Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Strzelno - Społeczeństwo

SP Stodoły do likwidacji

2019-01-30 19:21
 

Po blisko roku ponownie pod obrady Rady Miejskiej w Strzelnie ma trafić projekt uchwały dotyczącej likwidacji Szkoły Podstawowej w Stodołach.

Przypomnijmy, że na początku lutego 2018 roku radni mieli zdecydować o dalszych losach Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Stodołach. Jednak na wniosek ówczesnego burmistrza zdecydowano o wycofaniu się z tego pomysłu. Głównym powodem, dla którego szkoła miała wtedy zostać zlikwidowana była zbyt mała ilość uczniów uczęszczających do niej.

Po roku rajcy na wniosek nowego burmistrza, Dariusza Chudzińskiego mają podjąć decyzję o zlikwidowaniu placówki noszącej imię Jana Pawła II. Głównym powodem tego posunięcia mają być względy ekonomiczne.

Warto zauważyć, że na zlecenie gminy Strzelno przygotowany zostanie audyt dotyczący stanu oświaty na terenie całej gminy. Na jego podstawie ma zostać przeprowadzona reforma gminnej oświaty. "Diagnozę stanu oświaty na terenie Gminy Strzelno" przygotowuje Jarosław Lorek, dyrektor Zespołu Obsługi Szkół i Przedszkoli w Mogilnie. (PK)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [109]» dodaj komentarz   

 » szkoła (gosc do Kazik | 07-02-2019, 20:20:21)

Popieram całkowicie Kazika

 » O Tak (Kazik | 06-02-2019, 22:31:30)

Ty też potrzebujesz pomocy?Skąd wiesz,że nikt z nas nie ma takiego dziecka?Nie normalne jest to,że tyle opiekunów dla takiej garstki dzieci!Nie żartuj sobie człowieku,bez jaj.

 » do aeiouy (LOLO | 06-02-2019, 21:05:24)

nareszcie ktoś napisała tak jak trzeba o subwencjach, i niech to wszyscy przeczytają ze zrozumieniem może zrozumieją wtedy wsioki jedne jak to jest ze szkołą na Parkowej. Ta szkoła jest potrzebna właśnie tym dzieciom, one potrzebują tej szkoły, potrzebują opieki, jakbyś miał jeden z drugim chore dziecko może byś zrozumiał. Z tym pługiem aeiouy przesadziłeś, ale reszta to jest tak jak piszesz. Szacun za wiedzę i nie tylko

 » Haha (Aeiouy | 05-02-2019, 23:19:06)

No skoro sobie "dawają radę" to najważniejsze... Z racji tego, że nie kopie się leżącego, na tym poprzestanę... Oczywiście, ze dobrze jest gdy dziecko wie ile pracy kosztuje by mieć chleb lub za co ten chleb kupić.. Ale chyba każdy rodzic ma większe aspiracje, myśląc o przyszłości swojego dziecka, niż by ciężko pracowało na roli..

 » Bez Likwidacji (Roxi | 05-02-2019, 23:06:34)

Właśnie czytałam,że w powiacie mogileńskim,wstrzymano się z reformom Oświaty na rok. To pewnie szkoła w Stodołach jeszcze przez rok będzie,bo szkoły z Bielic "Radosne Serducho " też przez rok nikt nie ruszy. Przeczytajcie tak pisze.

 » Szkoła (Hejka | 05-02-2019, 20:37:45)

Śmieć (Aeiouy) mąci?

 » Właśnie (Zuza | 05-02-2019, 20:01:35)

Ty...Nasze dzieci doskonale dawają sobie radę,nie martw się tak o nie!Nasze zacofane,zahukane,a wasze jakie?Jakie jest ich zachowanie?Zero kultury!A i jeszcze jedno...ktoś "przy pługu" też musi pracować,żebyś ty taki Strzelniaczek cwaniaczek mógł żreć!Taka prawda!Nasze dzieci wiedzą przynajmiej co to jest,a Twoje?

 » Nie (Buka | 05-02-2019, 19:52:27)

NIE PRACUJĄ!

 » Ogólnie (Aeiouy | 05-02-2019, 19:46:33)

Do domorosłych gastrologów ( w d...byli, g...widzieli): Subwencja na dziecko autystyczne w skali roku jest ok 10 razy wyższa niż na dziecko idące standardową ścieżką edukacji... Mocno zaokraglając standard to coś ponad 5 tysięcy na ucznia rocznie. Na dziecko np z autyzmem taka subwencja to ponad 50 tysięcy złotych rocznie.. Co "rekompensuje" ilość nauczycieli/opiekunów..a tak naprawdę pozwala utrzymywać takie Stodoły, Ciechrze itd... Ci, ktorzy są zadowoleni, ze dziecko chodzi do wiejskiej szkoły, w której ma 2 kolegów, niech pomyślą o dziecku, a nie swojej wygodzie. Pójdzie z takiej wiejskiej szkółki do normalnego świata i będzie zahukane, wycofane, nie umiejące nawiązywać relacji i kontaktów z innymi ludźmi. Często skończy się na zniechęceniu i...powrocie do pługa..

 » szkoła (gosc | 05-02-2019, 18:30:43)

pewnie że przyjeżdzali do Strzelna do szkół żeby więcej godzin i to żadna tajemnica tylko że akurat ta pani poszła już na emeryture

 » Szkolnictwo (Ola | 05-02-2019, 17:35:12)

Rozumiem, ze każdy z nauczycieli chce pracować.Kazdy rodzic chce, aby jego dziecko miało blisko do szkoły. Jednak w dzisiejszych realiach szkoła masowa z niewielką ilością dzieci nie utrzyma sie z subwencji państwa. Nawet szkoły masowe, gdzie jest 300/400 dzieciaków mają problemy finansowe. Gmina Strzelno nie ma funduszy, aby dokładać do szkół.Naprawdę ludzie nie róbcie nagonki i nie zrzucajcie winy na innych. Ktoś przez lata tragicznie prowadził politykę oświatową. Ktoś wydawał błędne decyzje. Ktoś rozdzielal pieniądze z subwencji itd. Szkoły to nie prywatne folwarki. Szkoły prowadzi i kontroluje gmina...

 » Do pik (Ela | 05-02-2019, 15:25:40)

Do PIK.Nauczyciele ze Stodół nie potrzebują godzin,gdyż wypracowują je w swojej szkole.Piszesz brednie.Gdzieś coś słyszałaś i powtarzasz!

 » Do Wiesiek (Magda | 05-02-2019, 14:38:04)

Nigdzie w Polsce nie ma 3 nauczycieli na 1 dziecko a co do liczby odsyłam do Rozporządzenia MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia......

 » Do Grażyna (Nn | 05-02-2019, 14:16:54)

To ty masz złe informacje. Właśnie, że pracują bo nie było dla nich etatów w Stodołach.

 » Dokładnie (Wiesiek | 05-02-2019, 13:11:20)

Ja nie porównuje dzieci jednych i drugich,ale 3 nauczycieli na 1 dziecko +pewnie jakaś jeszcze opiekunka to normalnie kabaret+paranoja.Ten wasz ośrodek musi być zamknięty bo to co się w nim dzieje to normalnie cyrk.

 » O właśnie (Grażynka | 05-02-2019, 13:05:28)

Nauczyciele za Stodół nie pracują w sow,masz błędne informacje.

 » Parkowa (Sid | 05-02-2019, 12:28:46)

Jeśli porównujcie pracę z niepełnosprawnymi dziećmi do pracy z 4 zdrowych dzieci w wiejskiej szkole, to jesteście śmieszni. Przyjmijcie się na wolontariat do placówki. Zobaczymy co powiecie po tygodniu pracy.Po drugie. Żeby nie ośrodek na parkowej, to już dawno nie byłoby żadnej wiejskiej szkoły.

 » Sosw (Pik | 05-02-2019, 12:06:09)

To prawda, że były burmistrz wsadził 7 nauczycieli do ośrodka w tym roku szkolnym. Szkoda, że nie piszecie kim te osoby są.Wiec... są to nauczyciele ze Stodół, którym brakowało godzin do etatu.

 » do aieowy (LOLO | 05-02-2019, 11:07:22)

Przecież aieouwy nikogo tu nie obraża, bez przesady, nikt nie musi czytać, a ma chłopak błyskotliwy cios, trochę go lubie, zwłaszcza jak uda mi się go wyprowadzić z równowagi, wtedy jest wesoło

 » Sosw (Matka | 05-02-2019, 10:15:13)

"Nazbierał pracowników?"nie jedna szkoła chciałaby mieć tak wykwalifikowany personel, pragnę również przypomnieć że wręcz brakuje personelu,nie ma na niego pieniędzy od bardzo długiego czasu a jeżeli zostały przyjęte nowe osoby to tylko na polecenie poprzedniego burmistrza.

 » Sow do likwidacji (Zbyszek | 04-02-2019, 23:08:47)

Zlikwidować szkołę na Parkowej a nie w Stodołach i zrobić rejonizację,wtedy będą w niej dzieci.Proste!

 » sosw (maras | 04-02-2019, 21:10:37)

Co Wy ludzie wypisujecie za brednie o dyrektorach z sosw. Jeżeli tak źle działają to skąd cały czas do szkoły przychodzą dzieci ze Strzelna i dziesięcu innych miast.

 » Strzelno (kazek | 04-02-2019, 16:45:42)

OJ TAK TO PRAWDA ŻE TRZEBA WZIĄĆ SIĘ ZA SZKOŁE TRÓJKĘ BO TAM TO JUŻ NAPRAWDĘ CYRKI SIĘ DZIEJĄ-JAK MOŻE PRACOWAĆ KOBIETA PO CIĘŻKIEJ CHOROBIE KTÓRA SAMA NIE JEST W STANIE OBROBIĆ SIĘ I TEN PAN DYREKTOR TO NIECH JEDZIE JABŁKA ZRYWAĆ BO NA DYREKTORA TO ON ANI WYGLĄDU ANI NIE NADAJĘ SIĘ I TYLKO NAZBIERAŁ PRACOWNIKÓW BEZ LIKU ,BO KAŻDY KAŻDEGO WPYCHAŁ WŁAŚNIE DO TRÓJKI

 » Klasztorne (Szkoła | 03-02-2019, 10:15:09)

A może tak cos o dyrektorce trójki, którą pracownicy przywożą i odwoźą ze szkoły a kuchnia gotuje Pani obiadki na źyczenie. Osoba niepełnosprawna na emeryturze i pan dyrektor, który nie ogarnia rzeczywistości. Panie burmistrzu jak robi pan porządki to tam na prawdę trzeba je zrobić.Mam nadzieje że starczy Panu sił.

 » Gmina (Neron | 02-02-2019, 23:48:25)

A mnie to nie interesuje czy gmina jest czy nie i jej zadłużenie.Nie ta to będzie inna.Tak jak szkoła.Jak zmiany,to zmiany

 » Moje zdanie (Dorota | 02-02-2019, 23:46:05)

Naucz się tego prawa,wolnoś słowa jest i każdy ma prawo do swojego zdania i swoich poglądów!Kogo straszysz i kim?W sądach też pracują ludzie.Jakie pomówienia człowieku masz też problemy z czytaniem?

 » Do ja (Aeiouy | 02-02-2019, 23:45:14)

Stary cię powinien gumą zablokować... Weź łyżkę oleju, polej się po łbie i wal w to kodeksem prawa karnego.. Może najdzie ci oleju do dzbana...

 » Szkoła (Ksenia | 02-02-2019, 20:29:15)

Zlikwidować szkołę na Parkowej,tak samo jak w Ciechrzu czy we Wronowach,bo w czym są lepsze?No tak w robieniu nowych zadłużeń!Dobry tok myślenia.

 » Prawda (Sandra | 02-02-2019, 20:25:25)

W Strzelnie to tylko psie kupska leżą na chodnikach.Haaa

 » Problem (Ja | 02-02-2019, 20:22:55)

Ludzie to mają problem ze zrozumieniem powagi sprawy . Gmina ma 18 mln długu ale to nic , szkoła ma być utrzymana bo tak chcą z trojgiem dzieci w klasie za 1.200.000 rocznie. No szok , za chwilę možemy przestać istnieć jako gmina , obudźcie się i myślcie !!!!

 » Opinie (Ja | 02-02-2019, 20:11:01)

Proszę zablokować chamskie komentarze osoby o wiadomym nicku, atakuje po kolei z frustracji , żalu i innych przyczyn. Mowa nienawiści , pomówienia i obelgi oraz zniewagi są ścigane prawem. Zwłaszcza zniewagi w necie są bardzo wysoko karane. Proszę poczytać prawo karne.

 » Miasto (Jola | 02-02-2019, 17:54:00)

To Strzelno to tylko zaorać.

 » Prawda (Do mimi | 02-02-2019, 17:46:44)

Czytaj ze zrozumieniem!Użyłam jak bydło bo chodzi mi o to,że jest dużo dzieci.Chyba nie ukończyłaś podstawówki,jak czytać nie umiesz.Widzisz byś chodziła do Stodół to przynajmiej czytać ze zrozumieniem by cię nauczyli a tak w Strzelnie nie mieli dla ciebie czasu

 » Szkola (Tym | 02-02-2019, 16:23:56)

Burmistrz , tak trzymać , nie generować więcej długów, zacisnąć pasa , a tym co się nie podoba to trudno. Dziś na wiosce lepsze auta i domy jak w mieście maja , zawieźć można dzieci wszędzie...

 » JEDNA SZKOŁA PODSTAWOWA (GG | 02-02-2019, 13:44:18)

JEDNA SZKOŁA PODSTAWOWA W DWÓCH BUDYNKACH PLUS MARKOWICE - BO TO ONE -SZKOŁY PODSTAWOW-SĄ DEFICYTOWE -cIECHRZ , Wronowy i administracja w dwóch miastowych SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W STRZELNIE), A NIE PRZEDSZKOLA I SOSW NA PARKOWEJ- ONE NIE SĄ DEFICYTOWE TYLKO DOKŁADAJĄ DO TEGO ,,BIZNESU " - CIECHRZ , WRONOWY , STODOŁY I ADMINISTR. W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W SZTRZELNIE

 » Pola (mimi | 02-02-2019, 13:39:45)

Pola piszesz ze w Strzelnie dzieci wylatuja jak bydlo z klasy na przerwe a czyja to jest wina ? wytlumacz dzieciom swoim ze tak sie nie robi, bo pewnie jesli nauczyciel zwroci uwage to pierwsza polecisz z pretensjami, zachowanie dzieci to nie wina nauczycieli tylko rodzicow

 » hahaha (wojciech | 02-02-2019, 13:37:25)

a co niektórym teraz w Strzelnie nie smak ze trzeba bedzie troche wiecej za czynsz placic? na zakupy w galeriach jest? to na czynsz tez niech bedzie

 » xxx (boy | 02-02-2019, 13:34:58)

mogą pisać o nas co chcą trzeba zrobić porządek w gminie po nie udolnych rządach jednego Pana, niech zamykają sztucznie utrzymywane placówki bo sie niektorym w d**ach poprzewracalo, zaloz swoja firme zatrudnij pracownikow i nie zarabiaj tylko dokladaj ciekawe ile pociągniesz ?

 » ....... (Aeiouy | 02-02-2019, 12:58:06)

Zadziwia mnie zaufanie nowego p.burmistrza do pani skarbnik/księgowej... Nie wiedziała o niczym? O tych subwencjach itp? Z tego można wyciągnąć różne wnioski..

 » Sosw (Mieszkaniec | 02-02-2019, 11:55:10)

Nie wiem dlaczego subwencja oświatowa na szkołę specjalna nie była przez szereg lat poddana weryfikacji przez samorząd gminy?.Dlaczego nie mówi się o Gimnazjum im.Dalkowskiego i przedszkolu nr2? Przez lata były to placówki deficytowe, wspomagane z błędnie naliczonej subwencji SOSW? Reasumujac...ośrodek na Parkowej utrzymywał część oświaty w gminie Strzelno oraz halę sportową jednocześnie wydając pieniądze jedynie na bieżące wydatki. Od lat nie było na remonty, wyposażenie czy nowe formy terapii. Dzisiaj na szkołę spadają gromy! Jeśli nie znacie rzeczywistości, to lepiej się nie wypowiadać.

 » Tak (Czesio | 02-02-2019, 11:05:44)

Strzelno zagłosowało,a teraz już żałują co niektórzy bo taka prawda.Z gminy lecą jeden za drugim.

 » Szkoła (Pola | 02-02-2019, 11:03:44)

Napisz mi gdzie jest 460 dzieci?Chyba w szkole nr.2 Nie bądź następnym przydupasem bo może się okazać,że od września będziesz siedzieć w domciu.Różnie w życiu bywa znam takich co jeszcze miesiąc temu siedzieli za biurkiem i kawkę pili,a dziś?Niestety zasiłek dzięki komu?Odpowiedz sobie przecież mądrością nie grzeszyz.I nie wypowiadaj się na temat szkoły,gdyż nawet pewnie nie wiesz jak wygląda.Tacy jak ty mają zawsze tyle do powiedzenia a gó*no wiedzą.

 » a niech sobie piszą (obywatel | 02-02-2019, 09:59:19)

A niech sobie piszą o nas co chcą mało mnie to obchodzi. Najważniejsze żeby wreszcie zrobić porządek i zlikwidować to co generuje zbyt duże koszty i do czego trzeba dokładać. Ciekawy jestem który z obrońców szkoły w Stodołach prowadząc np swoja działalność gospodarczą dokładałby ciągle do interesu czy by po prostu nie zlikwidował go.

 » Szkoła (Mieszkaniec | 02-02-2019, 09:15:26)

Mówicie o ośrodku na Parkowej. Szkoła przynosiła gminie ogromne pieniądze. Kasa, która zostawała z subwencji była przejedzona przez byłego burmistrza. Opłacanie hali sportowej czy finansowanie szkoły w Stodołach.Osrodek nic z tego nie miał. Od lat nie było remontów, doposażenia w pomoce dydaktyczne, czy wprowadzania nowych terapii. Jeśli chodzi o liczbę pracowników to proszę poczytać prawo oświatowe i nie opowiadać bzdur. Dzieciom np. z autyzmem należy się opiekun oprócz nauczyciela. Poza tym spektrum niepełnosprawności jest ogromne i dlatego oprócz nauczycieli potrzebni są specjaliści, terapeuci, ktorych zwykła szkoła masowa nie zagwarantuje nigdy. Jeśli chodzi o ilość zatrudnionych to wszystko jest prawnie usankcjonowane.

 » Do Strzelnianki (Xxx | 02-02-2019, 07:47:03)

Cwaniaki Strzelnianie Przeczytajcie sobie co o Was inni piszą a później wypowiadajc ie się na temat Szkoły w Stodolach

 » Szkoła (???? | 02-02-2019, 06:42:33)

Nazywacie swoje dzieci bydło.

 » Szkoła (Nick | 02-02-2019, 06:11:59)

Likwidować !!!

 » Likwidacja (Jan | 02-02-2019, 01:16:51)

Dokładnie , posprzątać ten cały bałagan w gminie !!!!

 » Do Poli (A | 02-02-2019, 01:07:42)

Kto tu douczonym jest to nie trzeba stwierdzać. Kultura fornalska i tyle. Weź dzieci do prywatnej szkoły zawieź , masz czas pewnie a epitetami proszę nie obrzucać. Wasza szkola dawno do likwidacji powinna być. Jak wypowiadasz sie to nie obraźaj ani dzieci ani doroslych bo nie masz świadomości karnej chyba. Szkola z 40 dziećmi , dobre sobie. Strzelno nawet nie odczuje przy 460 uczniach , wiem bo tam pracuję .

 » Sosw (Była bla | 01-02-2019, 23:13:20)

Chyba coś nie tak sosw strzelno ma 5mln długu za subwencje oświatową. Szerzawy też mają wykwalifikowaną kadrę i bardzo dobre zaplecze lokalowe.

 » Parkowa (Dana | 01-02-2019, 23:04:02)

No tak,na Parkowej mają fachową opiekę,bo jednym dzieckiem opiekują się dwie osoby.To nie koszty?Chyba,że na jedno dziecko przybyło opiekunów.

 » Strzelnianka (Ryba | 01-02-2019, 23:01:16)

Strzelnianka dzięki wsi jeszcze żyje,więc niech nie sieje głupich tekstów,bo to pewnie następny przydupas co zgadłam?Ręka rękę myje a burmistrz już też segreguje swoją ekipę

 » Szkoła (Ruś | 01-02-2019, 22:56:04)

Szkoła w Stodołach też nie ma długu tylko gmina.

 » szkoła (rodzic | 01-02-2019, 22:21:42)

w SOSW dzieci mają fachową opiekę pod każdym względem. Brawo dla zarzadzających, nauczycieli, opiekunów i reszty pracowników. Tak trzymać dalej!!!!!

 » do zooli (obywatel | 01-02-2019, 22:05:12)

Pani Zoolu pisze pani, że: "Chyba lepiej zmienić burmistrza niż miejsce zamieszkania." No i zgadza się i my właśnie na jesieni wreszcie zmieniliśmy burmistrza. Jakieś no powiedzmy 12lat za późno ale zmieniliśmy. Także spokojnie teraz będzie bardzo powoli się poprawiać.

 » Do POP (UMIG Str | 01-02-2019, 20:02:39)

Jeżeli chodzi o długi to SOSW ich nie ma tylko gmina, która właśnie te pieniądze wydała na utrzymywanie w latach ubiegłych właśnie mi. SP Stodoły.

 » do płaczących wyborców p. Matczaka (obywatel | 01-02-2019, 19:22:16)

Czy myślicie że jak gmina się nie uratuje i zostanie jej obszar rozparcelowany do innych gmin to myślicie ze np Kruszwica nie zlikwiduje szkółki w Stodołach? Zlikwiduje! Bo tak podpowiada zdrowy rozsądek i ekonomia. Ekonomia ta prawdziwa a nie ta ekonomia jaworowa.

 » Zamknąć (Rrr | 01-02-2019, 19:08:42)

Zamknąć szkołę na Parkowej tam jest też masakra.Burmistrz tego nie widzi,czy nie chce widzieć?

 » Odpowiedź (Zoola | 01-02-2019, 19:05:00)

Chyba lepiej zmienić burmistrza niż miejsce zamieszkania.

 » Do A (Pola | 01-02-2019, 19:02:54)

Przemyśl a potem pisz bo masz małą wiedzę z tego co widzę.Doucz się bo pewnie chodziłaś do takiej dużej szkoły że bydło pchało cię ciągle w kąt.Przyszłość?A kto napisał,że nie przyszłość co?Widziałaś jak jest na przerwach przyszłościowa kobieto?Pewnie nie to idź i zobacz a się przekonasz,bo właśnie moje dzieci chodzą do Strzelna i jak jest przerwa to normalnie wylatują jak z procy jak bydło wypuszczone na pastwisko.Nie ma w tym niestety urazy żadnej ja dzieci nie nazywam bydłem tylko piszę jak to wygląda.Każdy ma prawo do swojego zdania więc o co chodzi?

 » Do Strzelnianki (Xxx | 01-02-2019, 18:51:05)

oj jaka Ty Mądra żebyś jeszcze nie mieszkała na wiosce. Bronisz Burmistrzem zobaczymy jak długo

 » Do Poli (A | 01-02-2019, 18:06:35)

,, lepiej trzech w klasie niż bydło przepychający sie"- poziom subzero , jeśli wiesz foto znaczy. Uczniowie to nie bydło, jak twierdzisz bez kultury, to nasza przyszłość . Nie można cały czas trzymać pod kloszem, bo to zwyczajnie robi im krzywdę. Pójdą do Strzelna to odżyją, tyle kolegów i w szkole weselej. Eekonomia jest nieugięta, jak tu ktoś stwierdził. Radzę ostudzić emocje, chyba , że sami utrzymacie szkołę ... Z dopłat rolniczych...

 » Długi (Basia | 01-02-2019, 17:12:09)

Ty też człowiek pusty jesteś i tak też myślisz.Długi gminy mam głęboko gdzieś.Pilnuj swoich zadłużeń a nie interesujesz się gminą,której za chwilkę nie będzie haaa

 » Parkowa (Pop | 01-02-2019, 15:54:16)

A dlaczego nikt nie mówi o zamknięciu sosw na parkowej skoro takie dlugi to niech połączą się z szerzawami. Wilk syty i owca cała.

 » do gminy Kruszwica (33 | 01-02-2019, 15:39:13)

Na złość Burm. to mężecie jedynie posłać dzieci do gminy Kruszwica i tyle -klamka zapadła- życie.

 » !!! (max | 01-02-2019, 15:19:45)

Brawo. Wreszcie jakieś konkretne decyzje.

 » Szkoła (Strzelnianka | 01-02-2019, 14:03:27)

Zamykać, a jak się komuś nie podoba nowy burmistrz zawsze można zmienić miejsce zamieszkania.

 » szkoły (mieszkaniec | 01-02-2019, 13:27:02)

Ludzie gdzie wy żyjecie czyżby w czasach łupanego kamienia że własnym dzieciom chcecie zgotować piekło ,bo te dzieci znają tylko pare osób i droge do wioskowej szkoły a trzeba im dać rozwijać się w normalnym otoczeniu a nie kończy dziecko szkołe na wiosce a potem idzie z ojcem w pole bo on do miasta na nauki nie chcę iść i dlatego mamy ciemny lud.PRZESTAŃCIE OCZERNIAĆ BURMISTRZA ,BO BYŁBY MATCZAK TO WSZEDŁBY KOMISARZ I TEŻ POZAMYKAŁ BY SZKOŁY NA WIOSKACH

 » Prawda (Kinia | 01-02-2019, 13:18:07)

Po pierwsze nie głosowałam na tego pana,a po drugie mam w nosie długi gminy.Mnie nie interesuje czy ją uratuje czy nie.

 » Zamknięcie szkoły (Belfer | 01-02-2019, 13:09:54)

Nic nie stoi na przeszkodzie aby rodzice powołali stowarzyszenie i sami prowadzili szkołę. Tylko wtedy sami zobaczą, że im się to w zwyczajny sposób nie zbilansuje.....

 » Dojna zmiana xxx (Dzidek | 01-02-2019, 12:03:13)

Cała wieś jedna i druga głosowała na pana Chudzińskiego nowego burmistrza i chwała ,dostaliście prezent i jeszcze dostaniecie podziękowanie. Ludzie wiecie jest gmina do wyratowania.Trzeba ratować gminę dziękujemy wam za pomoc.

 » Rejonizacja (Buka | 01-02-2019, 11:35:51)

My rodzice chcemy rejonizacji!!!!

 » do pola (mimi | 01-02-2019, 11:34:47)

to doloz do utrzymania szkoly jak jestes taka mądra !! typowe puste myslenie polaka zastaw sie a postaw sie a zas dlugow wiecej jak klakow na glowie

 » Haaa (xcp | 01-02-2019, 09:37:23)

A mnie nie interesują długi gminy.Czy to jest gmina,czy nie będzie to przecież nadal żyje.Przeżywacie z tym zadłużeniem jak byście na łeb dostali ja mam je w d...Będzie to samo co jest tylko bez biednej gminki

 » Nie,Nie,Nie (pola | 01-02-2019, 09:33:52)

To co mam robić?Będę przed szkołą stała z flagą sama?Ja jestem za utrzymaniem szkoły jako rodzic,chociaż rok to dużo!Pani Dyrektor powinna zwołać rodziców i powinni powiedzieć wprost NIE zamykamy!Nas jest więcej.Jeden człowieczek przedstawił swoje widzi misie i myśli,że jest bogiem.Robi to co mu się podoba.Jeszcze trochę i zobaczycie jak ślepia się wam otworzą.Będzie tak igrał to będzie to jego pierwsza i ostatnia kadencja chyba,że nie będzie już Strzelna to wtedy prędze.Chcemy naszą szkołę.A i lepiej trzech w klasie niż bydło przepychające się.

 » Szkoła (Xxx | 01-02-2019, 07:40:52)

Rodzice nie pozwólcie na zamknięcie szkoły

 » gmina tonie w dlugach (obywatel | 01-02-2019, 07:38:41)

Ponad 17mln zl długu a wy chcecie żeby na siłę utrzymywać szkoły gdzie jest pięcioro dzieci na krzyż. Tak się nie da. Teraz zawodzicie ale z czasem zrozumiecie ze to bylo słuszne posunięcie.

 » do Grażynki i innych podobnie myślących (obywatel | 01-02-2019, 07:35:18)

Zamykać i likwidować wszystko to co tylko obciąża budżet gminy. Nie ma sensu utrzymywać wszystkiego tylko dlatego żeby było i robić dobrą minę do złej gry. Ekonomia jest nieugięta i tego się nie przeskoczy.

 » Do Pana Zenona (mimi | 01-02-2019, 07:17:18)

w szkole w Stodolach jest dzieci prawie tyle co obslugi z nauczycielami, poprzedni burmistrz zrobil balaganu zatajał długi, prosze przeczytac regionalny tygodnik co powiedzialo rio, dla mnie bez sensu jest trzymac umierajaca szkole i co roku pompowac w nia kase, DRODZY RODZICE nie fundujcie swoim dzieciom nauczania indywidualnego niech wasze dzieci maja szanse konkurowac w normalnych klasach aby weszly w zycie przygotowane i nie bojace sie innych ludzi one sa tego warte

 » Strzelno (Donald | 01-02-2019, 07:10:26)

No tak byly Burmistrza pomaga ale nie kazdemu bo jakos tym naprawde potrzebujacym nie pomogl tylko wysylal do urzedu pracy choc to on mial ten urzad w gmine, byly Burmistrza zateudnial ludzi ktorzy ani jednego dnia nie przepracowali w gmine a wyplate brali I to byl ten dobry tatus Co oszukiwal I inni robili to razem z nim, dlatego jeszcze Co nie ktorzy powinni odejsc.

 » Wiadomy (TOMCIO | 01-02-2019, 00:15:50)

Kiedyś miałem same świnki ale się nie opłacało i już ich nie mam i też żyję . Ludzie proste jak słońce jak się coś nie opłaca to tego się nie trzyma . Dobranoc

 » Szkoła (Grażynka | 31-01-2019, 23:22:51)

Dlaczego zaraz do likwidacji?Wystarczy trochę pomyśleć a nie zamykać.Taka szkoła,co się dzieje ludzie!

 » Brak słów. (Zenon | 31-01-2019, 23:19:29)

Byłem na zebraniu i to co pan burmistrz mówił,jak perfidnie zwalał wszystko na p.Matczak to w głowie sie nie mieści!Może i długi są ale były burmistrz był taki,że pomógł każdemu,nikogo nie zostawił samemu sobie.I jeszcze jedno te długi należą też do jego podwładnych bo od czegoś ich miał no nie?Dziwie się że obecny p.burmistrz stwierdził,że jakby wiedział o dokładnym zadłużeniu gminy to do wyborów by nie przystąpił.Przecież zawsze można zrezygmować czy nie?Taka prawda.A co do szkoły to rodzice nie pozwalajcie na likwidacje.Powiedzcie NIE i już.Przecież to chore jeden człowiek powie,że zamknie a wy cicho.Stanowcze NIE na likwidacje,bo to tak wygląda jakby wasze dzieci pomogły je spłacać.I nie myślcie,że zostawi wam przedszkole bo to tylko żeby was uspokoić.Pozdrawiam.

 » Nie można... (Jula | 31-01-2019, 23:05:03)

Z tego co wiem to była reforma oświaty i gimnazjum przekształcono w szkoły 8 letnie tak?Od tego momentu w ciągu 2 lat nie można zamknąć żadnej szkoły ani też utworzyć filii.Rodzice i nauczyciele sprawdźcie dokładnie bo to że jest mało dzieci to nie jest aż taki duży argument.Niech owy burmistrz zrobi rejonizacje i dzieci przybędzie.Najlepiej jest zamknąć i zniszczyć bo wątpie żeby coś zaś tam powstało.Jak chce to od razu zamknie 3 szkoły a nie.Brak słów.

 » Likwidacja szkoły (Belfer | 31-01-2019, 23:01:13)

Do kicia! Z Twojego wpisu jednoznacznie wynika, ze pojęcia o oświacie nie masz, a jeśli jesteś nauczycielka owej szkoły to tym bardziej Twoja wypowiedź zupełnie Cię ośmiesza. Dlaczego w takich kwestiach zupełnie pomija się dzieciaki, to one są WAŻNE, a nie to kto straci godziny itd.Właśnie przez takie podejście do tematu polska szkoła schodzi na psy. Może spojrzeć lepiej z perspektywy dziecka. Czy nie lepiej dla jego rozwoju uczyć się w większej i bardziej zróżnicowanej grupie, w nowocześniejszej i lepiej wyposażonej szkole? Przecież większość wiejskich szkół przypomina te z Syzyfowych prac. Zgadzam się z Tobą tylko w jednej kwestii. Tak nauczyciele, którzy są emerytami winni już odejść ze szkół i nie blokować miejsc młodym. Wszak w Strzelnie działa UTW więc mogą tam się realizować.

 » Audyt (ast | 31-01-2019, 21:31:16)

Audyt to papier , a z papierem się nie dyskutuje . Burmistrz musi mieć się czym zasłaniać. Inaczej cała naprawa oświaty wyglądała by na widzimisię burmistrza.

 » szkoły (kicia | 31-01-2019, 21:26:26)

Tu głównie chodzi o skłócenie nauczycieli wiejskich z miejskimi. Po likwidacji gimnazjum miejscy stracili nadgodziny, bo dzieciaki zostali w wiejskich szkołach i wiejscy nauczyciele zyskali. Gdyby teraz likwidować szkoły podstawowe na wsiach, to tym z miasta znowu się polepszy kosztem wiejskich. Wiadomo jakie siły (osoby) stoją za interesami koleżanek i kolegów z miasta, często dorabiających do emerytur. Mam nadzieję, że kuratorium na to nie pójdzie a swoją drogą może Lorek zacząć od gminy Mogilno. Kiedy nasz nowy burmistrz przestanie tańczyć jak mu Duszyński i Brejza (młody) zagrają ? Może sam coś wymyśli ?

 » O (P | 31-01-2019, 20:45:03)

Zlikwidować SZKOŁĘ WE WRONOWACH!!!!!!!

 » Strzelno (MARIANNA | 31-01-2019, 18:37:31)

LUDZIE A MOŻE CHCECIE ŻEBY WRÓCIŁ STARY BURMISTRZ I ZARAZ ZLIKWIDUJĄ GMINE A WY SPRAWY ZAŁATWIAĆ POJEDZIECIE DO JEZIOR ,BO TAKI SCENARIUSZ BYŁBY ZA MATCZAKA ŻE STRZELNO STAŁOBY SIĘ WIOSKĄ

 » Burmistrz Strzelna (Putin | 31-01-2019, 18:02:38)

No panowie Stodół i Stodólna i Książ Sławsko Dolne macie pryncypana burmistrza wybraliście i macie śmieszne ludzie ja jestem zadowolony i się śmieje ale z was cwaniaki.

 » Asss (Aaa | 31-01-2019, 15:46:43)

Ty burmistrz: Dajcie ludziom zarobić tak jak np Niemiec zarabia 30e/h Anglik pewnie tyle samo tylko we funtach, to niech Polak też dostanie30zł/h (mowa o najniższej stawce).a co w tedy? Mama urodzi drugie trzecie dziecko bo będzie za co wychować a brat mamy i tysiące ludzi powrócą do kraju i tu będą pracować, budować domy i posyłać dzieci do szkół.idźmy w tym kierunku to tych szkół jeszcze wam braknie.

 » Audyt (Ruda | 31-01-2019, 15:30:19)

No mieli też komu zlecić audyt.Żenada!!!

 » Parkowa (Vip | 31-01-2019, 14:47:05)

A co z SOSW w Strzelnie? Panie Burmistrzu może warto pomyśleć o tej placówce.

 » Mogilno (zys | 31-01-2019, 13:59:08)

Szkoły wiejskie w gm Mogilno już mają łączenia najważniejszych przedmiotów typu matematyka, język polski. Przekłada się to m.in na poziom nauczania o wiele niższy niż w szkołach miejskich. Prawdziwe wyniki będą ukazane po egzaminie ośmioklasistów. I oby władza wyciągnęła wnioski.

 » szkoly bez dzieci (likwidacja | 31-01-2019, 13:34:55)

W gminie Mogilno są TRZY szkoły do likwidacji (tak widzą ludzie trzeźwo myślący).Tylko jakieś układy ,układziki są i gmina utrzymuje szkoły "bez dzieci"Kwieciszewo -dużo uczniów dojeżdża do Gębic-to ilu zostało?Wszedzień -garstka uczniów (blisko Mogilna)-prawie tylu zatrudnionych co dzieci!!! No i STRZELCE-szkoda gadać!!!Władzo obudź się ,przelicz czy to się opłaca utrzymywać te szkoły??????

 » szkoły (kazek | 31-01-2019, 12:41:24)

Szkoła Wronowy i Ciechsz powinna też iść do likwidacji

 » LIKWIDACJA (MARIANNA | 31-01-2019, 12:38:48)

NIE ROZUMIEM LUDZI KTÓRZY MAJĄ ZASADĘ -ZASTAW SIĘ ALE POSTAW- I CO TEN BURMISTRZ MA ROBIĆ TAK JAK BYŁY BURMISTRZ NO LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ(SZKOŁA PRZYNOSI GMINIE BARDZĄ DUŻE STRATY PONADTO AUTOBUS JEŻDZI DO STODÓŁ WIĘCEJ PUSTY NIŻ Z DZIEĆMI A OPŁATA OPIEKUNKI CO MIESIĄC PRAKTYCZNIE ZA NIC ROBIENIE KOSZTUJE TO JEDNAK DLA GMINY DUŻY WYDATEK ROCZNY NA TĄ PANIĄ I NA KIEROWCE Z AUTOBUSEM -POMYŚLCIE TYLKO SZANOWNI PAŃSTWO CZY KTOŚ Z WAS MAJĄC FIRME PODJOŁ BY SIĘ TAKICH WYDATKÓW I TO MÓWIĄC SUMIENNIE TAK SOBIE PUŚCIŁ BY SWOJE AUTO Z KIEROWCĄ I MOŻE KTOŚ POJEDZIE.MOŻE?brawo dla naszego Burmistrza że robi cięcia i dziękuje ludziom za pracę ,bo tak naprawdę to co ci ludzie robią chyba tylko wypłaty biorą --panie na pasach to raczej nie zdaje egzaminu a panie z autobusu,widocznie też nie bo dzieci czasami biją sie a opiekunka myśli chyba o wypłacie,poprostu strata pieniędzy gminnych na zbędne wydatki.

 » Oświata (Mieszkaniec | 31-01-2019, 10:20:38)

Ciekawe kiedy nowy burmistrz sterowany przez duszyńskiego zlikwiduje szkołę w Ciechrzu ? To może od razu też wziaść przykład z Mogilna jak się malwersuje potężną kasę przez skarbniczkę i nadal pracować .

 » Pan Lorek (aaa | 31-01-2019, 10:07:15)

Pan Lorek to niech przeanalizuje stan szkół wiejskich w gminie Mogilno bo tutaj też audyt by się przydał...

 » Do mieszkańców stodoly (Jaaa | 31-01-2019, 09:11:59)

Potem pojda wronowy a dalej sasiednia gmina I rzeszynek przed wyborami nikt o tym nie powie ale tak bedzie

 » Stodoly (Mimi | 31-01-2019, 06:46:13)

Trzeba zrozumiec ze dzieci w Stodolach nie moga miec nauczania indywidualnego bo niestety tak teraz to wyglada

 » Najwyższy czas ! (PODATNIK | 30-01-2019, 23:06:05)

Najwyższy już czas zreformować gminną oświatę. Szkoda , że spóźnioną o dekadę !Ciekawe jak zagłosują Pieszak , Cieślik i poprzedni radni przeciwnicy tej reformy współodpowiedzialni za obecny krytyczny stan finansowy gminy !?

 » SP Stodoły (???? | 30-01-2019, 22:24:51)

Niech Pan audytor odda pieniądze nauczycielem i pracownikom obsługi w swojej gminie, a później zabierze się za porządki w innej gminie.

 » Szkola (Adelf | 30-01-2019, 21:56:05)

Szkoła do likwidacji żeby ratować miasto Strzelno. Współczuję. Życzę rozpadu gminy wkoncu coś mądrego w tym państwie by się stało

 » Szkola (Miska | 30-01-2019, 21:32:54)

Brawo dla Burmistrza za dobro decyzje i za oszczednosc,bo jednej pani mniej do utrzymania przez gmine.

 » L (K | 30-01-2019, 20:41:22)

Jeszcze tylko szkoła we Wronowach do zamknięcia. Jestem ZA.

 » dobrze coć i tak niektórzy i tak nie zrozumią... (dziwny | 30-01-2019, 20:32:24)

po 8 latach w podstawówce w 2-8os. klasach dzieciak pójdzie do normalnej szkoły i "zginie" w tłumie....

 » X lat temu (Uczennica | 30-01-2019, 19:52:06)

Myślę że jest to bardzo dobre posunięcie. Szkoła istnieje tam tylko i wyłącznie dla zasady i utrzymania stanowisk. Dzieci w większości i tak dojeżdżają do owej szkoły, więc reszta uczniów też może.

 » Wiesniak (Pan | 30-01-2019, 19:32:06)

No i dobrze. Zamknąć i koniec 2 uczniów w klasie. Ja dojezdzalem też do strzelna to niech oni też odjeżdżają

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (6)
 » Areszt za podpalenie (4)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (47)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (65)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ