Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

MPGK nadal traci na śmieciach

2018-01-15 18:39
 

Mogileńskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Mogilnie nadal ponosi starty z tytułu odbierania śmieci z terenu gminy Mogilno. Wkrótce powstanie zapewne bardziej rygorystyczny regulamin przyjmowania odpadów przez gminną spółkę.

- Otrzymaliśmy znowu informację od prezesa komunalki o stratach. Pan prezes nas informuje i co to ma na celu? Znowu przyjdzie tak, że będziemy musieli ponosić rękę i podnosić opłaty za wywóz nieczystości stałych, czy coś w tym temacie się robi? Upłynęły już chyba cztery miesiące od chwili, kiedy żeśmy podnosili ceny (...) Na dzień dzisiejszy były takie deklaracje, że ma powstać jakiś dział, jakaś komisja, która opracuje nowy regulamin wywozu nieczystości stałych. Nic nie słychać, nic się w tej materii nie dzieje, straty rosną. Za pół roku obudzimy się z ręką w nocniku, co z tym fantem dalej zrobić. PSZOK jest nadal otwarty tak jak był, nie widać w harmonogramie wywozu nieczystości, żeby były poczynione jakieś oszczędności. To będzie się nam pogłębiało - mówił radny Konrad Andrzejewski podczas komisji Rady Miejskiej w Mogilnie.

Radny zaznaczał także fakt istnienia mało komfortowej sytuacji, w której zleceniobiorcą tych usług jest właśnie gminna spółka, a nie firma wybrana w drodze ogłoszonego przetargu.

- Gdyby był przetarg na to ogłoszony, a nie zlecenie tego działania komunalce, to właściwie co by nas to obchodziło? "Facet wygrałeś przetarg - rób tak, żebyś się w tej kwocie zmieścił". Ale komunalka jest naszą firmą, to nas też boli. Tak trochę w rozkroku stoimy, bo nie chcemy podnosić cen, ale nie powinniśmy dopuścić do tego, żeby komunalka ponosiła straty na tej działalności. Jaki złoty środek wybierzemy? - pytał Konrad Andrzejewski.

Z informacji przekazywanych przez burmistrza Leszka Duszyńskiego wynika, że prezes MPGK w Mogilnie zapoczątkował już prace nad uszczelnieniem całego systemu odbioru odpadów z terenu gminy Mogilno.

- Zgodnie z dyspozycją pana burmistrza przede wszystkim przygotowałem propozycje, które przekazałem. To były te sprawy, o których ja mówiłem. Moim zdaniem najbardziej powinno pomóc uszczelnienie tej części zbiórki odpadów, która dotyczy ogólnie mówiąc firm plus te wszystkie rzeczy, które państwo mówiliście odnośnie kupowania lub nie worków. Wszystkie te pomysły zebrałem i przedstawiłem chyba po trzech tygodniach. One są gotowe. Trzeba po prostu nad nimi usiąść i zacząć pracować - zaznaczał prezes Lorczak.

Wiadomo również, że pracownicy mogileńskiej komunalki nie opróżnią już pojemników osobom, które na czas nie wystawiły koszy przed swoją posesję. Prezes MPGK wyliczał także dotychczasowe działania prowadzone przez gminną spółkę.

- W praktyce przestaliśmy realizować te zlecenia dodatkowe, czyli to co często mieszkańcy dzwonią i mówią, że śmieci nie zostały zabrane. My wiemy, że najczęściej zapomniano wystawić. To ograniczyliśmy i to jest jedyne, co możemy zrobić. Zbiórka śmieci to jest tak naprawdę usługa przewozowa. Trzeba z pewnego miejsca wziąć śmieci i do pewnego je zawieźć. To co mogliśmy zrobiliśmy, czyli wybudowanie stacji przeładunkowej, zakup własnego zbiornika, które pozwala nam taniej kupować paliwo. Na 15 osób, które zajmują się śmieciami - 8 jest zatrudnionych na minimalnej krajowej. Taniej się już nie da. Można kupić jeszcze nowszy samochód, który troszkę mniej będzie palił, to oczywiście jest naszym celem (...) Mamy dość młodą naszą flotę. Wszystkie te podstawowe trzy śmieciarki to są samochody kilkuletnie, dodatkowo dwa z nich są wykorzystywane dodatkowo. Kończą pracę jako śmieciarka, zdejmują zabudowę i jeżdżą już w innym celu. Jeden jeździ przewożąc kontenery ze śmieciami do Inowrocławia, które to z kolei są zapełniane przez inne śmieciarki, te które odbierają kontenery spod bloku, a drugi staje się samochodem do wywozu szamba. Wydaje mi się, że to jest optymalne, to co robimy - mówił Artur Lorczak, prezes MPGK.

Prezes Lorczak odniósł się również do cen odbioru odpadów w pobliskiej gminie Strzelno, gdzie ilość śmieci na mieszkańca, na rok według zestawień wynosi 215 kg. Dla porównania w gminie Mogilno jest to 350 kg.

- Stąd się bierze ta różnica cenowa. Gdybyśmy my mięli wywieźć 215 kg, to cena na pewno by wystarczała lub była nadmiarowa. W Strzelnie te 215 kg dotyczy mieszkańców i firm, u nas mieszkańcy i firmy w przeliczeniu na jednego mieszkańca to jest ponad 400 kg, czyli dwa razy więcej. Tutaj naprawdę decyduje ilość śmieci - informował Artur Lorczak.

Według wstępnych szacunków, w przypadku pobierania dodatkowych odpłatności od mieszkańców za worki - spółka zaoszczędziłaby w skali roku 100 000 zł. Oprócz tego sygnalizowany jest także problem nieprawidłowego pakowania przez mieszkańców odpadów z tworzyw sztucznych, czyli plastików oraz wyrzucanie mocno zabrudzonych śmieci, jako segregowane.

- Gdybyśmy zaczęli sprzedawać mieszkańcom worki, odeszłoby nam 100 000 zł. Byłby też taki efekt, że ludzie by zaczęli te worki oszczędzać, by lepiej pakowali na przykład plastiki, bo w tej chwili nieliczne osoby zgniatają, wozimy powietrze (...) Nieraz śmieci, które zawozimy do firmy utylizacyjnej są tak brudne, że ich nie chcą. Wtedy je musimy zawieźć do Inowrocławia, a tam płacimy, bo tutaj jak oddajemy, to oni nam płacą - mówił prezes mogileńskiej komunalki.

Wyliczenia wykazują, że do zrównoważonego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi brakuje 400 000 zł. Wkrótce powołana zostanie doraźna komisja składająca się z wybranych radnych, która zajmie się opracowaniem zmiany regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mogilno. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [67]» dodaj komentarz   

 » Śmieci (Gość | 24-01-2018, 21:40:03)

Proponuję aby właściciele firm rozmawiali z prywatną firmą Sanikont i zobaczymy jak będzie pod względem ceny? Co na to odpowie prezes MPGK. Wcale nie jest powiedziane że MPGK musi wywozić śmieci z firm w Mogilnie

 » Biznes (Biznes | 24-01-2018, 20:11:05)

Proszę o konkretny plan naprawczy dla Zakładu oferującego świadczenie usług wywozu nieczystości. To, że jest nierentowny interes to nie jest powód do podnoszenia cen tylko do zmiany operatora tzn. Firmy świadczącej usługi. Jeśli coś jest klapą to się biznes zamyka w trybie pilnym, aby uniknąć pogłębiania zadłużenia. Może zarząd oczywiście rozszerzyć swoją działalność o usługi przynoszące zysk. Rozumiem, że wyniki osiągnięte lub i całkowity brak lub nawet straty nie mają wpływu na wynagrodzenie, a to błąd.

 » strata na smieciach ? (... | 24-01-2018, 19:12:30)

Jak to jest z podwyzką smieci dla firm. Teraz za smieci w firmie za kontener płacimy 438 zł. pisza ze bedziemy płacić 486 zł, bo ceny nie były zmieniane od 2012roku, ale cena w 2012 r wynisiła 373 zl !!

 » do adwersarza i ktoś-ia (Jahn | 23-01-2018, 19:47:22)

Wczytałem się właśnie w projekt rozporządzenia dotyczącej nowej formacji Służby Ochrony Państwa- w miejsce dotychczasowego Biura Ochrony Rządu i ....oniemiałem Szef tejże nowej Służby,który powinien mieć przynajmniej stopień Generała Brygady będzie otrzymywał uwaga:8600 złotych brutto wynagrodzenia!!!!!Nie wspomnę o oficerach niższych stopniem wojskowym i rangą,którzy bezpośrednio również swoim ciałem będą ochraniać najważniejsze osoby w Państwie za o wiele mniejsze pieniądze również z narażeniem życia-podobnie jak policjanci czy strażacy.Więc zarobki przekraczające ponad 10000 złotych p.Burmistrza Duszyńskiego,jego zastępcy p.Ciesielskiego,Dyrektora OSiR p.Michalskiego czy Prezesa Zakładu Gospodarki Komunalnej p.Lorczaka i innych w takiej miasteczku jak Mogilno wydaje mi się lekką przesadą- przy czym zaznaczam ,że nie zazdroszczę bo pracuję fizycznie "u prywaciarza" i nie jest to bynajmniej 8 godz. dziennie-ale absolutnie nie narzekam.Tylko ja naiwny myślałem,że przykład powinien iść z góry .bez komentarza ...:( p.s zdaje się,że tylko radny Molenda coś napomknął o niebotycznej wysokości prezesa ZGK p. Loczaka na sesji Rady Gminy - reszta radnych daje milczące przyzwolenie.wyniki firmy słabiutkie,podwyżki za wywóz śmieci ciągle podwyższane,przetargi wszelkie przegrywane,zarobki pracowników często za najniższą krajową ,ale nad wszystkim czuwa Rada Nadzorcza tejże spółki: v-ce burmistrz Ciesielski.Przykre to ale totalny brak pokory czy samokrytycyzmu ;(

 » opinia (turysta | 22-01-2018, 18:44:53)

W,takim Kopczynie,już "pomagają" MPGK----śmieci,popiół,gruz,pozostałości płytek ceramicznych szmaty itd wyrzucają na drogę,żeby MPGK nie "traciło" na paliwo.Może wystarczy na pensje Zarządu?

 » do adwersarza (Ktoś | 22-01-2018, 17:59:07)

Odnośnie nepotyzmu Duszyńskiego zgadzam się z Tobą w 100%. Popatrz na inną Spółkę. Obecny Prezes wcześniej był mechanikiem od komputerów. Popatrz kto znajduje pracę w OSRiR, Spółce Mogilno Sport, MPGK, Muzeum w Urzędzie Gminy. Przykładów nepotyzmu jest kilkadziesiąt. Tak kilkadziesiąt.

 » Śmieci (Luna | 22-01-2018, 07:50:14)

Panie Andrzejewski ...nie chce pan podnosić cen? To śmieszne bo już pan to zrobił.może radni niech swoje diety przeznaczą

 » traci (mig 21 | 21-01-2018, 20:56:20)

Traci na śmieciach a zyskuje na ściekach które uciekają im do jeziora i nie trzeba oczyszczac czysty zysk. leje się na ogrodowej za Mickiewicza i pod PEpko. A kasiora wpływa gdy sprzedają wode.

 » ŚMIECI (żuczek | 21-01-2018, 14:43:24)

A ŻEBY BYŁO ŚMIESZNIEJ TO W STRZELNIE WIĘKSZOŚĆ NIE PŁACI ZA MIESZKANIA I PAN BURMISTRZ CICHO ANI RUSZ SPRAWE DO SĄDU ŻEBY ŚCIĄGNĄĆ DŁUGI A JAK NIE TO KOMORNIK WIE CO ROBIĆ ,ALE JAK TO KTOŚ NAPISAŁ ,ŻE WYBORCY PÓJDĄ I NA KOGO INNEGO ZAGŁOSUJĄ I TU OD LAT JEST TEN SAM PROBLEM

 » do internauty Ktos vel Ktoś (adwersarz | 21-01-2018, 14:26:03)

Takiego nepotyzmu, jak za "rządów" Leszka Mogileńskiego I nigdy wcześniej nie było. Ale co tam, jeszcze wczoraj handlowałem komórkami, a dziś jestem prezesem spółki komunalnej. I tak 3mać Leszku miłościwie nam panujący i obejmujący wszelkie patronaty honorowe, usuwający niewygodnych fejsbukowiczów ze swojego FB: "Leszek Duszyński osoba publiczna". Jaka publiczna, skoro krytyki lub innego zdania się boi?

 » ???? (Ktos | 21-01-2018, 11:35:33)

Jak może być dobrze skoro Prezes MPGK, prywatnie szwagier przyjaciela Burmistrza został wybrany w śmiesznym konkursie. Po prostu miał i musiał wygrać.

 » ŚMIECI (ryś | 21-01-2018, 10:42:30)

Co wy piszecie jakie deklaracje a bynajmniej w Strzelnie to mają to głęboko w --z tyłu bo mówią że Burmistrz nic im nie zrobi ,bo jak co to nie będą głosować na niego i niestety taka to prawda w tym marnym grajdole że każdy -każdego boi się

 » spis ludności (gmina | 20-01-2018, 23:16:21)

Proponuję sprawdzić czy wszyscy mieszkańcy podpisali deklaracje. Znam rodzinę, która NIGDY nie wypełniła deklaracji a śmieci im wywożą!!! Jak można od lipca 2013 roku nie sprawdzić czy każdy dom/mieszkanie posiada dokumenty podpisane. Gmina nie potrafi porównać dokumentacji.... Paranoja...A jak komuś przybędzie członek rodziny to od razu wiedzą gdzie szukać dodatkowych pieniędzy... Niech się wezmą do roboty !!! Sądzę, że jest dużo takich punktów odbioru śmieci gdzie się za darmo wywozi..

 » Zmiana kadry (Śmieciarz | 20-01-2018, 15:55:29)

W innych miastach, przy niższych stawkach, zarabiają na śmieciach, tylko u nas tracą. Trzeba zmienic dyrekcję, bo są nieudolni

 » Prywatyzacja (Obiektyw | 20-01-2018, 12:45:04)

No bez jaj, rozpisać przetarg, który z pewnością wygra prywatna firma i problem z głowy. No ale tak być nie może, po co ma być taniej.

 » BAREJA w Mogilnie (jo | 19-01-2018, 22:53:44)

Widzę że to nie moje zwidy! dosyć że wielki ten TRAKTOR to jeszcze pług miał podniesiony i pustą piaskarkę, a co do śmieci to też jak idiota segreguję A PRACOWNICY WIELKIEJ KOMUNALKI WRZUCAJĄ RAZEM WSZYSTKIE DO ŚMIECIARKI a pan BEZRADNY karze jeszcze myć . WYJŚĆ Z TYŁKAMI I SIĘ ZORIENTOWAĆ CO SIĘ DZIEJE ,lepiej zwołać KOMISJĘ TO KASA WPADNIE . ROZLICZYMY PRZY WYBORACH

 » Do kretynow do odśnieżania w Mogilnie (Ja | 19-01-2018, 19:51:16)

Weźcie łopaty i szpadle i ręcznie odśnieżajcie chodniki i przejścia bo od jeżdżenia traktorami już uszkodzone są krawężniki oraz chodnik na Witosa. Tam gdzie w zeszłym roku poprawiano chodnik podsumują go tylko żwirem. Jak ograniczonym trzeba być aby wpaść na pomysł odśnieżania ciężkim sprzętem chodników? Rozwalić tak - bo publicznie czyli niczyje - nie Wasze. Wstyd także dla idioty, który zatwierdził taki plan odśnieżania - także na nowo położnych chodnikach.

 » nieporadny prezes (MAk | 18-01-2018, 21:49:28)

Jak dowódca,trener czy prezes nieporadny to się go po prostu zmienia nie wspominając o zarządzie czy radzie nadzorczej

 » wypłata prezesa (wypłata prezesa | 18-01-2018, 20:37:35)

Obciąć wypłatę prezesa MPGK, radę nadzorczą zlikwidować i by się kasa znalazła. 11 tys. miesięcznie to jest 132 syt. rocznie. Jakby tak o połowę wypłatę obciąć mielibyśmy już 66 tys. kasy do zapłaty za śmieci. A jakby tak pójść dalej i obciąć tę wypłatę o 2/3 to mielibyśmy już 88 tys zł do gminnej kasy. Zwykły Kowalski ma tylko 2 tys. wypłaty i musi jakoś żyć, a jeszcze się z niego doi... Dość! Tylko firma zewnętrzna do ogarniania śmieci! MPGK do oczyszczalni i odśnieżania dróg zimą - TLYKO w drodze przetargu, a nie z wolnej ręki i zlecenia Słońca Panującego!

 » ANALIZA KOSZTÓW UTRZYMANIA SOCJALIZMU (PODATNIK | 18-01-2018, 18:46:08)

to jedyna droga na poszukanie odpowiedzi na pytanie gdzie uciekają pieniądze!? PUBLICZNA ANALIZA PRZY OTWARTEJ KURTYNIE!!!!CZY NADAL JEST SENS UTRZYMYWAĆ SOCJALIZM ?...na RACHUNEK PODATNIKÓW? DOŚĆ !!!!

 » Mecenas (Wanda | 17-01-2018, 23:23:57)

Oj mecenas mecenas...ty tak na serio?zapewne pan Karol Nawrot zapewni nam to wszystko:):):) też proponuję wymianę radnych, oczywiście tych z większości w radzie, bo skoro dzieje się tak źle to tylko oni są temu winni. Burmistrz bez nich nic nie zrobi

 » Cmg masz rację (Mecenas | 17-01-2018, 21:16:58)

Cmg, całkowicie się z Tobą zgadzam. Bardzo dobry głos w dyskusji, ale Twoje propozycje może zrealizować tylko inny burmistrz i w większości inni, nowi radni, a nie ci obecni, co większości wszystko co pan Duszyński zaproponuje, przegłosują. Takie sobie BMW: bierni, mierni ale wierni. I to się liczy i docenia w ratuszu.

 » Odpady (Cmg | 17-01-2018, 17:40:25)

A może nie następne boisko lub hala sportowa tylko z prawdziwego zdarzenia wysypisko o charakterze przyszłościowym. Nie wspomnę o dotacjach do zmiany sposobu ogrzewania lub podniesienia klasy pieców. Jakoś w naszej gminie, czy powiecie oficjalnie nie mówi się o tym. Dlaczego u naszych powiatowych sąsiadów takie dotacje istnieją?

 » Znowu wiecej za smieci. (Astron | 17-01-2018, 17:13:23)

MPGK macie dwa wyjscia, albo sie wycofac z rynku skoro nie ogarniacie, albo nie dawac sobie podwyzek, kazdy po najnizszej i HEJA. A dyrektor nie musi zarabiac 15 czy 10 tysiecy, za 5 tysi tez przezyje. 5 tysi mniej u dyrektora miesiecznie i ma 60 tysi rocznie gratis funduszy. Druga rzecz to probowac cyckac UNIE na siano jak sie da.

 » śmieci (lolo | 17-01-2018, 16:56:02)

Problem kilometrów do inowrocławia i z powrotem to jedno. Wiekszym zapewne problemem jest spłata kredytów za te nowe śmieciarki, tudzież inny sprzęt.

 » ??? (colo.. | 17-01-2018, 14:54:09)

Czy to prawda, że odpady zielone z gospodarstw domowych przewozi się po 50 km?..., to i 100zł na głowę nie starczy.

 » jak to jest? (Observer | 17-01-2018, 14:13:28)

A ja jestem ciekawy, jak mieszkańcy naszych osiedli mieszkaniowych (spółdzielni mieszkaniowej) są rozliczani? czy płacą za śmieci segregowane, czy niesegregowane? Bo jeśli za segregowane (czyli dużo niższa stawka), to kto to kontroluje, bo na osiedlu przy Dworcowej-Kościuszki bardzo często obserwuję, jak lokatorzy bloków wynoszą do kontenerów śmieci zmieszane, a więc powinni zapłacić drożej, a czy tak jest? Przecież w mogileńskich blokach mieszka ładnych parę tysięcy osób, a więc i tu należy szukać dochodów.

 » do ja (tomasz | 17-01-2018, 13:03:37)

Przeoczyłem znak zapytania ale ty jak byś przeczytal ze zrozumieniem to wiedziałbyś ze po wyrazie masz powinien znajdować się znak zapytania trochę wyobraźni chłopie

 » do kompost (ala | 17-01-2018, 07:44:36)

Bo nie mogą. Takie przepisy

 » Kompost (Tomek | 16-01-2018, 22:45:50)

A dlaczego z tylu liści lub skoszonej trawy nie zrobią kompostu przecież rolnicy szukają obornika i sprzedać oczywiście za normalne pieniążki

 » Brak konkurencji (Gość | 16-01-2018, 20:59:20)

Sami widzicie na zdjęciu jakim pojazdem są zbierane plastiki. Te plastiki trafiają pewnie do Inowrocławia z 40 kilometrów w jedną stronę więc co ten pojazd wiezie? Powietrze. Mam pytanie ile na ten samochód wejdzie nie zgnieconych plastików z koszy może trzy Cztery nie więce? Więc się pytam gdzie tu ekonomia jadąc osiemdzisiąt kilometrów w dwie strony więc jak tu nie ma być podwyżek. Proszę niech ktoś sobie zada trud i policzy gdzie to jedzie i ile koszy wrzucone zostaje na ten samochód

 » Chyba ktoś tu na głowę upadl (Ja | 16-01-2018, 20:18:21)

Firma wybrana bez przetargu, cena najwyższa w okolicach i nadal za mało. To chyba ktoś na głowę upadł. Nie podoba się to do widzenia i już a nie znów śpiewka jak jest słabo. Program naprawczy powinien polegać na ogłoszeniu przetargu i zmiejszenie pensji darmozjadom. I tyle. Acha jeszcze jedno jaki ćwierćinteligent z MPGK wpadł na to aby odśnieżać chodniki za pomocą traktora, który po nich jeździ i rozwala to co jest jeszcze dobre? Później znów będzie ze ktoś musi zapłacić za to ze jakiś idiota ciężkim sprzętem jedzi po ścierkach do chodzenia. Wybory w tym roku proponuje wybrać kogoś kto będzie dbał o pieniędzy mieszkańców miasta i gminy a nie drenowała kieszenie pod przykrywka nierówności.

 » MPGK NADAL TRACI NA ŚMIECIACH (MANIA | 16-01-2018, 20:05:41)

Śmieci segregowane papier,plastik są wkładane "do jednego auta" więc jak można mówić tu o segregacji,ja uczciwie w ciągu m-ca dzielę te śmieci do odpowiednich worków,ale niestety moja praca na nic .Współczuje tylko tym pracownikom zatrudnionym na minimalnej pensji przy segregacji tych odpadów.Poprzednia firma ,która zabierała śmieci zabierała je do osobnych aut,plastik do plastiku,papier do papieru.

 » Nieczystości (Nieczystości | 16-01-2018, 19:41:39)

Nie na tym rzecz polega źe jest strata i naleźy zdobić podwyżki. Moźe trzeźba zmienić prezesa bo nie umie działać i rozwiązać problemu bo będą cały czas podwyżki i podwyżki i podwyżki

 » Do Tomasz (Ja | 16-01-2018, 18:57:03)

Jaka woda za darmo? Nie jesteśmy w Stanach Zjednoczonych. Woda jest wliczona w ścieki. Pomyśl chłopie

 » Gospodarka wolnorynkowa czy nadal komuna? (c-agro | 16-01-2018, 18:56:21)

Jeśli MPGK nie radzi sobie z śmieciami to trzeba ich "odciżyć", rozpisać przetarg i niech się tym zajmą profesjonalni przedsiębiorcy a nie takie postkomunistyczne struktury. Najwyraźniej prezes MPGK próbuje wywierać naciski na lokalne władze, w kierunku kolejnych podwyżek opłat za odpady, a to błędne koło. Czy za każdym razem kiedy doinwestują sprzęt, podniosą wypłaty będą chcieli podwyżek opłat?

 » Edukować (Mieszkaniec | 16-01-2018, 17:34:33)

Uważam że powini wrócić do podstaw czyli edukować, jak segregowac, co gdzie i w jakim stanie umieszczać a dopiero potem podnosić ceny. Co szkodzi zamieścić na mogilenskich portalach instrukcje. Może chociaż czesciowo poprawi to sytuację, bo dla chcącego nic trudnego

 » Drożej za śmieci (Rambo | 16-01-2018, 15:39:48)

Zgadzam się z panem Andrzejewskim uczciwy przetarg załatwi sprawę a nieudacznik biznesowy przepuszczający pieniądze obywateli niech zajmie się prowadzeniem prywatnej firmy .Plajta murowana, tu chłopie nikt ci nie pomoże .Jak przynosisz straty to w cho..rę z prezesostwa ,ale to wszystko to układy-nietykalni.

 » oj (oo | 16-01-2018, 14:36:32)

Oj, Jacuch co ty proponujesz?Za nim kamieniem stoi czarna kiecka na stanowisku jp2. Ma poparcie jak nikt inny. Trzeba wiedzieć z kim trzymać.

 » do Wyborcy (Potop | 16-01-2018, 13:40:17)

A o naszych ulicach Grobla-Sienkiewicza to burmistrz już całkowicie zapomniał. A tyle obiecywał, że do końca 2012 roku będziemy mieli nowe nawierzchnie po rozkopaniu ulic przy budowie kolektorów sanitarnych i nic z tego nie wyszło. Taki kłamczuszek z naszego burmistrza.

 » śmieci (mały | 16-01-2018, 13:37:35)

Ja myślę że ci na górze to już mają we krwi że biednego trzeba kopać,no bo zobaczcie w Strzelnie wygrała firma co najmniej pieniędzy weżmie za śmieci a i tak dali podwyżki ,no bo większość cwaniaków nie płaci ani za mieszkania ani za śmieci a nasz władca nic cicho siedzi i podnosi uczciwym mieszkańcom

 » kasiorka rozchodzi się w tri miga (Wyborca | 16-01-2018, 13:29:38)

Dandysowi i internaucie "Mogilno" dodam, że tajemnicą poliszynela jest, że burmistrz odpuszcza póki co budowę hali sportowej przy SP 3, bo po prostu boi się, że Hala spółki komunalnej Mogilno-Sport przy Grobli do południa będzie świeciła pustkami, bo dzieciaki z trójki będą miały swoją halę sportową i nie będą chodzić na Groblę, bo po co? Mnie zastanawia co innego: jutro na sesji rady miejskiej radni będą podejmować uchwałę zmieniająca zapisy budżetowe m.in. wprowadzą budowę 3 ulic: Mrugowskiego, Brodowskiego (tam na tym osiedlu mieszka pan burmistrz Duszyński) oraz Leśnych Skrzatów na Stawiskach. A dlaczego tych inwestycji nie zapisano miesiąc temu w głównym budżecie na 2018 rok, tylko teraz nagle ponad 2 mln zł na te ulice się znalazło? I pytanie: czy ktoś wie, jak nazywa się szef rady nadzorczej spółki komunalnej Mogilno-Sport?

 » sabotaż (hejka | 16-01-2018, 12:08:32)

Do Mogilno ! Ciemny lud wszystko kupi , gość który pisze o opakowaniach po jogurtach wpisuje się w mentalność burmistrza i jego kolesi ! Ekolog pie.....ny z podwójnym morale !

 » SMIECI (lukY | 16-01-2018, 11:45:07)

JAK MA STRATY NIECH NIE BIERZE WYPLATY BO ZA CO?

 » przetarg? (xxx | 16-01-2018, 09:04:42)

Po co przetarg skoro żadna firma nie przystąpi z obawy, że po 3 miesiącach burmistrz zerwie umowę pod pretekstem skarg mieszkańców?

 » do top oss (Tomasz | 16-01-2018, 07:16:19)

Może byś tak wylizał te puste pojemniki po jogurtach po co zużywać wodę za darmo ja masz zastanów się człowieku co piszesz

 » smieci (Tomasz | 16-01-2018, 06:58:06)

No już nawet na ludziach oszczędności szukają no 8 charuje za najniższą krajową a może tak by się udało na czarno jeszcze większe oszczędności a może sobie skroimy pensyjki i tu trzeba szukać oszczędności

 » Opłata za segregowane (Ja | 16-01-2018, 06:10:07)

To ja się pytam! Gdzie pieniądze z odpadów segregowanych? Skoro Pan mówi że bierzecie za to kasę, to pytam się, co z nimi dalej jest. Panie Lorczak, odpowiedz Pan. I Pan Andrzejewski ma rację, przetarg musi być. A wy jak nie potraficie dysponować tymi pieniędzmi co macie to się nie pchajcie przed szereg. Nie umiesz to nie rób, albo dziesięć razy się zastanów chłopie. Bo my wiecznie nie będziemy płacić coraz więcej za śmieci.

 » .. (ktoś | 16-01-2018, 02:11:15)

Sposób prosty prezesa zdegradować do dyrektora pensje obciąć o 2/3 i brakujące 100 000 zł się znajdzie a i tak będzie dyrektor zarabiał powyżej średniej krajowej.

 » Do Dandysa (Mogilno | 15-01-2018, 23:29:38)

Zapomniałeś Kolego że Rada Nadzorcza komunalki to nie jedyna w naszym Mogilnie - są jeszcze inne spółki gminne w których są Rady nadzorcze dla swoich . Bieżnia za tak gigantyczną sumę przyda się chyba tylko do tego że po wyborach obecni Burmistrzowie i Radni za karę będą zmuszeni do biegania tam aż do upadku . Jak to się w naszym mieście nie szanuje publicznych pieniędzy , mamy chociaż jakiś klub biegaczy ?Państwo Radni jak już nawet Boga się nie boicie to zważcie chociaż na to że za chwilę wybory i tej bieżni to Wam żaden z mieszkańców nie zapomni - roztrwonić ponad 2 miliony i mieć jeszcze nadzieję na powtórny wybór do rady tego ciemny lud nie kupi .

 » IQ (x | 15-01-2018, 23:22:06)

koszty im ciagle rosna, moze przez 'szczodrość' albo nie umiejętność liczenia pracowników? wystawiasz 1 worek, a zostawiają 5 nowych

 » Segregowane ?????? (Mieszkaniec | 15-01-2018, 23:11:47)

Panie prezesie komunistycznej Komunalki chce Pan wprowadzić odpłatne worki na śmieci ? To ja teraz opiszę sytuację z początku stycznia - robiąc porządki i w wyniku przegapienia wcześniejszych terminów wywozu śmieci segregowanych wystawiłem przed posesję 6 worków zielonych ,czyli ze szkłem -jakie było moje zdziwienie jak pracownicy Pana prezesa władowali w/w szkła razem z 1 pojemnikiem śmieci zmieszanych ,za które jak Pan pisze dostaje Pan zapłacone ma pan zapłacone . Wynika z tego że robi Pan sabotaż w sprawie opłat za śmieci mnożąc ilość śmieci zmieszanych za które Pan płaci a zmniejszając świadomie ilość śmieci segregowanych co na to nasi radni powiedzą przy ustalaniu następnej podwyżki opłat za śmieci ? DLA WSZYSTKICH NIEDOWIARKÓW I RADNYCH NA POTWIERDZENIE MOGĘ UDOSTĘPNIĆ NAGRANIE Z MONITORINGU !!!!!!!!! Może już czas sprowadzić firmę z Kutna zbierającą śmieci ze Strzelna ? Ogłoście przetarg na odbiór śmieci kochani Radni bo za pół roku żaden z Was nie uzyska reelekcji !!!!

 » jak szaleć to z grubej rury (Dandys | 15-01-2018, 22:31:52)

Ma rację mogilnianin, że pyta o radę nadzorczą MPGK. A dlaczego nikt z tej rady nie zabiera głosu? Dlaczego jej szef jednocześnie wiceburmistrz Mogilna nic nie mówi? Jak wytłumaczyć nam, "dostarczycielom" śmieci, że 3 osobowa rada nadzorcza MPGK bierze rocznie ok. 150 000 zł wynagrodzenia, w tym nasz wiceburmistrz prawie 40 000? A przecież zgodnie z prawem, "osoba delegowana przez organ (burmistrza) do reprezentowania w spółce samorządowej interesów jej właściciela (Gmina) może, a nie musi mieć wynagrodzenia. U nas MUSI, bo tak chce pan Duszyński. Nasz burmistrz łatwo wydaje nieswoje pieniądze np. na nową bieżnie na stadionie. Najpierw było to coś koło 1,6 mln zł, potem radni dochwalili kolejne 200 000, a na sesji środowej dołożą kolejne 800 000 zł,bo tak chce nasz pan i władca - będzie nowa bieżnia za 2,6 mln zł!!! A my nadal będziemy mieli w Mogilnie najgorsze ulice w promieniu 100 km, jak np. Piłsudskiego czy Hallera. Szkoda, że PiS wycofał się z dwukadencyjności wstecz.

 » Śmieci (Prezes | 15-01-2018, 22:01:52)

No im już w głowie się przewraca dosyć że w szybkim tempie podnoszą ceny to wciąż mało i mało wiadomo że jak płacimy to mają zabierać wszystko i bez gadania a jak nie pasuje trzeva zmienić firmę. samochody co chwilę nowe i co z tego jak to z naszych pieniędzy idzie. To jest chore by tyle płacić za śmieci. A oni jeszcze warunki stawiają.

 » do top oss (tak tak | 15-01-2018, 21:41:39)

a g...o zawijasz w papierek i zawozisz do oczyszczalni ? jeszcze 2 lat wstecz ( lub cos ok.) nie bylo segregacji wszystkie smieci ladowaly w jednym pojemniku i placilo sie tylko za pojemnik .placilem 1/4 tego co teraz i zapewniam ze nic nie wywalalem po rowach

 » Oj ciemnogrodzie.... (Top oss | 15-01-2018, 21:35:27)

Puste opakowania po np jogurtach, serkach, sokach przecierowych myje się lub chociaż płucze, to samo ze słoikami, bo jak coś robić to dobrze od początku do końca.zero wyobraźni i edukacji a potem dziwota że drogo...

 » Smieci (Cm | 15-01-2018, 21:28:50)

Pan Prezes tej śmiesznej spółki przesadza co chwilę podwyżki. Lepiej było by zorganizować przetarg. Niech ludzie odpowiedzialni za wycenę usług lepiej przyłoża się do roboty.

 » Śmieciowy nonsens (Leon | 15-01-2018, 21:25:36)

Przestać wozić liście na wysypisko w Inowrocławiu. Samochód zawożący te liście wyprodukuje więcej szkodliwych spalin niż gdyby te liście skompostowano na miejscu. Poza tym widziałem na jesieni wystawione przed posesjami dziesiątki worków z liśćmi a worki przecież kosztują i zaśmiecają folią środowisko. Może by tego rodzaju odpady każdy właściciel ogródka sam zagospodarował (zakompostował lub nawet spalił jak to się kiedyś robiło.)Trochę dymu z liści nie truje tak jak spaliny z ciężarówki.

 » bzdury (anty | 15-01-2018, 21:19:16)

mam pytanie do p.prezesa ;jak to jest że śmieci segregowane ( w tym przypadku worki z plastikiem ) idą do tej samej smieciarki co pojemniki z popiolem ( razem z popiolem )to po co ta segregacja skoro wszystkie smieci laduja razem

 » odpady (pani domu | 15-01-2018, 20:45:10)

nie musze odstawiac smieci,nie kupuje jedzenia przetworzonego,umiem gospodarowac tak jak nauczyli mnie rodzice,ktorzy kiedys nie martwili sie ,,smieciami,,powrocic do szklanych butelek,szklanych opakowan,papier skladac na makulature i szanowny wielebny pan lorczak nie bedzie mial problemu,,ludzie zyja za 2tys i musza sobie radzic ,,drodzy rodacy nie dajmy sie zwariowac,nie pozwolmy by wciaz nas okradano,

 » Śmieci (skorpion | 15-01-2018, 20:31:15)

Co ma wpływ na ilość wytwarzanych śmieci?..oczywiście zbieranie ich a nie wyrzucanie po lasach czy rowach,no i oczywiście zasobność ludzi..Średnia ilość wytwarzanych śmieci na mieszkańca UE to ok.500 kg.(Niemcy ponad 600 kg)...a w Gminie Mogilno jest problem bo śmieci za dużo...?Włodarze powinni się cieszyć,że świadomość społeczeństwa wzrasta...w końcu jesteśmy w Europie.

 » SMIECI (MIESZKANIEC | 15-01-2018, 20:14:48)

Nie rozumiem sformułowania Pana Prezesa-:brudne śmieci:,a jakie mają być,śmieci to śmieci.Mam nadzieję że wybrana szanowna komisja jak i Pan Prezes nie będzie kazała nam mieszkańcom myć butelek po oleju czy słoików po majonezie lub koncentracie pomidorowym - to by była dopiero PARANOJA,koszt takich śmieci byłby nie wyobrażalny oczywiście dla mieszkańca- ciepła woda+ścieki+płyn do naczyń.Lepiej tak jak za komuny odtworzyć skup surowców wtórnych no i społeczeństwo będzie zadowolone bo za opakowania otrzyma parę groszy.Co do worków to koszt wyprodukowania i zakupu tak wielkiej ilości tego asortymentu to naprawdę grosze chyba że mieszkańcy będą płacić tak żeby ktoś na tym interesie zarobił.I jeszcze jedna sprawa o której się nie mówi ,a mianowicie zarobku dla mogileńskiej komunalki z tytułu sprzedanych butelek po piwie ,butelek plastikowych czy puszek aluminiowych czy też makulatury ale co tam naiwni mieszkańcy zapłacą za wszystko niech tylko radni to uchwalą.

 » MPGK (mogilnianin | 15-01-2018, 20:08:03)

należy przeanalizować koszty utrzymania rady nadzorczej,która w niczym nie pomaga ,tylko bierze duże pieniądze.Urealnic również pobory prezesa.Wtedy zapewne MPGK zmieści się w swojej stawce,a pan Andrzejewski niech śpi spokojnie.

 » Mpgk (Ttt | 15-01-2018, 19:31:02)

Pan Lorczak ile zarabia??. 11.000zł co miesiąc??

 » MPGK (Jacuch | 15-01-2018, 19:30:10)

Proponuje by Lorczak podał się do dymisji. Jeśli ktoś sobie nie radzi na stanowisku to potrzebne są zmiany

 » Śmieci (Mieszkanka | 15-01-2018, 18:54:37)

Gdyby odbierając śmieci zostawiali worki do segregowania tak jak w umowie może byłby mniejszy problem...

 » śmieci (mieszkaniec | 15-01-2018, 18:46:27)

NAJLEPIEJ OBCIĄC WYPŁATY ELICIE I NA WSZYSTKO STARCZY

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Nielegalny zrzut ścieków (0)
 » Zderzenie w Dąbrówce (5)
 » Krzesiński nadal starostą? (71)
 » Wyburzą budynki (4)
 » Zdrowe odchudzanie (0)
 » Przejażdżka z promilami (3)
 » JW: Zmiany w radzie (38)
 » STRZELNO: Radni wybrani (9)
 » POWIAT: Nowi radni (72)
 » MOGILNO: Wybraliśmy radnych (43)
 » WYBORY 2024: Strzelno (15)
 » WYBORY: Jeziora Wielkie 2024 (9)
 » WYBORY: Dąbrowa 2024 (30)
 » Wybory Samorządowe 2024 [Relacja] (147)
 » Jak oddać ważny głos? (0)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ