wziąć odpowiedzialności?

 » Do Mieszkanki (Kuba | 16-04-2019, 19:01:00)

Skoro rodzina jest 6 osobowa to dostaje przynajmniej 1500 zł z 500+. A co, myślałaś że te wszystkie + są skąd? Od rządu? Szydło powiedziała, że im się nagrody należały,ty żeby dostać 500+ musisz sama je sobie sfinansować, np. poprzez podwyżkę śmieci.

 » Do Kuflona (xxx | 16-04-2019, 18:58:41)

Przeliczenia dobre tylko gdzie w tych wyliczeniach są są sklepy,firmy, zakłady produkcyjne i usługowe,które też powinny płacić za śmieci. Druga sprawa,jeśli odbiór wzrósł o 30 zł od tony to jeśli ja produkuję rocznie tonę śmieci, to dlaczego mam płacić o 78 zł więcej na rok? Proszę Pana Lorczaka o przedstawienie wyliczeń publicznie, ile kasy zarobili z odzyskanych surowców wtórnych, butelki, złom, makulatura. Proszę przyjrzeć się również ile śmieci wystawiają osoby fizyczne, które prowadzą działalność gospodarczą i czy maja podpisane umowy na odbiór odpadów z prowadzonej działalności gospodarczej.

 » Śmieci (Miszkanka | 16-04-2019, 18:13:29)

Taka podwyżka???? Chyba wam.się w głowach przewraca!!!!!! 11.50 na taką kwotę? Kto wam tyle zapłaci 6osobowa rodzina.wyda więcej za śmieci niż za.zakupy w biedronce SKANDAL!!!!!!!!!!!!!!!!!

 » Płacic to nie ma kto (Seba | 16-04-2019, 17:19:50)

śmiecić umiecie to i płacić potraficie.Podwyżka śmieciowa bardzo istotny pomysł. Ludzie się nauczą segregowac i szanować okolice a nie wyrzucają wszystko jak idzie.

 » śmiech na sali. (turysta | 16-04-2019, 17:10:26)

Sorry,"wybraliśta,sobie ten "układ kolesiowski",to teroz płaćta i możeta kwiczeć.

 » smieci (diablo | 16-04-2019, 16:11:08)

ZŁODZIEJE

 » Nie interesuje mnie to..... (zero | 16-04-2019, 16:03:08)

Nie interesuje mnie to, czy inni płacą czy nie(jaka jest ściągalność) Ja płacę i nie będę tyle płacić za śmieci. Chyba na głowę upadli razem z burmistrzem. Taka podwyżka? Bo co, bo brakuje żeby napchać sobie kieszenie i kieszenie swoich kolesiów? Nie róbcie z ludzi "krów dojnych" Nie stać nas na takie opłaty, na chleb brakuje a wy bez sumienia chcecie podwyższyć o ponad połowę?I nie wciskajcie ze tylko firma z Mogilna przystąpiła do przetargu. Bujać to las a nie nas mieszkańców.

 » Zwolniena (Nick | 16-04-2019, 15:59:26)

Zwolnić Lorczaka i zastępcę burmistrza w pierwszej kolejności. Wykorzystywać tabor śmieciarek pracując na 2 zmiany świadcząc usługi w sąsiednich gminach można wszystko tylko trzeba chcieć albo podnosić cenę.

 » Rachunki za śmieci! (Dora | 16-04-2019, 14:48:16)

Prosty rachunek!Każda rodzina powinna złożyć deklarację.Tzn.ile osób zamieszkuje i gospodaruje w danej rodzinie.Każdą deklaracje od danej rodziny powinni sprawdzić sołtysi wsi.Bo kto jak nie sołtysi wiedzą ile osób mieszka i gospodaruje w danej rodzinie.Bo tak naprawde to jest niesprawiedliwe jak ktoś podaje 2 osoby,a gospodaruje 6 osób...Więc nasuwa się proste pytanie!-od reszty osó z rodziny ptaszki odbierają!!!

 » Liczby mówią? (Kuflon | 16-04-2019, 14:47:31)

MPGK wygrało przetarg, bo nikogo innego nie było. Zaoferowało kwotę 7,4 mln zł za cały okres umowy tj. 20 miesięcy. Kwota wywoławcza przygotowana do przetargu przez urzędników ratusza, to 4,4 mln zł. Burmistrz podobno powiedział, że nie ma podstaw aby odrzucić ofertę komunałki. A więc owe 7,4 mln zł podzielono przez 20 m-cy i dalej przez liczbę mieszkańców gminy i wyszło coś około 18,50 zł od osoby. Idąc dalej tokiem rozumowania burmistrza, MPGK równie dobrze mogła podać kwotę np. 9,6 mln i też by ten wybieg przeszedł gładko? A może pan wiceburmistrz, szef rady nadzorczej w komunalce pokazałby mieszkańcom co składa się na te 7,4 mln? Tej informacji brakuje.

 » do KK (o | 16-04-2019, 11:08:40)

A Ty co tak zorientowany?

 » Odpady (Oj | 16-04-2019, 11:03:02)

Jak jest ze ściągalnością niepłacących za odpady?Może padną jakieś konkretne cyfry. Może ja płacę za sąsiada?

 » strzelno (mimi | 16-04-2019, 10:59:43)

a tak ze Strzelna się Mogilno śmialo hahah

 » ha ha ha (KK | 16-04-2019, 10:57:36)

Ten wydawacz PITow robi Was w ciula juz tyle lat, a Wy to łykacie. Zarobki tego prezesika tez są piękne. Nie wspomnę o pensji burmistrza, ktory reprezebtuje pipudówkę, a zarabia tyle, co premier RP. "Szósteczkę" powijien miec MAX. Za zajmowanie się banałami jak te smieci itp. Ludzie na szczeblu centealnym w Warszawie z dostępem do tajemnic panstwa maja takie zarobki jak on, ktory zajmuje się bzdurami typu chodnik na wsi albo przetarg na smieci.

 » do Przemysław Majcherkiewicz (UW | 16-04-2019, 08:52:01)

Szanowny Panie.Dobrze Pan zauważył,że nie wszyscy segregują śmieci,tylko kto to jest?.Jeżeli tak Pan postrzega sprawy, to proszę wyjaśnić skąd w naszych kontenerach bierze się w "pewnym" okresie popiół? Przecież w blokach nawet nie mamy kominów, a tym bardziej opalania piecowego.I cóż Pan na to?

 » Kilka wyjaśnień i opinii (Wielkopolanin | 16-04-2019, 08:44:47)

W mojej ocenie największym problemem jest znaczne podniesienie opłat za składowanie odpadów na wysypisku w INOWROCŁAWIU MĄTWACH. Składowisko to zostało przypisane dla Gminy Mogilno przez Urząd Marszałkowski w Toruniu. Tenże urząd ustalił nowe, wyższe stawki za składowanie odpadów. W br. podwyżka jest o 30 zł za tonę, a od 1 stycznia 2020 r. Opłata wzrośnie o ... 100 zł. Te urzędowe taksy, na które gminy nie mają wpływu rzutują znacznie na stawkę od jednego mieszkańca. Inny ważnym składnikiem wzrostu jest wywóz znacznych ilości odpadów bio także do Inowrocławia. Póki co nie ma możliwości utworzenia kompostownika na terenie byłego składowiska odpadów na Szerzawach. Trzecim czynnikiem wzrostu jest brak segregregacji odpadów na osiedlach mieszkaniowych, pomimo złożonej deklaracji. Oczywiście nie dotyczy to wszystkich mieszkańców np. Spółdzielni Mieszkaniowej. Dodam, że proponowana przez burmistrza L.Duszyńskiego stawka 18 zł od mieszkańca miesięcznie za odpady segregowane ma obowiązywać do końca 2020 r. I nie może być zmieniana.

 » Skandal (Skandal | 16-04-2019, 08:25:01)

Jak moze cos podrozec o 57 %?!przeciez to sie w glowie nie miesci!

 » Do ludiz (Ja | 16-04-2019, 08:15:13)

Tak, tak łykajcie jak pelikany to co mówi Wam udziałowiec i drugi, zarządzający spółka. A prawda jest taka: nikt inny się nie zgłosił do przetargu bo po poręcznych występach władzy (umowa z firm Sanikot) każdy wie, ze umową umową a w prywatnym folwarku umowy się nie liczą kiedy szwagier, który postawi mi flaszkę będzie wykonywał robotę z tej umowy. Dwa: mPGK kupi kolejny samochód, który sfinansują ludzie - tak jak i pensje Pana prezesa i członków zarządu (np. Wiceburmistrza). Tak liczba śmieci się zwiększyła botami był cel ustawy - aby ludzie oddawali a nie wyrzucali do lasu, a teraz znów będzie opłacało się wyrzucić do lasu. Ceny w gminie mOgilno nigdy nie miałaby odwiecidlenia w realiach (co wykazała już choćby RIO - wspominając o uZnanionwych dodatkach dla członków zarządu na etatach). Teraz dojenia ciąg dalszy pod płaszczykiem wzrostu kosztów. Szanowni Państwo - daliście się złapać przez wyborami na kawałek aslaftu oraz podwyższę w urzędzie (śmieszna) to teraz macie i płaćcie. Lemingi maja za swoje. I co mi teraz zrobicie - to Wam właśnie powiedziano.

 » Cena (xxx | 16-04-2019, 07:39:55)

Września 17, Ino 17, Dąbrowa 16, Mogilno musi być najlepsze (najdroższe) 18!!!

 » Szok (Mieszkanka | 16-04-2019, 07:29:46)

Taka podwyżka w ogóle nie powinna być zgodna z prawem. Czy nam pensja wzrośnie o 57%? Widać duszyński zarabia za dużo że ma to w D... ładnie swoim wyborcom się odwdzięcza

 » Przypominam (Anty | 16-04-2019, 07:23:34)

Sąd w Inowrocławiu uznał podwyżkę za nieuzasadnioną, tak do wiadomości. Druga sprawa ta podwyżka to ratowanie komunalki która podobno przynosi straty, to dlaczego dyrektor /prezes czy jak mu tam nie zostanie zwolniony tylko wysoka pensja i premia na koniec roku.

 » A płacą wszyscy? (Pytanie | 16-04-2019, 06:39:38)

Czy tylko część płaci i "dorzuca" się na cwaniaków...? Nigdzie nie widziałem informacji(chyba w żadnej z okolicznych gmin) jaka jest ściągalność opłat...

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (10)
 » Areszt za podpalenie (5)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (50)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (67)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ