Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Powiat Mogileński - Społeczeństwo

Czy znów pojadą pociągi przez Strzelno?

2013-02-15 00:09
 

Posłanka Iwona Kozłowska pyta ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej o możliwość przywrócenia połączenia kolejowego pomiędzy Mogilnem a Inowrocławiem przez Strzelno i Kruszwicę. Co z tego wyniknie?

Na początku lutego poseł Iwona Kozłowska (PO), wystąpiła z zapytaniem do ministra Sławomira Nowaka o możliwość przywrócenia nieczynnej linii kolejowej nr 231 biegnącej z Mogilna do Inowrocławia przez Strzelno i Kruszwicę.

- Linia kolejowa nr 231 - to obecnie nieeksploatowana w ruchu pasażerskim linia kolejowa łącząca Inowrocław z Mogilnem przez Kruszwicę i Strzelno. Obecnie eksploatowany jest jedynie (w ruchu towarowym) odcinek od Inowrocławia do Kruszwicy. Od Kruszwicy do Mogilna szlak jest nieprzejezdny. W czasie mojego dyżuru w Mogilnie mieszkańcy prosili mnie o uzyskanie informacji w przedmiocie tejże linii kolejowej, która przez wiele lat im służyła - pisze w swym liście poseł Iwona Kozłowksa z PO.

Wkrótce dowiemy się czy istnieje możliwość przywrócenia połączenia pomiędzy Mogilnem a Inowrocławiem przez Strzelno i Kruszwicę. A co wy sądzicie o tym pomyśle?

Do sprawy jeszcze wrócimy. (PK | fot. www.bazakolejowa.pl)

Fakty dotyczące linii kolejowej nr 231:
1882-09-01 - otwarcie linii towarowej Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy
1889-01-01 - otwarcie linii pasażerskiej Inowrocław Rąbinek - Inowrocław Mątwy oraz otwarcie odcinka do Kruszwicy
1892-10-15 - otwarcie linii Mogilno - Strzelno
1908-10-01 - otwarcie linii Kruszwica - Strzelno
1996-06-01 - zamknięcie dla ruchu pasażerskiego odcinka Kruszwica - Mogilno
1996-09-08 - zamknięcie dla ruchu towarowego odcinka Kruszwica - Mogilno
1997 - zamknięcie dla ruchu pasażerskiego odcinka Inowrocław Rąbinek - Kruszwica
1997-2003 - zaasfaltowany przejazd w Polanowicach, rozkradzione tory, nieprzejezdny odcinek Kruszwica - Strzelno
2004-04-26 - zdecydowano o likwidacji odcinka pomiędzy Kruszwicą a Mogilnem
2006 - w związku z modernizacja drogi Toruń - Poznań wycięto około 100 metrowy odcinek torów, przecinających drogę w okolicach stacji Bronisław, likwidując ostatecznie połączenie Strzelna z Mogilnem.
2009 - zaasfaltowany przejazd w Strzelnie w okolicach Urzędu Miejskiego.
2010-2011 - w dwóch miejscach linia kolejowa została przecięta przez budowaną obwodnicę Mogilna
Stacje kolejowe: Inowrocław Rąbinek, Mątwy, Rożniaty, Kruszwica, Polanowice, Racice, Lachmirowice, Gopło, Wronowy, Młyny, Strzelno, Bronisław, Kunowo Kujawskie, Szczeglin, Mogilno
Długość linii: 55,33km

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [76]» dodaj komentarz   

 » pkp (zorro123 | 24-03-2019, 23:33:42)

Pociągi do Strzelna powinny wrócić ze względu na słabe połączenie z powiatem.

 » dworzec (gosc | 15-04-2018, 18:35:10)

Ten dworzec był wspaniały i mógł być do dzisiaj ,przecież przydałby się -dziwie się tylko że naczelnik który wtedy był nie zatrzymał tego barbarzyństwa ,dlatego dzisiaj on i co niektórzy powinni odpowiedzieć za ten barbarzyński czyn

 » ....... (Aeiouy | 15-04-2018, 16:36:13)

Taaa i lotniska z pasem dla boeingów + połączeń lotniczych z Tokio i Chicago...

 » Kolej w Strzelnie (Rash | 14-04-2018, 22:26:46)

Oczywiście, że Strzelno potrzebuje połączeń kolejowych ale zobaczcie jaka władza jest w naszym województwie. Marszałek Całbecki Strzelno ma gdzieś.

 » Propozycja (michał 4 | 05-10-2016, 18:44:04)

Moim zdaniem linja 231 powinna być dopuszczona do ruchu z Kruszwicy przez Strzelno do Mogilna ,aby do tych miejscowości można się było dostać koleją z z szlaku naszych zabytków

 » To była " zbrodnia"... (paragraf | 26-02-2013, 13:32:24)

na przepięknym DWORCU.!!!!Kto był KATEM ?

 » Bardzo bardzo proszę (kolejarz | 26-02-2013, 12:35:50)

o fotkę dworca z drugiej strony-(od ul.Kolejowej).Już była ale zniknęła.

 » no i co to komu przeszkadzało (Px 48 | 25-02-2013, 18:14:30)

Obawiam się, że "rewitalizacja" tej linii jest niemożliwa z uwagi na spore braki w torowisku pomiędzy Strzelnem a Mogilnem. A ze Strzelna do Kruszwicy też brakuje torów a jeżeli są to mocno zachwaszczone. Szkoda że w tej okolicy nie było kolejek wąskotorowych koszty eksploatacji mniejsze a co za tym idzie szybciej można by było linię wznowić. Zainteresowanie takim połączeniem też pewnie byłoby niewielkie.

 » kolej (tołdi | 22-02-2013, 10:15:31)

A ja myślę,że ścieżka rowerowa była by bardziej na te czasy,kto teraz podróżuje koleją? a rowerek super sprawa,np bezrobotni mogli by sobie pojechać do Urzędu Pracy po czekające na nich tam oferty

 » Do benol- (realista | 21-02-2013, 17:24:16)

masz rację -strzeliłem byka -przepraszam ....pośpiech.

 » Zwracam się z apelem (kolekcjoner | 21-02-2013, 17:21:05)

do wszystkich kierowców,którzy rozwieźli rozebrany dworzec kolejowy w Strzenlie po okolicach Gminy .Powyższe informacje są mi niezbędne do historycznego ustalenia ostatniej drogi NASZEGO PRZEPIĘKNEGO DWORCA. Mamy taki obowiązek jako społecaeństwo ,które nie zdołało przeciwstawić się oprawcom i obronić Go przed zagładą.Pamiętam,że dworzec rozebrany został chyba w połowie lat osiemdziesiątych.

 » do realisty (benol | 21-02-2013, 08:58:49)

realisto wróć najpierw do szkoły naucz sie ortografi rzuć wrzuć wrzucać pisze sie przez "u" T9 Ci nie pokazało jak się to pisze;P ja jestem za przywróceniem lini 231

 » dworzec (jaś fasolka | 20-02-2013, 20:10:31)

co tam koledzy POprzyjcie metro do Strzelna z Mogilna, a co tam, i woda nie wypłynie, i będzie fajnie romantycznie, kolorowo, POprawnie, będzie się czym POdzielić bo kaska POpłynie, a jak nie wyjdzie to co i tak nikomu włosek z pały nie zleci, proponuję ranking głosujcie kto jest za niech się zgłasza, ja jestem za

 » Do Manueli (historyk | 20-02-2013, 16:15:46)

Dziewczyno- czy Ty wiesz co to był stan wojenny i dekada stanu wojennego. W koło pełno kapusi,ORMOWCÓW , towarzyszy, klakierów naczelnika...To nie to co dziś. Możesz sobie pisać do woli .W tamtym czasie po tym wpisie już byś miała pukanie do drzwi i jesteś przegrana.

 » rozebanie budynku (Manuela | 20-02-2013, 14:55:06)

Budynek dworca był jak mi wiadomo zabytkiem, ciekawe kto wydał pozwolenie na rozebranie. Dworzec był wizytówką miasta, mieszkańcy siedzieli sobie cicho , zamiast protestować, oby Wam Kościoła jeszcze nie rozebrali:}}}}

 » Bardzo proszę (Sentyment | 20-02-2013, 12:33:43)

o umieszczenie więcej zdięć dworca w Strzelnie.

 » ........... (...... | 20-02-2013, 12:11:16)

Gdzie jest nasz dworzec....????

 » szanowni Marzyciele- (realista | 20-02-2013, 11:50:42)

prosze zejść na ziemię i wrócić do rzeczywistości. Przyjechała jakaś Pani poseł i zamieszała. To dowód jak można w prosty sposób wrzócic dowolne hasełko wyjechać i zamieszać "elektoratem lokalnym. To wygodne bo o beztobociu nic,o biedzie nic o biurokracji ani słowa o ucieczce młodych z kraju cisza. I o to jej chodziło.Wyjechała i wróci przed wyborami....po głosy wyborcze.Temat zastępczy działa....aż do wyborów.

 » linia kolejowa (Tomashi | 19-02-2013, 23:29:06)

Do Mogilna owszem ale ze Strzelna do Inowrocławia przez Kruszwicę jest to nieopłacalne. Proponowałbym raczej zastanowić się nad otwarciem linii kolejowej Mogilno - Konin przez Strzelno Wilczyn i Kleczew. Zainteresowanie byłoby ogromne w kierunku Konina. Tak skonstruowane połączenie to też dobra alternatywa przy połączeniu z Strzelna z Inowrocławiem oraz Poznaniem przez Mogilno.

 » Do wiara- (historyk | 19-02-2013, 20:54:07)

masz krótką pamięć o ostatnich dniach dworca. To inny....I. był najwiekszym gminnym budowniczym . Żadem następny gospodarz nigdy tyle nie zbuduje.

 » : ) ( : ) | 19-02-2013, 20:53:38)

Fakt lepsza komunikacja Mogilno-Strzelno , Strzelno-Mogilno by się przydała :)

 » dworzec (wiara | 19-02-2013, 19:03:59)

dworzec rozebrał b. naczelnik gminy pan..l i wybudował sobie dom.

 » Kolej (Damian | 18-02-2013, 19:06:06)

POPIERAM otwarcie nowej linii kolejowej :DD

 » Do szewca (rolnik | 18-02-2013, 12:21:51)

Nie bądź taki nerwowy.Czytaj ze zrozumieniem.Odnosiłem się tylko do klimatu w jakim zniknął przepiękny budynek dworca w Strzelnie. Była to dekada stanu wojennego. Żyło ci się lepiej w tym czasie bo byłeś członkiem satelitarnej partyjki PZPR jaką był ZSL.Pewnie na dodatek należałeś do ORMO.Kółko rolnicze uprawiało za grosze twoją glebę a ty siedziałeś na Rynku w "Danusi".Zapomniałeś już o łapuwach żeby dostać talon nz ciągnik lub kombajń czy inne materiały.Pewnie pamiętasz do których drzwi trzeba było wejść by coś załatwić .Zapomniałeś już o węglu ,sznurku do snopowiązałek.Dziś dupku nie potrafisz się odnaleźć bo brak ci podpory w postaci legitymacji partyjnej wiedzy ekonomicznej też.Mi żyło się wtedy dobrze jak i dziś na swoim.Myśleć ,myśleć -nikt ci tego nie zabrania.Walcz o swój byt.Komuna nie wróci.Z tym musisz się pogodzić. Pewnie też masz na sumieniu i ten nieszczęsny dworzec Strzeleński.Któremu zabrakło pięć lat by był uratowany.Przegrał bo komuchom zabrakło zdrowego rozsądku (jak zwykle) i wyobraźni.Idzie wiosna zostaw kompa i na pole.

 » dworzec (szewc | 18-02-2013, 10:27:21)

do tego pseudo rolnika, jeśli tobie w "tamtych czasach", było źle to jesteś dupa nie rolnik, i w dzisiejszych się nie odnajdziesz, jesteś skończonym nieudacznikiem, mnie jako rolnikowi w przeszłych czasach żyło się bardzo dobrze, w dzisiejszych za to jest walka o byt, i nie pieprz że czegoś nie zrobiłeś, bo ty niczego w życiu nie zrobiłeś

 » Moim zdaniem (Inowrocławianin | 18-02-2013, 10:22:58)

Jeśli pomysł odbudowy linii kolejowej upadnie, to w zamian dobrze byłoby, żeby zwiększono liczbę połączeń autobusowych między Inowrocławiem, a Strzelnem. Przecież to skandal, żeby ostatni autobus do Inowrocławia jechał o 18.00... Przydałoby się jakieś późnowieczorne połączenie.

 » ... (arczi | 17-02-2013, 18:21:35)

nie zebym wydziwial, ale czy nie bylo tak ze kursowaly autobusy/busy do strzelna ale puste i sie nie oplacalo im jezdzic? cos tam bylo ze ghmina niechce sie rozliczac z nimi za kursy mimo umowy ?

 » Temat Zastępczy ( blondynka | 17-02-2013, 15:48:13)

Slogan roku 2012

 » Warto by pogrzebać (rolnik | 17-02-2013, 14:05:45)

w archiwach z czasów ostatnich podrygów lokalnych "władców" PRLu czyli dekady stanu wojennego. Robili wtedy co chcieli. Wszystko było na tzw. przydział. Po wszystko trzeba było zapukać w odpowiednie drzwi . W takim właśnie klimacie utracił swój żywot przepiękny dworzec Strzeleński. Dziś możemy się tylko wściekać , patrząc na piękno tego obiektu (niestety na fotce) , że jako społeczeństwo nie zdołaliśmy obronić go przed zachłannymi kacykami z PZPRu. Zabrakło niestety nam odwagi. Teraz to dowodzi jak społeczeństwo zostało przetrącone wówczas przez genereła i jego popleczników z PZPR. Warto pamiętać tamte czasy.

 » na szarym końcu (Analityk | 17-02-2013, 10:49:02)

Krótko mówiąc jest to tzw. temat zastępczy. Może lepiej pani poseł wziłaby się za obwodnicę Strzelna, Inowrocłąwia czy Żnina? Ostatnio przeczytałem raport z wykorzystania środków unijnych przez poszczególne województwa w latach 2008-2013. Kto zgadnie na ktorym miejscu było nasze kujawsko-pomorskie? Tak! Bingo! Zajęliśmy zasłużenie przedostatnie 15 miejsce! Hańba, że o wstydzie nie wspomnę. Nawet wojewodztwo podlaskie - tzw. Śiana Wschodnia, nas wyprzedziło.

 » . (kk | 17-02-2013, 09:47:01)

Pojedzie pociąg, wypali 500 litrów ropy wioząc dwóch pasażerów dziennie :-) czy ci p-osłowie nie mają ważniejszych pomysłów na ten region???

 » PiKiP (sarin11 | 16-02-2013, 22:06:02)

A może ten dworzec został przeniesiony na ul. Miradzką? trzeba by było sprawdzić gdzie się podziały cegły z dworca PKP i kto wydał zezwolenie na rozbiórkę tego dworca- jak już rozliczają ludzi za dawne czasy to niech też rozliczą tych co podpisali się pod rozbiorem dworca.

 » dopłacać? (abc | 16-02-2013, 19:55:07)

Panstwo tzn znowu my wszyscy.jesli jest taka potrzeba to osoby ktore potrzebuja polaczenia miedzy Mogilnem a Inowroclawiem niech sie zdeklaruja ile razy w tygodniu czy w miesiacu beda jezdzic.Zapewne znajdzie sie prywatny przewoznik ktory sprosta wymaganiom.Inaczej znowu zyski pojda na premie prezesow.

 » linie (ktosik | 16-02-2013, 19:27:03)

a gdy by tak połączyć razem to z linia do orchowa to by była piękna trasa ;)

 » do Manuel (Manuela | 16-02-2013, 19:04:38)

Manuel, zamiast obrażać ludzi sam napisz coś mądrego:} Do takiej linii kolejowej powinno dopłacać Państwo. Połączenia komunikacją PKS między Mogilnem , a Strzelnem są tak złe, że aby dojechać w niedzielę lub sobotę, trzeba liczyć na swoje auto.

 » Do Manueli (bieda powiatowa | 16-02-2013, 18:23:27)

-przypominan ,że mieszkańcy Strzelna nie mieli nic do powiedzenia w temacie uratowania dworca przed zagładą . Wtedy w PRL rządził generał w ciemnych okularach a jego namiestnikiem w mieście był pewien towarzysz -dziś prywaciarz.Tylko jego dobra wola i mogła uratować dworzec.Niestety on przybył w teczce. Pani poseł trzeba dać zimny prysznic. Temat wyborczy sentymentalny dla nas korzystajęcych z ciuchci .W dzisiejszej rzeczywistości NIE DO ZREALIZOWANIA.

 » pkp do manueli (manuel | 16-02-2013, 17:52:56)

głupiaś ty głupiaś, komu to przeszkadzało? patrz na ekonomię, aż nie dziw że takie głupie baby sa w strzelnie jednym przeszkadza że nima cicuchci drugie boją się dach remontować zimą bo nikt nie wejdzie

 » królik z kapelusza (ned | 16-02-2013, 15:46:12)

ja proponuję pani poseł aby zajęła się rozwiązywaniem realnych problemów, których wokół jest pełno i w ten sposób budowanie swojego elektoratu wyborczego. z pomysłów "pod publikę" i "z kapelusza" jak ten opisany powyżej radzę zrezygnować, bo społeczeństwo się nimi już raczej przejadło...

 » super pomysł!!! (mała | 16-02-2013, 14:27:16)

swietny pomysł, duzo by nam to ułatwiło no i moze Strzelno nie zniknęłoby wtedy tak szybko z mapy polski!!!

 » linia kolejowa (Manuela | 16-02-2013, 14:03:48)

Dlaczego nie może być ja kiedyś? Wiele razy jeździłam do Strzelna pociągiem, komu to przeszkadzało? Tego kto rozebrał ten ładny dworzec w Strzelnie postawiłabym przed sądem. Nie wiem jak mieszkańcy mogli na to pozwolić w ogóle.

 » przez PO (oszukany | 16-02-2013, 12:36:03)

już lepiej niech ci z PO nie podpowiadają co mamy robić. Niech rozliczą się przed oszukanymi wyborcami z niedotrzymanych obietnic wyborczych. Szukanie tematów zastępczych to ich wyrafinowana specjalność. Może przyjedzie do Mogilna większa ryba -nie zwykły poślik i zapyta jak się żyje w młych mieścinach. Tuskobus ma ruszyć w Polskę ..... nie dajmy się oszukiwać .Pani poseł niech zainwestuje pieniądze własne i zobaczy na czym polega biznes w tuskolandii....

 » LINIA KOLEJOWA (JEDRULA | 16-02-2013, 12:16:45)

POMARZYC PIEKNA RZECZ.JAK ZNAM ZYCIE TO TEN POMYSL JEST NIE REALNY.PO PIERWSZE;BRAK PASAZEROW,TOROW,DWORCA W STRZELNIE.MNIEJSZE KOSZTY BYLYBY URUCHAMIAJAC LINIE KOLEJOWA MOGILNO-ORCHOWO DLA CELOW TURYSTYCZNYCH.ALE TEZ PATRZE OKIEM PESYMISTY NA KOSZTY SAMEJ EKSPERTYZY MOSTOW I WIADUKTOW

 » hahaha (sj | 16-02-2013, 11:26:12)

Pomysł jak najbardziej mi sie podoba i jak najbardziej trafiony ale...przy obecnych rządach pewnego pana to raczej nic w Strzelnie nie zrobią nowego, raczej wszystko porozbierają, zburzą, zaoraja i bedzie wioska Strzelno..byc może bylo by nawet lepiej jakby Strzelno było wioska. Rozebrany dworzec PKP i kościół na Rynku, powycinane drzewa na ul. Powstania Wlkp. ciekawe kto za to odpowie ?

 » hehehhhheee (old man | 16-02-2013, 10:57:11)

...A może Pani Poseł pójdzie dalej i od razu lotnisko wybuduje w Mogilnie ,a potem metro! Powodzenia w zbieraniu głosów w wyborach!

 » kolej (mieszkaniec | 15-02-2013, 22:56:17)

Kilkanaście lat temu mieliśmy zakłady pracy,dworzec kolejowy ,dziś nie ma nic.Młodzi ludzie są zmuszeni uciekać z tego miasta w poszukiwaniu zatrudnienia.Bo skoro nawet jest praca w okolicach to nie ma możliwości dojazdu na zamiany bez własnego transportu.Ktoś doprowadził do tego że dworzec został rozebrany oraz do ogólnej dewastacji.Podobny los spotkał amfiteatr oraz park gdzie wszystko co możliwe zostało rozgrabione.Nie ma oczywiście winnych i nikt nie został pociągnięty do odpowiedzialności .

 » Połączenie (Krzysztof | 15-02-2013, 22:21:44)

Wydaje mi się że pomysł jak najbardziej dobry ale nie do zrealizowania w obecnym czasie.Przecież na odcinku Mogilno-Strzelno-Kruszwica nie ma już torowiska nie wspominając już o innych elementach.Nie było trzeba dopuścić do dewastacji tej linii.Pamiętam dokładnie jak likwidowano tą linie kolejową zapewniając mieszkańców o połączeniu autobusowym.Jak się okazuje dziś nie ma ani kolei ani połączeń autobusowych bo zostały wycofane.Wydostanie się z Mogilna do Strzelna wieczorem graniczy z cudem nie wspominając już o dojeździe do pracy na zmiany np.do Inowrocławia czy Mogilna.Bez własnego transportu jest to nie realne.

 » LINIA KOLEJOWA NR 231 (MIESZKANKA STRZELNA | 15-02-2013, 21:59:03)

UWAŻAM, ŻE TO JEST BARDZO DOBRY POMYSŁ Z PRZYWRÓCENIEM NIECZYNNEJ LINII KOLEJOWEJ NR 231, WKOŃCU KTOŚ SIĘ TYM ZAINTERESOWAŁ, W STRZELNIE BARDZO BRAKUJE POŁĄCZENIA KOLEJOWEGO I JEST TO WSTYD DLA MIASTA, ŻE GO BRAK, TRZYMAM KCIUKI ZA POZYTYWNE ROZWIĄZANIE TEGO PROBLEMU

 » Śmiech na sali (Ja | 15-02-2013, 21:35:11)

Dal mnie jest to śmiech na sali. Pani Poseł pewnie nie wi co czyni. Pamiat lata 70-80te. Ten pociąg świecił pustakmi w czasach kiedy społeczeństwo nie maiło samochodów. Dziś każdy ma autko i na takiej linii będą zupełne pustki. O czym ta Pani Poseł marzy. Pani Poseł proszę ruszyć głowa i głosów w następnych wyborach szukac w inny sposób i w innych regionach

 » kolej (kolejarz | 15-02-2013, 21:32:03)

jeszcze lata w tym roku nie było, ani słoneczko nie przygrzało, a niektórzy dostali udaru mózgu, pewnie wogóle go nie mają, dziury w drogach jak stodoła, a cymbałom nowa linia kolejowa w durnych pałach, przecież to fizycznie nie do odtworzenia baranie ....

 » Co z pociagami ? (wyborca | 15-02-2013, 18:52:27)

Na temat połączeń Inowrocławia z Poznaniem i pośrednich miejscowości rozmawiałem z Panią Kozłowską . Dziwi mnie to, że temat ten jest bardzo ważny dla obywateli w chwili bezrobocia , bo Poznań jest zagłębiem pracy i nauczania . W obecnym czasie dojazd koleją do pracy , czy do szkoły w Poznaniu czasowo nie stanowi problemu TYLKO CZYM ? Zapytanie Pani Kozłowskiej o uruchomienie linii , która fizycznie po części już nie istnieje w porównaniu o konieczności interwencji u samorządowców o przywrócenie logicznego myślenia przy planowaniu pociągów jest czymś niezrozumiałym . Przecież oni żyją i funkcjonują dzięki naszym podatkom .

 » Podróże koleją (Polak | 15-02-2013, 18:05:43)

Utopia . Lepiej zastanowić się nad przywróceniem połączenia Inowrocławia ze Żninem - to jest bardziej realne. A co sądzicie o tym ,że wcześniej rano nie ma czym dojechać z Inowrocławia do Poznania , a późnym wieczorem wrócić . Tak samo nie ma czym dojechać rano do pracy z kierunku Gniezna do Inowrocławia . Brawo samorządowcy .

 » kolej (obywatel | 15-02-2013, 17:49:02)

Ze względu na stan infrastruktury między Mogilnem , a Kruszwicą (braki oraz rozebrana ze względu przecinanie się z drogami)to przywrócenie ruchu to jest rzeczą niemożliwą ze względu na koszty .Bardziej realnym tematem byłoby przywrócenie ruchu pociągów szczególnie pasażerskich między Inowrocławiem ,a Żninen . Samorządy,które pozwoliły na likwidację ruchu między tymi miastami to tak jakby strzeliły sobie w kolano .Jedyną przeszkodą byłoby nałożone nakłady na podniesienie prędkości na tej linii . Na zachodzie ze względu na walory turystyczne tych terenów nigdy na zamkniecie linii i likwidację pociągów nie pozwolonoby . My tu mówimy praktycznie o utopii . A teraz rzeczy możliwe , które zależą od dogadywania się ludzi w samorządach wojewódzkoich . W dzień powszedni i świeta z Inowrocławia do Poznania i miejscowości pośrednich nie ma czym dojechać do pracy i szkół , aby być przed godz. 7 na stacji końcowej . Tak samo nie ma czym wrócić , by wyjechać z Poznania między godz. 21-23 .Z Mogilna można rano wyjechać i późno wrócić , ale te pociągi wiszą na włosku ze względu na frekwencję (Mogilno to mała miejscowość więc to tak jak na dużym gr..... pociąg zaczynałby i kończył bieg )i jeszcze trzeba się przesiadać w Gnieźnie .Tak samo nie ma czym dojechać rano z kierunku Gniezna , Trzemeszna , aby przed godz. 7 być w Inowrocławiu .A dlaczego tak się dzieje ? Bo to są różne województwa , ale jak dla mnie jedna Polska .Zajmijmy się więc bardziej realistycznymi tematami . Obudźmy samorządowców bo chyba obywateli mają za cielaków . Jestem obywatelem Mogilna i w zasadzie piszę za mieszkańców Inowrocławia , Trzemeszna i innych pośrednich miejscowości bo im chyba nie zależy na tym , aby mieć ranne i późnowieczorne połączenia jakie mieli jeszcze niedawno .

 » pociagi (ja | 15-02-2013, 17:12:13)

tutaj jest odp na pytanie Pani poseł http://biznes.onet.pl/pkp-plk-planuja-wylaczenie-z-eksploatacji-2-tys-km,18493,5421864,3045147,82,news-detal

 » A Pan Maryjan- (przenikliwy | 15-02-2013, 17:01:24)

wycofał ze swojego bloga 3 kompromoitujący autorski wpis , w którym zbeształ swoich czytelników za słabiutki wynik w konkursie blogerów regionalnych. Mam przeczucie ,że ciężko Panu bez nas. Nie ma co się obrażać bo tęsknimy już za sobą. Nie potrzebnie Pan się uniósł. Nie musimy bawić się w konkursy jak w TVN. Przyzwyczailiśmy się do Pana-Pan do nas. Panie Marianie do roboty. Nie można wszystkiego przekreślać przez jakiś tam konkurs. To co Pan robił jest historycznie dobre ,choć niektóre rzeczy można poprawić (w tym kontakt z nami).Znając Pana bez bloga Pan się męczy i długo nie wytrzyma.Historię dworca w Strzelnie wraz z fotkami ujrzałem właśnie na Pana blogu. Może Pan ją rozszerzyć.Pozdrawiam. Czytelnik bloga.

 » Fajny pomysł (oko | 15-02-2013, 16:43:40)

za PO to nie możliwe oni rozbierają Polskę pytanie czy Polska jeszcze istnieje czy jest ona tylko na papierze.

 » Dworzec w Strzelnie (pamiętam | 15-02-2013, 16:25:17)

rozebrany został za panowania ostatniego namiestnika-naczelnika PRLu. Po stanie wojennym komusza hydra podniosła swój łeb . Robiła co chciała. Przetrącone społeczeństwo lokalne nie reagowało. Szalony pomysł rozbiórki przegrał ze zwolennikami remontu. Okazja do zagospodarowania materiału rozbiórkowego wygrała ze zdrowym rozsądkiem. Towarzysze wygrali. Przegrało społeczeństwo. Dziękuję za piękne zdięcie perełki architektonicznej, zniszczonej przez ludzi o ptasich móżdżkach i małpim rozumie ....ale..... czego można spodziewać się po komuchach. Kilka lat dojazdów do pracy pozostawiło bajeczny obraz i uroki tamtych czasów. Różne zdarzenia związane z ekipami dojeżdżającymi do pracy to odrębne historyjki. Piwko w bufecie notoryczna gra w karty w baśkę ,66 to klimat tej ciuchci.

 » Jestem ZA! (xxx | 15-02-2013, 16:22:17)

Jestem jak najbardziej ZA!

 » kolej (strzelniak | 15-02-2013, 15:54:26)

Wspaniałe czasy gdy w Strzelnie funkcjonowała stacaj PKP z pięknym budynkiem dworca. Na tej stacji pracował mój wuj więc często tam przebywałem gdy jeszcze do Strzelna przybywały lokomotywy węglowe. Ostatni raz jechałem pociągiem do mogilna stawić się na komisje wojskową.

 » kolej (ktoś | 15-02-2013, 14:50:52)

A ja uważam, że jest to możliwe, ale wirtualnie stworzyć sobie w komputerze taki piękny dworzec i całą linię z Mogilna do Inowrocławia i tylko tak

 » Pomarzyć dobra rzecz (kolejarz | 15-02-2013, 14:37:54)

Trzeba było bronić tego unikatu na SKALĘ EUROPEJSKĄ. Dziś to tylko sentyment i najlepsze wspomnienia z młodości i pięknych widoków ziemi Kujawskiej oglądanej z okien ciuchci. Znaleźli się \"artyści\"-którzy bedąc przy władzy różnego szczebla potrafią tylko rozwalać to co inni zbudowali.Gangsterzy ,którzy doprowadzili do rozbiórek zabytkowych pięknych budynków w tym i w STRZELNIE (ówszesna władza rodem z PRLu) niech wiedzą ,że przyłożyli ręce do nieodwracalnego zniszczenia historii nie tylko architektonicznej. Ale mając wówczas \"władzę\"pokazaliście ,że nie liczycie się z opinią mieszkańców przeciwnych tej rozbiórce. Konstrukcyjnie budynek był w dobrej kondycji. Mimo pęknięć był do wyremontowania i przeznaczenia na mieszkania. Ale \"władza\" zawsze musi zademonstrować swoją przewagę nad społeczeństwam. Mam prośbę do młodych pozytywnych fanatyków by w zarysie przedstawili historię likwidacji dworca w Strzelnie. Mieszkańcy Strzelna przez swoją bierność też ponieśli porażkę w tym i ja .Zabrakło nam wyobraźni i odwagi by przeciwstawić się komuchom rujnujący NASZ DWORZEC I KRAJ. W dobie kryzysu pomysł posłanki (mi nie znanej) brzmi jak Tuskowa bajka.

 » kolej w Mogilnie i Strzelnie (Mogilnianka | 15-02-2013, 14:05:56)

Pamiętam , jak piłam tam herbatkę i tą drewnianą skrzypiącą podłogę,to były piękne czasy, ciągle zamiatano, sprzątano, z opowieści mojej babci to przed wojną, dworzec w Mogilnie i Strzelnie lśnił, tak samo wokół nie mówiąc o punktualności pociągów, proszę zobaczyć jak Niemcy w Dreźnie zadbali o take zabytki, właśnie takie piękne jak mamy i mieliśmy, niby przed tem ten sam system, ale było można.

 » Pani Poseł (Neron z Mogilna | 15-02-2013, 11:23:13)

chyba śpi na pieniądzach, jeżeli nie ma na załatanie dziur w istniejących drogach, to po co ładować pieniądze w inwestycję która nie ma racji ekonomicznego bytu. Polak potrafi, porywa się z motyką na słońce.

 » linia kolei (demon | 15-02-2013, 10:57:38)

w takim razie niech przywrócą tez linie Mogilno - Wszedzień - Dąbrowa - Mokre - Barcin i dalej chyba do Żnina :) tez piekna linia byla i widoki rownie piekne

 » TORY (SOK | 15-02-2013, 10:05:03)

CHYBA LATAJĄCE LOKOMOTYWY BĘDĄ BO OBWODNICA MOGILNA W DWOCH MIEJSCACH PRZECIĘŁA TĄ TRASĘ CHYBA BEZ MOŻLIWOŚCI ODBUDOWY

 » Świetna inicjatywa (Inowrocławianin | 15-02-2013, 09:57:38)

Jestem jak najbardziej za. Połączenie kolejowe byłoby świetną alternatywą dla samochodu, czy komunikacji autobusowej. Co prawda, przeszkodą, jaką minister Nowak może przywołać, będzie pewnie niska rentowność przedsięwzięcia. Niemniej uważam, że połączenie, skoro mieszkańcy tego chcą, powinno być przywrócone. Uważam, że optymalnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie trzech-czterech połączeń dziennie: rano, południe, popołudnie, wieczór. Przewozy Regionalne nie muszą nawet angażować pociągów, kosztownie remontować trakcji - wystarczy na tą trasę oddelegować pojazd na kształt szynobusu, jakiego używa, np. spółka Arriva na kilku trasach w naszym województwie. Trzymam kciuki za tą ideę.

 » likwidacja linii kolejowej (rudy | 15-02-2013, 09:55:41)

To co budowano i utrzymywano dla dobra całego, po okrągłym stole, zlikwidowano, sprzedano (za bezcen), rozkradziono, zmarnowano - taki jest obraz III RP. Zyją jeszcze ludzie, co pamietają jak ważne (ba najwazniejsze) były interesy narodu polskiego dla polityków, władz, urzedników II RP (przed wojną), bo dla nich to była służba nie tylko praca. A co do PKP, to na poczatku lat 90-tych planowo przystąpiono do niszczenia całej branży kolejowej. Bano sie silnych i licznych zwiazków zawodowych na PKP, które mogły pokrzyżować kolesiom z elyty warszawki wiele przekretów. Potem likwidowano linie kolejowe, ZNTK -i, fabryki wagonów, lokomotych itp. Efekt? - dzisiaj mamy fatalne, zatłoczone przez tiry drogi a kolej w ruinie.

 » A tory skąd? (XXX | 15-02-2013, 09:50:19)

Nie zapominajmy o wielu kradzieżach trakcji jakie miały miejsce na odcinku Strzelno-Kruszwica(w okolicy Kruszwicy brak podobno kilku KM!)!,do tego dochodzą przejazdy kolejowe w Strzelnie i Wronowych które sa zalane już asfaltem. SZANS MOIM ZDANIEM NIE MA....

 » ^^^ (Mi | 15-02-2013, 09:38:25)

To jest chyba zbyt piękne, żeby było prawdziwe, chociaż może się zdziwię, w każdym razie byłoby super!! Bo ze Strzelna trudno wyjechać (poza samochodem oczywiście)

 » skąd tory (tory | 15-02-2013, 09:12:12)

A skąd wezmą tory jak większość rozebrali a przejazdy zabetonowali. Niema pieniędzy na remont a co mówić o położeniu nowej trakcji.

 » 1 kwietnia (bajbi | 15-02-2013, 09:01:50)

Czy to są jakieś jaja?

 » fajnie by było... (jaaa | 15-02-2013, 08:56:33)

ale znając realia, linia i tak by nie była w stanie się utrzymac, do tego tory powycinane, asfaltami pozalewane więc nie ma najmniejszych szans...Pani poseł to chyba nie ma co robic....

 » dworzec (strzelnianin | 15-02-2013, 08:43:43)

po pierwsze, kogo rozliczono za rozbiórkę tak ślicznego zabytkowego budynku dworca PKP

 » Bonanza (OSKAR721 | 15-02-2013, 08:07:58)

To była piękna i bardzo malownicza linia - z sentymentem wspominam jazdę składem ciągniętym przez parowóz a później lokomotywę spalinową nazywanym pieszczotliwie "Bonanza" czasem " Kansas". Nie miało też większego znaczenia że do Ina jechał 3h - to były inne czasy, inni ludzie. Niestety raczej nie ma szansy na uruchomienie tej trasy - zlikwidowane przejazdy przez ciągi komunikacyjne ( droga na Dąbrówkę, Strzelno, Wronowy ). Do tego poniszczone przystanki (Szczeglin, Bronisław, Kunowo)- jest wprawdzie stary dworzec w Kunowie lecz teraz służy jako budynek mieszkalny. Co do Dworca kolejowego w Strzelnie to nawet nie będę się wypowiadał - szkoda takiego pięknego budynku ( pomysł podobnie idiotyczny jak rozbiórka kościoła ewangelickiego w Mogilnie - przez co nie mamy teraz Rynku z prawdziwego znaczenia). W tym miejscu wielki szacunek dla Mogileńskiego Stowarzyszenia Sympatyków Kolei za wkład w ratowanie innej pięknej i niepowtarzalnej linii kolejowej Mogilno - Orchowo ( unikat na skalę europejską z uwagi na bezkolizyjność - żadnego przejazdu kolejowego tylko 17 wiaduktów i 4 mosty).

 » Kolej (MB | 15-02-2013, 07:33:53)

Pamiętam jazdę tą linią, byliśmy jednymi z ostatnich którzy nią podróżowali, było to właśnie gdy zakończyliśmy podstawówkę i jechaliśmy z świadectwami do nowych szkół w Inowrocławiu. Niezapomniane przeżycie całą drogę w oknach, piękne widoki przez całą trasę, heh i najlepsze max prędkość jakieś 30 km/h. Pozdrawiam wszystkich którzy tam ze mną byli :)

 » ha ha (kolejarz | 15-02-2013, 06:47:39)

na co wy liczycie otwarcie kosztuje a w tym kalendarium zabrało chyba roku 2012 brak torów przecinająca słynna obwodnicę!

 » pkp (kris | 15-02-2013, 06:46:43)

Pomysl dobry ale przy tak cienko stojacym PKP to raczej niemozliwe. duza inwestycja z racji wycietych torow i koniecznosci budowy wiaduktu. W strzelnie rozebrany jest dworzec czy ktos pomyslalo tym gdzie pasarzerowie beda czekac za pociagiem?

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (25)
 » Areszt za podpalenie (7)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (58)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (69)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ